Tényleg működik az email marketing? Teszteljük le! – 1. rész

Szerző: | 2016-11-18

A programok jönnek és mennek,oké. Amit viszont a korai internet óta használnak az nem más mint az email. Az email biztosan maradni fog és folytonos jelentősége miatt sok cég használja marketinges célokra. A kérdés viszont az, tényleg működik-e az emailes marketing?

Hány oldalt látogattál meg mostanság ahol az email címed kérték?
Biztosan sokat. Jóformán minden céges honlap ahová ellátogatsz lehetőséget nyújt az email címed megosztására.
Az úgynevezett listát építik.  Akár egy oldal a technológiáról, hírekről, szórakozásról, vásárlásról, hobbikról vagy közösségi hálóról, mind az email címed kéri. Miért is ?  Mert tudják, hogy  email címed segítségével az ajánlataik téged is elérnek és valószínűleg az egyik vásárlójukká válsz.
Mindenkinek van emailje és általában naponta többször is megnézik az emberek. Mivel nagyon sok embernek van okostelefonja, ezért 24/7 elérhető.
Az értesítő jelzésekkel egyből tudod mikor kapsz új emailt.
Ez egy biztos alkalmazás. Kipróbált és biztos, hogy maradni fog hosszú ideig. Ez teszi a hirdetések kiváló alappillérévé

Általános statisztikák az emailes marketingről

Nagyon sok felmérés készült az emailes marketing értékéről.
Mielőtt belevágnánk a ’hogyan’ témába, töltsünk egy kis időt az érdekesebb statisztikák elemzésével a marketinges emailekről.

– McKinsey & Company szerint az email 40x jobb új vásárlók beszerzésére mint a Facebook és a Twitter, és a beszélgetési arány is 3x több.
– DirecT Marketing Association-szerint az emailes marketing átlagosan 4,300 ROI %-át birtokolja az amerikai cégeknek.
– Az ExactTarget megmutatja, hogy minden egyes dollár amit emailes marketingre költenek 44.25 dollárnyi ROIT termel
– A Hubspot elmagyarázza, hogy a cégek akik emailt használnak, 50%-al több capture lead-et termelnek 33%-al olcsóbb sales ready leaddel, és 20%-al több értékesítési lehetőséget termelnek.
– A MailChimp szerint az ő általuk cégeknek küldött emailek 22.28%-át nyitják meg.

A kifejezések mint például 40x jobb, 4,300% ROI, 50%-al több lead, 33%-al kevesebb költség stb. nem elhanyagolható. Ez elég,hogy megmutassa az emailes marketing működik és minden cég marketinges törekvéseinek részét kell képeznie.

’Az értékesítők folyamatosan az emailt rangsorolják az egyedüli leghatásosabb eszköznek ami egyben tudatosságot, beszerzést, konverziót, megtartást közöl.’ – Gigaom kutatás

Ez mutatja az emailnek magas  pozícióban kell elhelyezkednie  a platformjaid listáján a marketinges terveidhez. Az email listádba bele opt-invelve az olvasóid megengedik, hogy információkat, ajánlatokat és sok mást oszthass meg velük.
Ez is azt mutatja az email kiváló döntés marketing szempontjából, mivel nem kerül költségbe  kivitelezése a célközönség felé. Egyben hatásos is mivel  gyakorlatilag bármilyen ajánlatot belerakhatsz és a Föld lakosságának fele rendelkezik emaillel.

Mobil statisztikák

Abban az esetben, ha ezek a számok nem lettek volna elegendőek, a kimutatások azt is jelzik, hogy a felhasználók nagy része mobilról fogadja az emaileket és interaktál is ezekkel.

A Google legújabb algoritmus változtatásával jobb ha elhiszed ez fontos.

A Yesmail Interactive mutatja, hogy a mobilkészülékek az email által generált bevételek 22%-át teszik ki és az emailes klikkelések 45%-át 2015 első felében.

Az ExactTarget mutatja, hogy a felhasználók 91%-a legalább napi egyszer megnézi emailjeit az okostelefonján. Ez által a mobilkészülékeket használják legtöbbször az emailek megnyitására.
A MovableInk szerint 38%-al több emailt nyitottak meg Iphonokról, mint az összes asztali számítógépről 2014 első negyedében.
Az EmailExpert szerint a döntést hozók 64%-a telefonról olvassa az emaileket.
Ez mind azt jelenti az olvasóid majdnem mindig hozzáférnek az emailjeikhez.

Az emailes marketing előnyei

Itt egy pár példa, hogy az emailes marketing működik.

– Az email célzott. Tudod, hogy a közönséged érdekli amit küldesz nekik, mivel ők iratkoztak fel. Megkértek, hogy ajánlatokkal, tanácsokkal, újdonságokkal keresd meg őket.
Már a fedélzeten vannak és várják mit ajánlasz nekik vagy mi mondani/megosztani valód van.
Előre tudják a témád. Ez még valószínűbbé teszi, hogy megnyitják és elolvassák az emailjeid, ráklikkeljenek a linkjeidre és ezeket meg is osztják mással.
Ez még könnyebbé teszi a velük való beszélgetést mert nem újdonág számukra. Várják, hogy halljanak felőled.
–  Következő a felépítésed : Mivel az olvasóknak számos lépésen kell átesniük, hogy feliratkozzanak az email marketinges törekvésidre, te tudod, hogy érdekli őket a mondanivalód.
– Az email privát. Egy emailt anélkül el tudsz olvasni, hogy a kapcsolataid látnák az online állapotod. Végig tudsz olvasni valamit megszakítások nélkül.
– Az email személyes. Az emailed egyből az olvasóhoz jut. Nem nekik kell hozzád jönniük. Nem kell erre gondolniuk. Nem rájuk kell számítanod, hogy emlékezzenek és látogassák meg honlapod a legújabb ajánlataid/tartalmaid miatt.
Csak meg kell nyitniuk. Nem kell másik honlapot meglátogatniuk, vagy egy linkre kattintaniuk  mielőtt elvesznének a képernyőjükön lévő információáradatban. Újra megtalálhatják akár holnap, a következő héten vagy a következő évben.

Mi van a közösségi médiával?

A közösségi média is jó választás marketinghez, de ez nem helyettesíti az emailes marketinget. Nagyon sok közösségi háló létezik, és egyszerűen lehetetlen az összesen fent lenni.
Tudni azt, hogy melyik hálózatra fókuszálj sok erőfeszítésbe telik, és az információ változhat.Honnan is tudhatnád merre találod hallgatóságod?
A közösségi hálózatok jönnek és mennek. Se nem állandóak se nem egyezőek. Még mindig használod a MySpace-t? Mit használsz ma ? Mit fogsz holnap használni? Manapság a Facebook és a Twitter a népszerű, de egy év múlva is ezek lesznek ?
Plussz a közösségi hálózatok korlátozzák mit tudsz csinálni.
A Facebook EdgeRank-ot  használ ami limitálja milyen messzire érnek el frissítéseid.
A Twitteres frissítések olyan túlterheltek lehetnek, hogy az üzeneted egyszerűen elveszik az áradatban.
Végül is maguk a közösségi hálózatok kontrollálják marketinges erőfeszítéseid.
Az viszont igaz, hogy sok online ember közösségi hálózatokon tölti idejét, de mindannyian megnézik emailes beérkező leveleiket.
Az email az egyedüli állandó. Igen, a beérkezett levelek tartalmazhatják saját statisztikáikat, és az emailek elvesznek a szénakazalban. Viszont kitűnhetsz a tömegből és az olvasók általában egyenként nézik meg melyik email lehet fontos.
A közösségi folyamatok észrevétlenül eltelhetnek és ez után valamit megkeresni komoly fejfájást okozhat.
Kerestél már közösségi hálózaton egy üzenetet, amire emlékeztél hogy láttad, és egy kis keresés után azt sem tudtad melyik oldalon láttad?
A közösségi média fontos a marketing szempontjából, de az email helyét nem veheti át.
A kettő nagyon különböző felület, és amikor az olvasó végzett a közösségi  hálóval, a beérkezett leveleit fogja megnézni. Az email állandó. Úgy értem, milyen gyakran szoktad cserélni az email címed?

A kulcs, hogy hogyan használod

Nincs kétség az emailes marketing nagy kihatással lehet a cégedre.
A titok az, hogy tudd mikor kell használnod.
Nézzük meg az emailes marketing folyamatát és néhány tippet, hogyan válhat hasznossá az emailes marketing számodra.

Az emailes marketing folyamata

Számos dolognak kell megtörténni annak érdekében, hogy az emailes marketing működjön:

– Az olvasók feliratkozása
– Az olvasók megnyitják az emailt
– Az olvasók megírják a kérő választ az emailen belül
Abban az esetben, ha valamelyik ezek közül hiányzik az emailes erőfeszítésünk kérdéseket hagy. Ideális esetben lenne egy negyedik is: Az olvasók megosztják a híreket
Szeretnénk ha az olvasók a szószólóink lennének.
Szeretnénk ha megosztanák a márkánkat a követőikkel és barátaikkal.
Azt szeretnénk, ha az ő olvasóik egyben a mi olvasóinkká is válnának.

Hogyan vegyük rá az olvasókat az előfizetésre?

Mielőtt akármilyen hírlevelet elküldhetnél, először rá kell venni az olvasókat, hogy fizessenek elő.
A legjobb mód erre, ha valamit ingyen kapnak tőled.
– Ingyenes internetes könyv tippekkel- A PDF működik a legjobban
– Ingyenes hozzáférés How To videóhoz
– Ingyenes sablonok vagy eszközök
– Adatforrások listája

Ez után vezesd be a feliratkozó listád. Jól helyezkedjen el és könnyen kezelhető legyen.A honlapod tetején lévő melléksztoriban, a fejlécben, vagy a posztok alatt ( még közte is ) is jó a pozíció.

Címek létrehozása amiket el is olvasnak

Egy email küldése hasonlít a horgászáshoz. Dobálhatod és dobálhatod, de a megfelelő csali és dobástechnika nélkül ami felkelti a hal figyelmét te is csak egy vagy a sok közül.

Mit tudsz ellene tenni ? Az emailed tárgya a legfontosabb. Melyiket nyitottad meg mostanság ezek közül?

  • 3 napos eladás
  • Vedd meg ma
  • Kérlek olvasd el
  • Utolsó ajánlat
  • 7 dolog amit soha ne csinálj a zuhany alatt – és én hatot megcsináltam
  • Felemelte a követ de erre nem számított!
  • Online játékosok heti  hírlevele

Az első 4 annyira általános, hogy észre sem vesszük őket. Az ötödik viszont… felkeltette a figyelmem, és a hatodik.. Tudni akarom mi történt! Veszélyes volt ? Megsérült? Tudni akarom! Meg akarom nyitni az emailt és rögtön elolvasni. Az utolsót pedig azért nyitom meg mert vártam rá. Ezeket mindig megnyitom.

Mi emberek kíváncsi természettel bírunk. Tudni akarunk azokról a dolgokról amiket érdekesnek tartunk, és amikor valami felkelti a figyelmünket nehéz otthagyni anélkül, hogy kiderítettük volna.
Ezek a címek szinte ordítanak ’ nyiss meg !’ – te is tudsz ilyen címeket gyártani egy pár módszerrel.

A főcímek tárgya egy egész cikk is lehet, de van egy pár szabály amik garantálják, hogy olyan címeket hozz létre amik biztosítják az emailed olvasottságát.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük