Hogyan írjunk ismeretlennek e-mailt, amire tényleg kapunk majd választ?

Szerző: | 2015-06-09

A februári ‘The Growth Show’ egyik fő témája a hideg e-mail küldés volt – ez az az e-mail forma, amikor friss feliratkozónak küldünk releváns információkat, kvázi puhatolózó célzattal: hogy szegmentálhassuk, hogy belőhessük az igényeiket. Több milliárdos multi cég marketingese beszélt a témáról, méghozzá eléggé büszkén! Ugyanakkor a hallgatóság soraiban igen szép számban foglaltak helyet olyanok is, akik nem voltak birtokában a Szent Grálnak – ahogy nevezték ezt az előadók.

Ez nyilván Neked is jól jöhet, ha szeretnél lépni ez ügyben; hogy a kapcsolataidat, a feliratkozóidat megfelelően kezeld… és mindenek előtt, hogy válaszokat, hasznos információkat tudj meg, hiszen rengeteg olyan feliratkozód volt, van és lesz is, aki nem azonnal vásárlással, vagy épp szegmentálható információk nyújtásával kezd – ez a Te nagy feladatod!

Hogyan?

Talán nem fogsz csodálkozni, de a Szent Grál ez esetben is a tesztelés. Nem volt olyan előadás, ahol ugyanaz a metódus lett volna hallható, és ez elgondolkodtatta a közönséget – nagy vonalakban ugyan sok mindenben egyetértettek az előadók, de mint minden esetben, egy-egy üzlet, egy téma, mely felöleli a vállalkozásod, nagyban specializálhatja a hideg e-mailek felhasználásának módjait is!

Tökéletes tárgysor

Eltölthetsz akár napokat is azzal, hogy minden (lehetséges) igényt kielégítő levelet gyárts, de az egész a kukába megy, ha a kutya sem nyitja meg a leveled. Hideg e-maileknél ez különösen extra fontos – eddig alig tud rólad valamit, és ugyan jó eséllyel emlékszik rá, hogy feliratkozott, de hogy pontosan mi is ez… El kell tudnod adni a témád!

Szóval kell egy kényszerítő erejű tárgy… Hogy ez nem hangzik túl biztatóan? Na, ez igaz, de ez a legjobb szó ebben az esetben! Pláne, ha megnyitod a postafiókod: mégis hány semmitmondó tárgysorú levelet kapsz naponta? Hány „A vezető felhő-alapú szoftver adatbázis” típusú értelmetlenséggel terhelnek naponta?

Szóval találj ki jó témát, és írd körül 5-7 szóban, kb. 50 karakter hosszúságban! Legyél beazonosítható (hideg küldéskor ez különösen fontos), foglald össze, mit tudsz, légy egyértelmű, figyelemfelkeltő, hogy biztosítsd, a tárgysorod eléri a célját!

Pl. az egyik legjobb útja a hideg küldéskor a tárgysornak, ha szerepel a neved, pl. HírlevélÓriás – az e-mail marketing trendek otthona! Persze ez csak egy példa a lehetséges több száz közül:)

Legyen világos, miért írsz!

Íme, így történik a legtöbb hideg megkeresés: írnak egy levelet, másolás, beillesztés, küldés – jó esetben a címzést változtatják, már ha a rendszer ilyet nem tud… Te is agyvérzést kapsz az ilyen tömegtermelt cuccoktól? És ráadásul nem is működik!

Ha egyértelműen MEGSZÓLÍTOD a feliratkozód, ha üdvözlöd a feliratkozóid között, ha leírod, mire számíthat, milyen rendszerességgel (sőt, akár azt is, hogy hol tud saját érdeklődési-, illetve rendszerességi visszajelzést küldeni), már egy win szitu.

Elérheted, hogy számítson a leveleidre, sőt, akár várja is azokat! Sőt, ha van arról infód, hogy ki hívta meg az új feliratkozót, akár hivatkozhatsz is rá – mondván, nem véletlenül kaptál Te is meghívást a barátodtól…

Ez nem egy egyszerű házi feladat ám! Hideg megkereséskor, első levélkor a felépítés (ahogy a tárgysor is) kulcsfontosságú!

Használd a közösségi anyagaidat!

Nyugodt szívvel megjelenítheted, milyen népszerű vagy – már ha az vagy… Ha van több ezer Facebook követőd, Twitter feliratkozód, vagy egyéb, az megjelenhet. Persze nem kell, sőt, nem is szabad hivalkodni vele, hiszen az visszatetszést kelthet, de egy visszafogott elhelyezés pozitív benyomást kelt a legtöbb esetben!

Vagy ha épp olyan szaktekintéllyel készítettél épp interjút, vagy cikket írtál róla, már ezt is bemutathatod! Ez szintén a szakmaiságod jelzi, azt, hogy mennyire érdemes a feliratkozódnak lennie!

Légy rövid, egyszerű – és úgy írj, mint egyik ember a másiknak!

Légy tisztában azzal is, hogy a világon szinte mindenki elfoglalt – ezért ne rontsd a helyzetet! Írj érdekesen, de lényegre törőn, ne légy hírlevélben terjengős, mert az csak elijeszti a feliratkozót!

Ha egyértelmű vagy, ugyanakkor a leveled gördülékeny, jól olvasható, máris nagyobb eséllyel bírod rá az új feliratkozót arra, hogy hosszú távon kövessen, legyen állandó érdeklődőd, vagy akár fogyasztód. Az emberközeli szövegezés sokat segíthet ezen.

Persze ezek csak alap ötletek – ugyanakkor az előadások mindegyikében előjöttek, kvázi közös nevezőként. Ha hideg megkeresés esetén beveted ezen praktikákat, máris nagyot nő a sikerességed esélye! Szóval hajrá, ne fogd vissza magad! Kísérletezz, és ha van Neked is egy jó ötleted a témában, ne habozz megosztani Velünk kommentben!

Forrás: Hubspot.Com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük