Az email marketing legjobb technikái

Szerző: | 2018-07-20

Ez egy vendégposzt Jamie Turnertől, a 60 másodperc marketing alapítójától. Ő egy keresett marketing előadó, a Go Mobile nevű könyv szerzője Jeanne Hopkinnsal együtt, A HubSpot egykori marketing alelnökével.

 

Amíg az email marketing lehet nem éri el azt a figyelmet amit néhány újabb marketing csatorna, még mindig rendkívül jó mód arra hogy látogatókat és potenciális ügyfeleket szerezzünk a vállalkozásunkhoz. Ezt figyelembe véve, meg akarok osztani néhányat a legjobb email marketing  technikákból amiket látogatószerzésre tudsz használni.

 

  1. Ne vásárolj címlistát.
  2. Ösztönözz hogy magasabb megnyitottsági arányt érj el
  3. Kerüld el az üzenetküldést no reply címekről
  4. Maradj 3-nál kevesebb betűtípusnál
  5. Gyakran tartsd karban a címlistád
  6. Tartsd a fő üzenetet és a cselekvésre ösztönzést az email tetején
  7. Szabd személyre az email köszöntést
  8. Tartsd az emailed 500-650 pixel szélesség között
  9. Rakd a logód az email bal felső részébe
  10. Írj késztető( de tömör) tárgyat
  11. Használj automatikus választ az Opt-Inekre
  12. Szabd az emailjeid a landing page-dhez
  13. Használj egy öt másodperces tesztet

 

  1. Ne vásárolj címlistát

Ez a tipp nem érhet meglepetésként, de a közelmúltban elfogadott GDPR miatt meg kell ismételnünk.

Az email kampányok az egészséges megnyitási aránytól függenek, és ha egy olyan ügyféllel lépsz kapcsolatba akinek az elérhetőségét vásároltad – mintsem hogy egy korábbi interakció miatt kaptad – hamar esni fog a az emailjeid teljesítménye.

A GDPR amúgyis szükségessé teszi minden egyes európai címzett beleegyezését mielőtt felveszed vele a kapcsolatot, és a vásárolt címlisták nem tartalmazzák ezt a beleegyezést.

 

  1. Ösztönözz hogy magasabb megnyitottsági arányt érj el.

Ha ösztönzést raksz a tárgyba, 50 %-al emelheted a megnyitottsági rátát. „ 25$ vásárlásnál ingyenes szállítás” és „Kapj ingyen IPodot demóval” jó, ösztönző fókuszált példák.

De légy óvatos, ne áraszd el az olvasóid megtakarítás vagy termékkel kapcsolatos emailekkel.  A vásárlói lojalitás alkalmi ipari betekintéssel kezdődik – csak ezután kezdhetünk üzletről beszélni.

 

  1. Kerüld el az üzenetküldést no reply címekről.

Hallottál már a can spamről? Ez a hosszú ideje fennálló jogszabály egy népszerű és fontos útmutató minden email marketingesnek az államokban – és még mindig nagyon sok vállalat próbál megfelelni ennek – Egy nagyon fontos szabálya a can spamnek hogy soha ne használd a no reply szavakat vagy valami hasonlót az email címedként. Példa: noreply@avállalkozásodneve.com

„No reply” egy email üzenetben megakadályozza a címzetteket hogy válaszoljanak, és még a további üzeneteket is blokkolhatja, amely jogukat a can spam bármikor megvédi. Inkább, használj keresztneveket még az automatikus emailjeidnél is ( pl: jamie@azénvállalkozásom.com ) Nagyobb az esélye hogy a címzettjeid megnyissanak egy emailt ha tudják hogy egy ember írta azokat.

 

  1. Maradj 3-nál kevesebb betűtípusnál.

Minél kisebb felfordulás van a leveledben, annál több konverziót fogsz tapasztalni. Ne rakd tele az emailedet kettő, maximum háromnál több betűtípussal.

 

  1. Gyakran tartsd karban a címlistád

Néhány kontaktod az email listádban nem biztos hogy le fog iratkozni, de mégse nyitja meg egyik leveledet sem. Csábító hogy annyi embernek küldj emailt amennyinek csak tudsz,  hogy minél több potenciális ügyfelet érj el, de ha a legkevésbé részt vevő címzetteket a címlistádon tartod, az tönkreteheti a megnyitási rátát. Azok akik soha nem nyitják meg a leveleiket rosszabnak tüntetik fel a kampányod, mivel a kampány minőségét nem a leghűségesebb címzettek alapján analizálod.

Analizáld azokat akik a legkevésbé léptek kapcsolatba a mailjeiddel egy bizonyos időn belül, és folyamatosan töröld őket a címlistádról. Ez egy pontosabb megnyitási arányt biztosít neked, és tisztán tartja a kampányod azoktól akik már nem akarnak hallani felőled.

 

  1. Tartsd a fő üzenetet és a cselekvésre ösztönzést( call to action- CTA ) az email tetején

Ha a fő CTA-d a lap alján helyezkedik el, több mint a címzettek 70 %-a nem fogja észrevenni. Mitöbb, minden CTA-t legalább háromszor kéne ismételni az emailben különböző helyeken és formátumokban.

 

  1. Szabd személyre az email köszöntést

Milyen gyakran olvasol olyan emaileket amik úgy kezdődnek hogy „Kedves Tag” ?

Szétválaszthatod az email hallgatóságod az ügyfeleid típusa alapján ( pl: tag, feliratkozó, felhasználó )

de nem ennek kéne az első dolognak lenni amit a címzettek látnak a céges emailedben. Ha személyre szabod az emailjeid köszöntését az ügyfél keresztnevével, az egyből felkelti minden olvasó figyelmét.

Ne aggódj, több mint 50 címzett email köszöntésének személyre szabása nem jelenti azt hogy manuálisan kell megírnod és elküldeni az emailjeid mostantól.  Nagyon sok email marketing eszköz lehetővé teszti az email köszöntéseid konfigurálását,így automatikusan a címlistádon lévő névvel küldi el azt. – Tehát mindenki egy személyre szabott verziót kap ugyanarról az üzenetről.

 

  1. Tartsd az emailjeid 500-650 pixel szélesség között.

Ha az email sablonod több mint 650 pixel széles, arra kényszeríted őket hogy horizontálisan görgessenek annak érdekében hogy elolvassák a teljes üzenetet. Ez még nehezebben elviselhető ha a címzett a telefonjáról olvassa az emailt. Az emailed pixelszélessége kritikus komponense a látogatószerzési tulajdonságának.

 

  1. Rakd a logód az email bal felső részébe.

Szemkövetési kutatások kimutatták hogy az emberek ösztönösen az emailek bal felső részén keresik a logókat. Rakd a logód az email bal felső részére, hogy minél többen lássák.

 

  1. Írj késztető,(de tömör ) tárgyat.

Egy jó tárgy 30- 50 karaktert tartalmaz ( szóközt beleszámolva). Az emalfiókok és mobilok gyakran levágnak bármely tárgyat ami ettől hosszabb. Az emailed tárgya egyfajta sürgősséget kell hogy teremtsen, míg ad az olvasóknak egyfajta indikációt hogy mire számíthatnak ha megnyitják.

  1. Használj automatikus választ az opt-inekre.

Készülj fel hogy az olvasóid el fogják felejteni hogy feliratkoztak. Állíts be egy automatikus emlékeztetőt hogy emlékeztesse az embereket hogy feliratkoztak hozzád. Ez az emlékeztetőt ki kell küldeni  1 nap , 5 nap, 10 nappal azután hogy az ember regisztrált.

Minden automatikus emlékeztető emailnek tartalmaznia kell a plusz tartalmat,vagy bónusz jutalmat amit azért kap az olvasód ha feliratkozik. – különben az olvasóid nem biztos hogy érezni fognak elég ösztönzést hogy feliratkozzanak.

 

  1. Szabd az emailjeid a landing page-edhez.

Az emailednek passzolnia kell a landing page-dhez fejléc, tartalom tekintetében. A landing page-d kinézetének és érzésének ugyanúgy egyeznie kell az emaileddel. – A megkapott tartalmat tekintve az konzisztencia fontos tényező az ügyfél bizalmának elnyerésére.

Menj biztosra és használj követő eszközöket hogy lásd mely emailek és landing pagek szerepeltek a legjobban, így azokat fogod tudni továbbra is küldeni ,amik működnek.

 

  1. Használj egy öt másodperces tesztet.

Küld el az emailed másolatát egy haverodnak vagy egy kollégádnak. Meg tudják gyorsan mondani mi a CTA-d ? Ha igen, király vagy. Ha nem, dolgozz tovább.

Sok eszköz áll egy marketinges rendelkezésére, amik figyelmet kapnak manapság. De az email marketing kiállta az idő próbáját, a felhasználókon való befolyás tekintetében. Ez a régi, megbízható, és hűséges eszköz biztosítani tudja hogy a legtöbbet hozd ki a marketinges kezdeményezéseidből.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük