A 18 legjobb e-mail tárgy, amit valaha olvastál

Szerző: | 2015-03-18

Nap mint nap az emberek többsége hírlevelek tömkelegét kapja a postaládájába. Kuponokat, napi híreket, újdonságokat, felhívásokat… lapátolják ezerrel, és csoda, ha ezeknek csak a töredéké nyitja meg bárki? Aligha.

Szóval mit tehetünk, hogy a mi e-mailünk azok közé tartozzon, amit megnyitnak? Azt tapasztaltuk, az leveled tárgya nagyban meghatározza, megnyitják-e vagy sem. Gondolj csak bele, ez az első igazi benyomás a leveledről, ez adja el elsőre!

Mindig megkérdezem magamtól: elég érdekes a tárgy? Én megnyitnám, ha történetesen én kapnám? Persze nincs tökéletes, 10 esetből 9 embernek más lesz a véleménye, de akkor is, be lehet lőni néhány kiváló tárgyat – erről szól ez a bejegyzés, a 18 best of tárgyról, amit valaha olvastam. Remélem, sikerül ihletet meríteni belőle Neked is!

1, Warbby Parker: „Ajajj, lejársz!”

Mi a franc ez? – kérdezed magadtól joggal – aztán az esetek többségében kattintasz… és megtudod, hogy egy vénykötésed lejár két hét múlva. Homlokra csapás, ahaaa-érzés – és egy jó példa, hogyan lehet figyelemfelkeltő egy cím! A hangulatkeltő, hangutánzó szavak használata külön feldobják, hiszen nem modorosak, ellenben humorosak. Külön pozitív, hogy nincs idő megadva, mikor „jársz le”, még inkább erősíti a megnyitási szándékot.

2, Groupon: „Best of Groupon: Az ajánlatok, amik büszkévé tesznek minket (nem úgy, mint az unokaöcsénk, Sanyi)

Néha lehet vicces a marketing – ergo egy tárgysor is, a Groupon pedig előszeretettel alkalmazza is! Ez a tárgy sem kivétel – az unokaöccsös bemondás feloldja a reklámhatást, teljesen váratlan. Jön megint a Mi vaan?-felkiáltás, és a legtöbb esetben a kattintás is!

3, Ren a Runway: „Boldog szülinapot Nóri – meglepetés belül!

Nem titok, hogy nagy rajongói vagyunk az igazán személyre szabott marketingnek. Ez az igazán hatékony forma, és a legjobb kihívás a marketingesek számára – Ha a levél tárgyába be tudjuk csempészni a címzett nevét – no, az az igazi win-szitu!

Képzeld el élesben: szülinapod van, kapod a levelet, megszólítanak, ajándékoznak – még akkor is jó üzenet, ha a valóságban az ünnepnap mögé egy egyedi ajánlatot csomagolsz. Megmaradsz az ünnepelt fejében, pozitív üzenetet közvetítesz – mi kell még?

4, Barack Obama: „HÉ”

Egy újabb nagyszerű tárgy, a maga egyszerűségében. Miért, te nem kattintanál rá, ha egy ilyen üzenet landolna a postafiókodban az elnöktől? Na ugye. Egyébként az ilyen stílusú levelezés nagyban hozzájárult Obama újraválasztásához… A személyes, könnyed hangvétel leegyszerűsíti a döntést, hisz kit ne érdekelne, milyen üzenetet tartalmaz az a levél, aminek ilyen a tárgya?

5, Manicube: „Ne nyisd meg ezt az e-mailt!*”

Na, íme az igazi fordított pszichológia! Miért ne nyissam meg? Akkor miért küldik egyáltalán? És már bizsereg is az ujjunk, hogy kattintsunk… Egyszerű, és hatékony taktika, és bizony a legtöbbször beválik, hisz zavart, meghökkenést kelt.

6, Refinery29: „A megtört lány útmutatója egy luxus nyaraláshoz”

Azonosulás, ez itt a kulcsszó. Mert hát hogy jön a megtört lány a luxus nyaraláshoz? Az emberek szeretik közel érezni magukat valamihez, ideálhoz, hangulathoz, és ezt a hatást bizony meg lehet lovagolni! Ugyanakkor az egész hangulata a tárgynak sugallja, hogy itt valami akció van – már ha jobban elgondolkodsz rajta. De valljuk be, elég kevesen jutnak el idáig a gondolatmenetben – hamarabb nyitják meg a levelet, hogy megtudják, mi is ez igazából.

7, Zillow: „Mit tud megfizetni?”

Képzeld el a helyzetet, mikor egy ilyen címmel kapsz levelet. Mégis mire értik? Pedig valójában ez egy apartman akció hírlevele, mégis, elég sok dologra rá lehet húzni. Kijátssza az érzelmeket, és ez a kulcs – a megnyitáshoz!

8, UncommonGoods: „Ahogy akarod”

Az UncommonGoods tárgya hatásosan nyúl ki a vásárló személyisége felé, és megfogja a metaforikus kezecskéit, hogy kattintson. Mert hát, mi ez? Valami akció? Mit kínál? Miről is szól? És úgy lesz, ahogy akarom?
A tárgysor írása egy kicsit pszichológia is…

9, DocuSign: „Mit mondanak az ügyfelek?”

Ez egy tipikus jó helyen, a jó időben tárgy – A DocuSign esettanulmányokat közölt levelében, érdekességeket, egy csomó infót – de ugyan hogyan lehetne ezt figyelemfelkeltően tálalni, már ami a tárgyat illeti? Nos, így!

10, Easter Boston: „Hol ihatok egy sört, most azonnal?!”

Oké, ez engem elkapott: szeretem a sört. De igazából nem is ez volt, ami igazán megragadott: szerda este 18.45-kor érkezett meg a levél. Pontban. Mikor már letettem a melót, mikor a hét közepén járok… a többit úgyis tudod… Zseniális!

Az időzítés nagyon fontos, ezt említettem többször is, na de így? Duplázódó hatás a tökéletes időzítéssel. Azonnal tudni is akartam, hol kapok egy jó sört – és már kattintottam is!

Ha hasonló hatást akarsz elérni, gondold át az ügyfeleid napjait – mikor esne jól egy jó étel, ebédre? Vagy inkább vacsora? Időzítsd a kiküldéseket jól, és megkétszerezed a hatékonyságod!

11, TicketMaster: „Olvasd John Mulaney beszámolóját!”

Legyen az egy 100 oldalas ebook, egy torta, vagy egy megstoppolt zokni, az ember büszke a művére – ha pedig így van, azt néha érdemes hangoztatni is. Így tett a TicketMaster is, aki egy showról számolt be egy híres stylist segítségével – innen a jól eltalált cím.

Ki ne szeretné, ha beazonosítható véleményt olvasna? A névtelen, sokszor színtelen-szagtalan anyagok helyett merjünk nevesíteni, jóval nagyobb érdeklődést válthat ki!

12, JetBlue: „Te PONT kimaradtál!”

Nem szégyen kimaradni, de az már inkább, ha azt sem tudod, mit hagysz ki, igaz? Íme egy újabb pszihológiai hatás, hogy egyrészt még jobban odafigyeljenek ügyfeleid a leveleidre, másrészt arra is, hogy felpumpáld a megnyitási arányokat. Közölhetsz hamarosan kezdődő akciókról infókat, bemutathatod a következő anyagod – majdnem bármit, az érdeklődés majdhogynem garantált. Pedig csak egy tárgysor…

13, BuzzFeed: „Ez ciki, srácok…”

Mondtam már, hogy szeretem a BuzzFeed anyagait? Ha nem, immár tudod! Ez a tárgysor is remekül eltalált: barátságos, közvetlen és figyelemfelkeltő! Mert hát, mi a ciki? Társalkodó hangnem, nem akar ránk tukmálni semmit, szokatlan – már nyitom is, hogy megtudjam, mi a ciki.

Persze, itt is alapszabály, hogy szegmentáljunk. Mert valljuk be, az is elég ciki lenne, ha lányok kapnák meg a srácoknak címzett anyagot – de ha ez megvan, a variációk már csak Rajtad múlnak!

14, Thrillist: „Ne dőlj be ezeknek az Instagram atrocitásoknak”

Az emberekben megvan a hajlam a negatívkodásra – a Thrillist épp ezt használja ki gátlástalanul. Az Instagram trendi, a negatív felhang pedig érdeklődést kelt – majdhogynem instant win! Néha a negatív marketing is lehet jó dolog…

15, AddThis: „A 10 legegyszerűbb tipp arra, hogy túléld a Karácsonyt”

A szójátékok mindig jók, ha tudod használni őket, az AddThis pedig többlettartalommal is túlcsordítja – ezzel eléri, hogy kb. kérdés nyitják meg a leveleit! Ha megy a humor, használd! Ha vicces vagy, ne félj tőle, az ügyfeleid is jobban szeretik a nevetést, mint a sótlanságot. (Legalább is a többsége…)

Néha ér egy kicsit lazítani…

16, Buffer: „Feltörték a Buffert – mi folyik itt?”

Egy újabb tömör és közvetlen tárgy, ami egyszerre utal a tech-cégre, meg a folyamatra is. Pláne, hogy egy kicsit a háttérbe is beavassalak, az, hogy éppen megveszik a céget. Némi önirónia, hangulat – és máris át lehet adni a rossz hírt másképp is!

17, DiningIn: „!”

Ha egy kép többet ér ezer szónál, akkor egy írásjel is felér minimum ötszázzal – vagy ha egy profi használja, akár többel is!

Ha a tárgysorban csak ennyit látnak, azonnal jön az értetlenkedés, mobilon meg különösen hasznos – pláne, hogy a közönség általában mást vár, szöveget, tárgyat – erre mást kap. Persze merni kell különbözni, és nem is szabad túlzásba vinni, de: no, úgyis érted. Néha issssszonyatosan bejön!

18, Quirky: „Abra-ka-dabra! Igen, kimodtuk!”

No, íme egy újabb szójáték, íme egy újabb furcsaság – megint az a tárgysor, amire felkapjuk a fejünk, hogy mi lehet ez? Messze, nagyon messze áll az uniformizált üzenetek uniformizált tárgysorától – és éppen ezért lehet néha nagyon-nagyon hasznos! Mert hát: mit mondtál ki? És jön a kattintás…

Van egy igazán jó tárgyad, ami már bevált? Küldd el nekünk kommentben, hadd tanuljon együtt a blog közönsége – meg persze én is!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük