A mai e-mail marketingesek elsöprő többsége a legfontosabb mérőszámnak a megnyitási-, és az átkattintási arányokat tartják. Ugyan ezek tényleg nagyon-nagyon fontos mutatók, meg kell jegyeznem: ennél azért sokkal többet is tud manapság egy-egy rendszer – pl. a HírlevélÓriás is. Márpedig ezek használatával elsöprő sikert arathatsz a piacon!
Hol érdemes kezdeni?
Ahhoz, hogy a teljesítményünket maximalizáljuk, ki kellett találnunk a módját, hogyan tegyünk szert még több információra. Az esetleges új információk segítségünkre lehet a kampányaink erősségeinek, gyengeségeinek mérésében, illetve nagy javulást érhetünk el stratégiánkban. Íme öt tipp, mire érdemes figyelned!
1. Elérés ideje
Rengeteg hűhót csapnak a cégek azon, hogy melyik is az optimális napszak a levélküldésre – arról nem is beszélve, hogy melyik a jobb, a hétköznap, vagy a hétvége? Ezt dokumentálva sikereket érhetünk el, így igaz – azonban mennyivel hatásosabb lenne, ha arról rendelkeznénk információval, egy-egy feliratkozó mikor nyitja meg általában a leveleket, nem igaz? Az e-mail értéke mindig a felhasználó preferenciáitól, igényeitől és szokásaitól függ – ha ezekről rendelkezünk adatokkal, máris többet érünk, mint a legtöbben a piacon!
Természetesen az először említettek is kiemelten hasznosak, ne feledjük! Azonban ha az egyedi igényekre szeretnénk támaszkodni, be kell gyűjteni az adatokat arról, hogy az egyes ügyfeleknek melyik lenne jobb – nem szabad összetéveszteni a kettőt!
Ha automatizált leveleket küldesz, a nyomkövető elhelyezése szükségszerű. Az automatizálással finomíthatod a munkafolyamatokat, a visszaérkező adatok feldolgozásával (minimum 1 hónapos időszakról beszélünk!), értékelésével, és a kapott értékek beépítésével könnyen javíthatunk minden eddigi mutatónkon!
2, Leiratkozók
Ha hiszed, ha nem, az egyik legfontosabb e-mail marketing mérőszám nem más, mint a leiratkozók aránya. A legtöbben úgy gondolják, hogy ha ez a szám kórosan magas, akkor ez a marketingesek hibája. Azonban nem feltétlenül ez a helyzet.
A leiratkozási ráta egy igazán jó mérőszáma annak, mennyire jól sikerült szegmentálnod a listád, és hogy hogyan használod a stratégiád. Egy-egy szegmentált kiküldési teszt alkalmával ha kiugróan magas a leiratkozás mértéke, az azt jelzi, hogy nem feltétlenül releváns az adott feliratkozó a szegmentumához, ugyanakkor segít tisztítani az egyes szegmenseket.
A leiratkozások ezen kívül segítenek elkerülni a spam mappákat, vagy épp a visszapattanásokat! Ne csak azt nézd, hogy elvesztettél x feliratkozót – ha tetszik, ha nem, nem biztos, hogy a témád, terméked, szolgáltatásod örökké érdekes marad valaki számára. Azt is nézd, hogy ezek a (már nem feltétlenül) releváns leiratkozók nem terhelik hosszú távon a listád.
Ne feledd, ezt a mutatót különösen fontos figyelemmel követni, és tudnod kell felismerni az egy-egy kiugróan magas, illetve a konstans magas leiratkozói szám közötti különbséget!
3, Az email olvasásával eltöltött idő
Rengeteg típusú e-mail létezik, ezt tudjuk – ezt figyelembe véve természetesen azt is meg kell különböztetnünk, hogy mennyi időt töltenek feliratkozóink egy-egy levelünk átolvasásával.
Ugyanakkor az mindenképp hasznos információkat szolgáltathat számunkra, hogy az egyes levelekkel mennyi időt töltenek usereink! Ebből kiderülhet, átjut-e a kívánt információ, olvasmányos, figyelemfelkeltő-e, és vajon azt közvetíti-e, amit szeretnénk?
No, de mennyi lenne az ideális?
Ha azt vesszük alapul, hogy egyes kutatások szerint átlagban 20 mp-be telik egy weboldalon átolvasni 50 szót, már van egy alap mérőszámunk, mellyel kalkulálhatunk. Nyilván elvon ebből a figyelemből a dizájnelemek megtekintése, illetve az is, mennyire elkötelezett követő egy-egy user. A különböző kutatások azt állítják, három csoportot kell megkülönböztetned átlagban: a pillantókat (0-2 mp), az átlapozókat (2-8 mp), és az olvasókat (8+ mp). Minél magasabb az átlagos olvasási idő, annál több információ jut át a leveledből; valamint megfordítva, minél rövidebb nálad az átlagos olvasási idő, annál jobban oda kell figyelned a tartalom-optimalizálására.
4, A készülék típusa
Ez a mérőszám soha nem volt még ilyen fontos, mint manapság. És ez egyre inkább igaz nem csak a weboldalak, de az e-mailek esetében is!
Világviszonylatban az e-mailek 53%-át ma már okostelefonon nyitják meg. Nem mindegy hát, milyen eszközre optimalizálod a leveleid (illetve természetesen az abból megnyitható weboldalt sem!), hiszen ha e kettőből bármelyik nem reszponzív, máris értékes usereket veszthetsz!
Sőt, ahogy növekszik a mobilok iránti elkötelezettség, úgy nő annak a valószínűsége is, hogy nagyban a usered sorsa azon múlik, optimalizált tartalmat kap-e, vagy elavultat?!
Példának okáért, gondolj bele: kora reggel elindítod a kiküldést. Jó eséllyel ilyenkor még sokan úton vannak a munkába, de már figyelik a postafiókjuk, és jó eséllyel meg is nyitják azt; így hát abszolút nem mindegy, milyen tartalommal szembesülnek! Ha délben kezded meg a kiküldést, már valószínűleg az irodában lesznek, így nagyobb az esély, hogy asztali gépen vagy laptopon lássák a leveled. Este megint változik: ez az ingázás időszaka; van, aki időben hazaér, és már az otthoni gépén nyitja, míg van, aki épp bevásárlás, vagy hazaút közben találkozik a leveleddel – mobilon.
Nyilvánvaló hát, hogy a napszakok, és az ehhez kötődő viselkedési szokásokhoz kell ütemezned a leveleid kiküldését is, valamint tisztában kell lenned, mérned kell azt is, mely felhasználók milyen eszközön nyitják meg általában a leveleid. E számok nagyban segíthetik az időzítést, a különböző szűrések beállítását; valamint természetesen a hírleveled sikerességét is!
5, E-mail kliens
Egy ideális világban minden e-mail kliens (gmail, freemail, hotmail, et cetera) egyformán jelenítené meg a leveleid… De, mint tudjuk, nem egy ideális világban élünk, ezért jó tisztában lenned azzal, milyen kliensekre küldöd a leveleid, hogy minden esetben megfelelően tesztelhesd a megjelenést.
Ha tudod mérni (vagy akár a feliratkozáskor szegmentálod erre nézve is ügyfeleid), akkor sokkal megfelelőbben tudod kezelni a sablonjaid.
Vagy hogy vegyünk egy direkt példát: köztudott, az Outlookra kimondottan kemény optimalizálni egy levelet. Ugyan lehetett arról hallani egy nagyobb felmérés során, hogy az outlookos megnyitások száma 2014-ben 13%-ról 8,7%-ra esett vissza, de azért legyünk őszinték: ez még mindig nagy szám. Ha pontos képed lenne arról (mert mérnéd, vagy előszegmentálnád), jobban ügyelni tudnál az Outlookos megjelenésre is…
Most te jössz! Milyen mérőszámokat tartasz még fontosnak, és miért? Oszd meg velünk kommentben!
Forrás: HubSpot.com