5 marketing mérőszám, amit nyomon kell követned (…de lehet, hogy nem teszed)

Szerző: | 2015-06-18

A mai e-mail marketingesek elsöprő többsége a legfontosabb mérőszámnak a megnyitási-, és az átkattintási arányokat tartják. Ugyan ezek tényleg nagyon-nagyon fontos mutatók, meg kell jegyeznem: ennél azért sokkal többet is tud manapság egy-egy rendszer – pl. a HírlevélÓriás is. Márpedig ezek használatával elsöprő sikert arathatsz a piacon!

Hol érdemes kezdeni?

Ahhoz, hogy a teljesítményünket maximalizáljuk, ki kellett találnunk a módját, hogyan tegyünk szert még több információra. Az esetleges új információk segítségünkre lehet a kampányaink erősségeinek, gyengeségeinek mérésében, illetve nagy javulást érhetünk el stratégiánkban. Íme öt tipp, mire érdemes figyelned!

1. Elérés ideje

Rengeteg hűhót csapnak a cégek azon, hogy melyik is az optimális napszak a levélküldésre – arról nem is beszélve, hogy melyik a jobb, a hétköznap, vagy a hétvége? Ezt dokumentálva sikereket érhetünk el, így igaz – azonban mennyivel hatásosabb lenne, ha arról rendelkeznénk információval, egy-egy feliratkozó mikor nyitja meg általában a leveleket, nem igaz? Az e-mail értéke mindig a felhasználó preferenciáitól, igényeitől és szokásaitól függ – ha ezekről rendelkezünk adatokkal, máris többet érünk, mint a legtöbben a piacon!

Természetesen az először említettek is kiemelten hasznosak, ne feledjük! Azonban ha az egyedi igényekre szeretnénk támaszkodni, be kell gyűjteni az adatokat arról, hogy az egyes ügyfeleknek melyik lenne jobb – nem szabad összetéveszteni a kettőt!

Ha automatizált leveleket küldesz, a nyomkövető elhelyezése szükségszerű. Az automatizálással finomíthatod a munkafolyamatokat, a visszaérkező adatok feldolgozásával (minimum 1 hónapos időszakról beszélünk!), értékelésével, és a kapott értékek beépítésével könnyen javíthatunk minden eddigi mutatónkon!

5 marketing mérõszám, amit nyomon kell követned (...de lehet, hogy nem teszed)

2, Leiratkozók

Ha hiszed, ha nem, az egyik legfontosabb e-mail marketing mérőszám nem más, mint a leiratkozók aránya. A legtöbben úgy gondolják, hogy ha ez a szám kórosan magas, akkor ez a marketingesek hibája. Azonban nem feltétlenül ez a helyzet.

A leiratkozási ráta egy igazán jó mérőszáma annak, mennyire jól sikerült szegmentálnod a listád, és hogy hogyan használod a stratégiád. Egy-egy szegmentált kiküldési teszt alkalmával ha kiugróan magas a leiratkozás mértéke, az azt jelzi, hogy nem feltétlenül releváns az adott feliratkozó a szegmentumához, ugyanakkor segít tisztítani az egyes szegmenseket.

A leiratkozások ezen kívül segítenek elkerülni a spam mappákat, vagy épp a visszapattanásokat! Ne csak azt nézd, hogy elvesztettél x feliratkozót – ha tetszik, ha nem, nem biztos, hogy a témád, terméked, szolgáltatásod örökké érdekes marad valaki számára. Azt is nézd, hogy ezek a (már nem feltétlenül) releváns leiratkozók nem terhelik hosszú távon a listád.

Ne feledd, ezt a mutatót különösen fontos figyelemmel követni, és tudnod kell felismerni az egy-egy kiugróan magas, illetve a konstans magas leiratkozói szám közötti különbséget!

5 marketing mérõszám, amit nyomon kell követned (...de lehet, hogy nem teszed)

3, Az email olvasásával eltöltött idő

Rengeteg típusú e-mail létezik, ezt tudjuk – ezt figyelembe véve természetesen azt is meg kell különböztetnünk, hogy mennyi időt töltenek feliratkozóink egy-egy levelünk átolvasásával.

Ugyanakkor az mindenképp hasznos információkat szolgáltathat számunkra, hogy az egyes levelekkel mennyi időt töltenek usereink! Ebből kiderülhet, átjut-e a kívánt információ, olvasmányos, figyelemfelkeltő-e, és vajon azt közvetíti-e, amit szeretnénk?

No, de mennyi lenne az ideális?

Ha azt vesszük alapul, hogy egyes kutatások szerint átlagban 20 mp-be telik egy weboldalon átolvasni 50 szót, már van egy alap mérőszámunk, mellyel kalkulálhatunk. Nyilván elvon ebből a figyelemből a dizájnelemek megtekintése, illetve az is, mennyire elkötelezett követő egy-egy user. A különböző kutatások azt állítják, három csoportot kell megkülönböztetned átlagban: a pillantókat (0-2 mp), az átlapozókat (2-8 mp), és az olvasókat (8+ mp). Minél magasabb az átlagos olvasási idő, annál több információ jut át a leveledből; valamint megfordítva, minél rövidebb nálad az átlagos olvasási idő, annál jobban oda kell figyelned a tartalom-optimalizálására.

5 marketing mérõszám, amit nyomon kell követned (...de lehet, hogy nem teszed)

4, A készülék típusa

Ez a mérőszám soha nem volt még ilyen fontos, mint manapság. És ez egyre inkább igaz nem csak a weboldalak, de az e-mailek esetében is!

Világviszonylatban az e-mailek 53%-át ma már okostelefonon nyitják meg. Nem mindegy hát, milyen eszközre optimalizálod a leveleid (illetve természetesen az abból megnyitható weboldalt sem!), hiszen ha e kettőből bármelyik nem reszponzív, máris értékes usereket veszthetsz!

Sőt, ahogy növekszik a mobilok iránti elkötelezettség, úgy nő annak a valószínűsége is, hogy nagyban a usered sorsa azon múlik, optimalizált tartalmat kap-e, vagy elavultat?!

Példának okáért, gondolj bele: kora reggel elindítod a kiküldést. Jó eséllyel ilyenkor még sokan úton vannak a munkába, de már figyelik a postafiókjuk, és jó eséllyel meg is nyitják azt; így hát abszolút nem mindegy, milyen tartalommal szembesülnek! Ha délben kezded meg a kiküldést, már valószínűleg az irodában lesznek, így nagyobb az esély, hogy asztali gépen vagy laptopon lássák a leveled. Este megint változik: ez az ingázás időszaka; van, aki időben hazaér, és már az otthoni gépén nyitja, míg van, aki épp bevásárlás, vagy hazaút közben találkozik a leveleddel – mobilon.

Nyilvánvaló hát, hogy a napszakok, és az ehhez kötődő viselkedési szokásokhoz kell ütemezned a leveleid kiküldését is, valamint tisztában kell lenned, mérned kell azt is, mely felhasználók milyen eszközön nyitják meg általában a leveleid. E számok nagyban segíthetik az időzítést, a különböző szűrések beállítását; valamint természetesen a hírleveled sikerességét is!

5 marketing mérõszám, amit nyomon kell követned (...de lehet, hogy nem teszed)

5, E-mail kliens

Egy ideális világban minden e-mail kliens (gmail, freemail, hotmail, et cetera) egyformán jelenítené meg a leveleid… De, mint tudjuk, nem egy ideális világban élünk, ezért jó tisztában lenned azzal, milyen kliensekre küldöd a leveleid, hogy minden esetben megfelelően tesztelhesd a megjelenést.

Ha tudod mérni (vagy akár a feliratkozáskor szegmentálod erre nézve is ügyfeleid), akkor sokkal megfelelőbben tudod kezelni a sablonjaid.

Vagy hogy vegyünk egy direkt példát: köztudott, az Outlookra kimondottan kemény optimalizálni egy levelet. Ugyan lehetett arról hallani egy nagyobb felmérés során, hogy az outlookos megnyitások száma 2014-ben 13%-ról 8,7%-ra esett vissza, de azért legyünk őszinték: ez még mindig nagy szám. Ha pontos képed lenne arról (mert mérnéd, vagy előszegmentálnád), jobban ügyelni tudnál az Outlookos megjelenésre is…

5 marketing mérõszám, amit nyomon kell követned (...de lehet, hogy nem teszed)

Most te jössz! Milyen mérőszámokat tartasz még fontosnak, és miért? Oszd meg velünk kommentben!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük