100 email tárgy amire rákattintottunk

Szerző: | 2018-07-20

100 email tárgy amire rákattintottunk.

 

Bevezetés

 

281 milliárd.

Ez a teljes  száma  a küldött és fogadott üzleti és személyes emaileknek naponta 2018-ban, a Radicati Group felmérése alapján. Ez közel  200 000 emailt jelent percenként, és több mint 3 000-t másodpercenként. Mi több, ez a szám előreláthatólag 333 milliárdra fog nőni 2022 végére.

Marketingesként most nyílván pár dolog átfut az agyadon:  1) hogyan fogok valaha is zéró bejövő üzenetet elérni? 2) felejtsük el a bejövő üzeneteket, hogy menjek biztosra hogy a vállalkozásom levelei kitűnnek a címzettjeim üzenetei közül a nagy konkurencia miatt?

Kezdjük mindjárt a jó hírrel: A HubSpot Research jelentése alapján, a címzettek 46%-a látni akarja az emaileket azoktól a márkáktól, cégektől akiket támogat.

 

Oké, a zűrzavar ellenére tehát még mindig van esélyed felkelteni az emberek figyelmét, de nem lesz egyszerű. És most talán a leginkább, a levél tárgyának tökéletesnek kell lennie.

 

Hogy megmutassuk pontosan ez mit is jelent a mai kor modern és átláthatatlan levelei között,  összegyűjtöttünk 100 email tárgyat amiknél nem bírtunk ellenállni hogy rákattintsunk. Ezeket a sikeres tárgyakat 7 különböző kategóriába rendeztük, hogy segítsünk neked megérteni mire figyelj a szóhasználatnál, és elrendezésnél.

De előtte, egy lecke a short copy technikáról.

 

Egy rövid lecke a short copy-ról

 

Benned és a célcsoportodban van valami közös:  te kevesebbet akarsz írni, ők kevesebbet akarnak olvasni.

 

Az email tárgyak – pont mint a blogbejegyzés címek, tweetek, metaleírások, – nem foglalnak sok helyet. Pont emiatt hihetnéd azt hogy könnyű megírni őket. Mindenki össze tud rakni pár szót nem ?

Nem.

Úgy néz ki, egy short copy megírásához többre van szükséged mint jó írástudás – Kell hozzá egy átfogó mély megértés a kliensedről, és némi trükk,  hogy a nagyobb üzenetet átültesd pár szóba hogy elérjük a megfelelő hangzást.

 

Hogy segítsük ráállítani az agyad hogy tömörebben írj,  javasoljuk hogy vegyél elő egy long form tartalmat, és fuss át a következő lépéseken:

  • Töröld ki a határozószókat, mellékneveket, névmásokat és elöljárószavakat
  • Cseréld ki a kifejezéseket egy-egy szóra.
  • Számokat írj ahelyett hogy betűvel kiírnád őket

Nézzük meg a gyakorlatban:

Lentebb megmutatjuk hogy néz ki ha lebontunk egy blog részletet egy tweetbe, meta leírásba, és végül egy tárgyba. Ennek a gyakorlatnak az a lényege, hogy felfedezzük a tartalom lerövidítésének lehetőségeit, anélkül hogy elvesztenénk a jelentésüket.

 

  • Blog részlet:

„ Megcsináltad.

Már egy ideje te vezetted a céged tartalommarketing erőfeszítéseit, és a csapatod teljesítménye meggyőzte a főnököd hogy teljes mértékbe használja a tartalom marketinget. Azonban van egy kis probléma: a főnököd azt akarja, hogy írj, és előadj neki egy tartalom marketing tervet, de még soha nem csináltál ilyesmit. Azt sem tudod, hogy fogj hozzá. Szerencsére, kiválogattuk a legjobb tartalom marketing terveket hogy segítsünk neked egy konkrét tervet írni ami az adatokon alapul, és valós eredményeket produkál.”

  • Tweet:

„ Kiválogattunk pár sablon tartalom marketing tervet hogy segítsünk megírni egyet, ami eredményeket produkál.[ cikk linkje ide]”

  • Metaleírás

„Tanulj meg egy konkrét tartalom marketing tervet írni, ami adatokon alapul és eredményeket produkál.”

  • Email tárgyak

„Mit tartalmazzon a tartalom marketing terved.”

„ A tartalom marketing terv szerkezet amit vártál”

„Hogy építsd fel a tartalom marketing terved.”

„Szükséged van egy tartalom marketing tervre? Olvasd el ezt.”

„ Ezek a dolgok hiányoznak a tartalom marketing tervedből…”

 

Az email tárgyak 7 fajtája elmagyarázva (+100 példával)

 

 

  • FOMO tárgyak – A félelem hogy kihagyjuk ( angolul: fear of missing out) – egy erős motiváció

Köszönhetően a pszchilogóiai hajlamunkra a veszteségtől való idegenkedéstől, az emberek effektívebben reagálnak ha úgy érzik valamit amit már birtokolnak éppen elveszíthetnek, mint mikor arra számítanak hogy nyernek valamit. Ha el akarod kapni a címzetted figyelmét, használd az email tárgyat arra hogy tudasd velük mit veszíthetnek ha nem nyitják meg a levelet. És ne feledd, minél értékesebb az ajánlat, annál idegesebbnek fogja magát érezni a kihagyástól a címzett.

Nézzük meg a gyakorlatban is:

  • Justfab: „Csak meghívóval: excluzív jutalmak bent”
  • Ibotta: „ Ne hagyd elúszni ezt az 5$-os bónuszt”
  • Crew Factory: „ Klikkelj vagy maradj le: Több mint 500 termék 25$ alatt véget ér”
  • Book of the Month: „Május legjobb könyvei túl jók hogy kihagyjuk”
  • InstantBoss Club: „SOHA TÖBBET LEÁRAZÁS”
  • Uber: „ Szerezz fuvart mielőtt lekésed”
  • Shoes of Prey: „ Ha lemaradtál ezekről…”
  • Crate and Barrel: 2x jutalmak, 2 márka csak 5 napig”
  • Airbnb: „Augusztusban nagy kereslete van Barnstable-nek”
  • AMC Theaters: „Siess, vedd meg a jegyed a SOLO:Egy Star Wars történet rajongói eseményre”
  • Charles Tyrwhitt: „ Pólók 39$-ért ÉJFÉLKOR LEJÁR”
  • Killington: „Szezonbérlet megtakarítások lejárnak csütörtökön”
  • Verizon Wireless: „[Név],ezek a könnyű fejlesztések hiányoznak otthonodból”
  • BaubleBar: „Nyertél!”
  • Groupon: „ Starbucks – Csak meghívóval”
  • Dollar Shave Club: „Pénzt akarunk adni neked”
  • Poshmark: „A leárazásaid HAMAROSAN LEJÁRNAK”

 

  • Kíváncsi tárgyak

 

A kíváncsiság tettre késztet – és az emailek világában a tettek gyakran egyenlőek a jobb részvételi aránnyal. A kíváncsiság nagy úr. Ez az az erő ami miatt későig fent maradunk hogy megnézzük a következő részt abból az izgalmas sorozatból. Ez a löket, ami miatt tovább lapozgatsz egy jó könyvet. Emiatt kémkedsz a facebookon a volt osztálytársaid után hogy lásd mi van velük.

 

„ A kíváncsiság hajtja az elménket hogy  kitaláljuk a célzásokat.” –  magyarázza el Garry Klein pszichológus. Ahhoz hogy kitalálják a célzásokat, a címzetteknek végig kell kattintaniuk hogy több információhoz jussanak arról, mi van ott.

 

Nézzük meg gyakorlatban:

 

  • UX Collective: „Mindenhol ott vannak az ujjlenyomataid.”
  • Select All: „A virtuális valóság két lehetésges jövője”
  • Refinery29 Everywhere: „ Az 1000$-os haj trend, egy mocskos kis titokkal”
  • Book of the Month: „A legizgalmasabb könyvünk a hónapban”
  • Sephora Insider: „Meg KELL nézned ezt az új szem kezelést”
  • Madewell: „Mindenki ezekről fog kérdezni”
  • Hiten From Product Habits: „2 óra kezdésig,és még mindig kapkodunk”
  • Instant Boss Club: „80 likeból 458, MIT MONDASZ?”
  • Intercom: „Elköveted ezt a landing page hibát?”
  • Zillow: „Az igazság a költözési kiadásokról”
  • LinkedIn: „Ennyit spórolsz otthoni munkával”
  • BuzzFeed Books: „Egy nagyon ~vitatott~ vélemény”
  • LOFT: „Várj amíg meglátod ezeket a szoknyákat.”
  • Pocket: „Hogyan aludj. Aludj a sikerért. Amiért éjjelente 8 óra nem elég.”
  • Tory Burch: „Ez.Az.”
  • Apartment Therapy: „Amiért a fagyasztóban kéne tárolnod a ruháid”

 

  • Vicces tárgyak

 

A címzettjeid levélfiókjai el vannak árasztva átlagos tárgyú levelekkel, egész nap, minden nap.

Szóval hogyan kelted fel a figyelmüket a tengernyi  egyformaságban?

Humor.

De emlékezz:  Amikor vicces email tárgyat használsz, fontos hogy ismerd a közönséged.

Míg a humor jó választás hogy hass a címzettek érzelmeire, és emlékezetes módon bevond őket, biztosra kell menned hogy a vicced anélkül rezonál, hogy elidegenítene, vagy megsértene akárkit.

Nézzük meg a gyakorlatban:

  • Free People: „Kérhetek kölcsön?- Mindenki akit ismersz”
  • Funny or Dle: „Felülvizsgáltuk az irányelvet a farmer shortokról a munkahelyen”
  • Dollar Shave Club: „Olvasd el és mond wowie zowie”
  • NextDraft: „ A tökéletlenben bízunk”
  • Brooks Brothers: „40%-os akció farmerekre és sport kabátokra. Testreszabott akció”
  • Grubhub: „Megszakítjuk rágásunkat! Új éttermeket találtunk hozzád közel.”
  • NextDraft: „AtyaÚrKeresztapa”
  • Red Sox Ticketing: „Gyere a Fenway-be május 2.-án. Nem mondjuk el a főnöködnek”
  • Dollar Shave Club: „Mit csinálj, amikor te vagy az izzadós, büdös fickó a kondiba”
  • Nordstorm Rack: „Ray-Ban 50% akció. Lépj be egy új hangulatba.”
  • The Bouqs Company: „Pow-pop-boom-crack-fss” ( Megjegyzés: Ez egy július 4.-ei leárazás volt)
  • Crate and Barrel: „Új ültető? Még szép”
  • Groupon: „Hé…Ezt ki akartad törölni?”

 

  • Fájdalom pont tárgyak

 

A mai világban a cégek és magánszemélyek egyaránt, folyamatosan keresik a módokat hogy többet tegyenek, többet lássanak, és többet keressenek.

Marketingesként a te dolgod hogy beazonosítsd az akadályokat ami megakadályozza őket ebben, és használd ezeket a  betekintéseket annak érdekében, hogy pozícionálják a terméked vagy szolgáltatásod a megoldás részeként. A nap végén az emberek azt akarják hogy a problémáikat felismerjék és megoldják – és milyen jobb hely szolgálja ezt a fajta biztosítékot, mint a levélfiókjuk.

Nézzük meg a gyakorlatban:

  • Crew: „A nyári szett dilemmáid MEGOLDVA”
  • Groupon Experiences: „Jó érzés segíteni túlélned az ünnepeket.”
  • Terrarin: „Az étkezési megoldásod minden évszakra”
  • Quapital: „Ne agyalj a spóroláson. Spórolj gondolkodás nélkül.”
  • ByRegina: „Üzleti döntéssel kínlódsz? Csináltam neked egy 1 oldalas vázlatot hogy segítsen”
  • Le-Tote: „Hétfő-Péntek stílus egyszerűen”
  • Domino’s: „ Nincs cím? Nem probléma. A Domino’s már több mint 150 000 Domino’s pontra szállít.”
  • Adobe Stock: „Gyönyörű prospektusok gyorsabban készültek.”
  • Verizon Wireless: „Élvezd az NBA játékokat az irányítás a kezedben van”
  • Vidyard: „ Az ügyfeleid elkötelezése nehéz. A videó megkönnyíti.”
  • Grubhub: „Dőlj hátra és hagyj valaki mást főzni.”
  • Yelp: „Hűsd le magad ezekkel az italokkal.”
  • Grubhub: „Egyoldalúan étkezel? Megértjük.”

 

  • Újra bevonó tárgyak

 

A feliratkozók inaktivitása a legjobbakkal is megeshet. Néha látjuk hogy hűséges feliratkozók fokozatosan eltűnnek, ahogyan a munkájuk igényei növekednek, vagy változnak. Máskor látjuk hogy elpártolnak mert a tartalom nem találkozik az igényeikkel. Éppen ezért ezek az emaileknél kritikus hogy listázzuk az egészséget és karbantartást .Habár több módja is van hogy újra bevonjunk egy régi ügyfelet, – egy termékedben való fejlesztés kiemelésétől kezdve  egy leárazás reklámozásáig hogy újra felkeresse a termékeket a kosarába – kreatívnak kell lenned a tárgyat illetően ha újra fel akarod kelteni az érdeklődését.

Nézzük meg a gyakorlatban:

  • Dollar Shave Club: „Hé, ezt elfelejtetted megnyitni?”
  • The Bouqs Company: „El tudod hinni hogy már egy hónap eltelt?”
  • Chubbies Short: „Hadd teleportáljalak vissza a kosaradhoz. Ingyen”
  • LinkedIn: „[Név], az emberek a LinkedIn profilodat böngészik”
  • Groupon: „Még mindig érdekel az ajánlat?”
  • ClassPass: „Új dolgok történnek !”
  • Airbnb: „Folytasd ahol abbahagytad.”
  • DraftKings: „[Név], van egy beváltatlan verseny nevezésed”
  • Vail Resorts: „Gyere vissza télen egy excluzív ajánlattal”
  • Glassdoor: „Eltelt némi idő…”
  • Marriott Rewards: „Hiányoztál, [Név]! Kérünk gyere vissza !”
  • Dote Shopping: „A bevásárlókosarad hiányol”
  • Star Market: „Izgalmas változások jönnek !”

 

  • Emotikon tárgyak

 

Az emotikonok hamar effektív kommunikációs eszközökké váltak, megkönnyítve a vállalatoknak hogy érzelmet közvetítsen olyan szituációkban, ahol helyhez kötöttek.

Azt a tényt leszámítva hogy az emotikonok kontrasztot hoznak létre a címzett fiókjában, egy kutatás kimutatta hogy az emotikon használat valóban segít emlékezetessé tenni az üzeneted:

Egy akadémiai kutatás kimutatta hogy a résztvevők akik emotikonos üzeneteket kaptak jobban emlékeztek mint azok akik emotikon nélküli üzeneteket kaptak.

Amikor a tárgyadhoz való tökéletes emotikon kiválasztására kerül sor, a legjobb ha magad is tesztelgetsz, bár a HubSpot közösségi csapatának felmérése felfedte hogy a következő emotikonok vezetnek a legtöbb kattintáshoz:

Megjegyzés: Néhány böngésző nem támogatja az emotikon használatot, így nem fognak rendesen megjelenni. Mindenképp teszteld le az előnézetet különböző böngészőkben, és ne cserélj le fontos szavakat emotikonokra, legyen a tárgyad olyan könnyen értelmezhető amennyire lehet.

Nézzük meg a gyakorlatban:

 

  • Crate and Barrel: „40 %-os kedvezmény a -ra + 30 % a -ra + 15 % a -ra + Ingyen  „
  • StubHub: „ Figyelem jó üzlet! Zac Brown Band a Fenway parkba fillérekért”
  • ClassPass: „ Fejlődj -ből -ig csak 4$-ért.”
  • Dunkin Donuts: „  Sikítunk…”
  • Instacart: „  Bevásárlókosár: Spórolj 10$-t a következő rendeléseddel”
  • JustFlycom: „  HELY AKCIÓ! Bostonból Las Vegasba! „
  • Yummly: „ érdekes nyári epres receptek.”
  • BuzzFeed News: „ Az instagram segít eltüntetni a haverjaid babafotóit
  • IMPACT Branding & Design: „ IMPACT Élő: utolsó megtakarítási esély
  • Hotjar: „ Szabd testre a látogatóid visszajelzéseit
  • Wayfair: „ MA ÉJJEL VÉGET ÉR A JÚNIUSI KIÁRUSÍTÁS”
  • Wish: „ Bolti árakból 90% kedvezmény…Mai top 5 kedvezmény a nyári napszemüvegekre
  • NordStorm Rack: „ Több mint 70%-os KEDVEZMÉNY ma éjjel ér véget
  • Product Hunt Daily: „A világ első repülő kocsija

 

  • Társadalmi bizonyíték tárgyak

 

A társadalmi bizonyíték az az elv, miszerint az emberek viselkedése mások viselkedése alapján változik. Mikor egy sor vevőt látunk egy étteremben, vagy látunk egy fotót egy hírességről aki egy bizonyos márkájú kávét iszik, az befolyásol minket a termékkel szemben nem? De ez többről szól. Ami azt illeti, a Buffer szerint 5 fajta társadalmi bizonyíték létezik:  Szakértői társadalmi bizonyíték, Hírességi társadalmi bizonyíték, Felhasználói társadalmi bizonyíték, „ A tömeg bölcsessége” társadalmi bizonyíték, „ A barátok bölcsessége” társadalmi bizonyíték.

Amíg a társadalmi bizonyíték típusa amit használni fogsz a tárgyban függni fog az általad hirdetett ajánlattól, a kulcs az hogy eloszlasd a kételyeket a bizonyítékok kiemelésével.

Nézzük meg a gyakorlatban:

 

  • Patagonia: „ A legjobbnak tartott stílusok olyan vásárlóktól mint te.”
  • HelloFresh: „Psst…A haverjaid ügyesen főznek”
  • GolfNow: „ Megérdemelsz egy kis golfot a héten ( A legjobb választék bent)
  • Yummly: „A hét legjobb receptjei.”
  • Airbnb: „ Legyen jó estéd John Legenddel és az Airbnb-vel”
  • Yummly: „Könnyű receptek népszerű séfektől”
  • Zillow: „ 5 féle trendi otthon”
  • Lenny: „ Rachel McAdams és Rachel Weisz a Female Gaze-ben”
  • Inc: „ 18 szokás ami a nagyon sikeres emberekben megvan ( és bennünk valószínűleg nincs)”
  • Adobe: „ Az Adobe-t választották az ügyfélanalítika vezetőjének”
  • Instant Boss Club: „ Nézd meg mit mondanak az ügyfeleink…”
  • Sephora: „ Az emberek döntöttek: ezek a kedvenceik.”
  • Target: „ Az anyák imádják ezeket a kedvenc anyasági kinézeteket”
  • Wish: „ Whoa…Ezek az év legkeresettebb táskái”

 

Végszó

 

Hogy biztosítsd az email promóciós erőfeszítéseid hatást gyakoroljanak, időt kell fektetned a tökéletes tárgy kiválasztására.

 

Elvégre is, ha az emailjeidet soha nem nyitják meg, a tartalmad soha nem fogja elérni azt az elismerést amit megérdemel.

 

Reméljük hogy a példák ebben az útmutatóban segítettek kitalálni néhány friss és új ötletet a következő tárgysorral kapcsolatban. Továbbá ajánljuk, hogy iratkozz fel a hírlevélre néhány bemutatott márka miatt, hogy folyamatosan legyen inspiráció. Igaz, nincs konkrét tudomány a klikkelhető tárgysor írás mögött, sok mindent lehet tanulni a cselekvésre ösztönző tárgyak nyomonkövetéséből.

 

Jó emailezést barátok, szurkolunk.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük