Egy e-mailnél meghatározó fontosságú a tárgy, ügyfeleid nagy mértékben az alapján ítéli meg, érdemes-e megnyitni a leveled.
Végtére is, a tárgy az, amit először megpillantanak, ott éri őket az első benyomás. Itt az ideje, hogy elgondolkozz, hogyan használod a tárgyat, hiszen hatalmas hozzájárulása van a jó megnyitási, átkattintási arányok elérésében! Íme 19 gyors tipp a tárgysorral kapcsolatban:
Tipp # 1: Legyen rövid és kedves! Ráadásul: maximum 50 karakter javasolt a tárgyhoz. Nehéznek bizonyulhat, hogy kb. ennyi karakternyi szót találj, ami jól fedi az e-mail témáját, naná, de éppen ezért hatásos!
Tipp # 2: Senki sem szeret egy robottal beszélgetni, ugye Te sem? Gondolj bele, mennyire frusztráló, mikor felhívsz egy céget, és hosszú percekig csak a felvett szöveget hallgatod – ez van az e-mail esetében is! Sose használj olyat, mint a noreply@cegnev.hu, ismétlem, soha – ez borzalmasan személytelen, és a helyett, hogy közelítenéd magadhoz az ügyfeleket, csak eltaszítod vele őket Magadtól! Minél kevésbé valószínű egy feladó (pl. találkoztál mostanában akár spamként a Kalik Coulibalytól érkező levelekkel? Na, és mennyire valószínű, hogy pont Kalil fog Téged keresni? Ugye…), annál kevésbé esélyes a megnyitás…
Tipp # 3: Minél jobban személyre szabod a levelet, annál jobban megakad rajta az ügyfeled szeme! Ki ne szeretné, hogy személyesen Neki szóljon egy ajánlat?
Tipp # 4: Adj a levélhez bevezető szöveget – megdöbbensz majd, milyen jó hatással lehet a megnyitási arányaidra! Általában a tárgy közelében helyezkedik el, és bepillantást nyújt a levélbe, felkelti az érdeklődést. Sokat számíthat!
Tipp # 5: A pontos, egyértelmű megfogalmazás sokszor hasznosabb, mint a virágnyelv! Az e-mail céljának egyértelműnek kell lennie, nem jó, ha folyamatosan olyan leveleket küldesz, amin az ügyfélnek kell gondolkodnia, hogy vajon mit akar most ezzel mondani a feladó…?!
Tipp # 6: Ne ígérgess hamisan! Ha csak ígérsz, és végül kiderül, hogy túloztál (rosszabb esetben hazudtál, amit nem szoktál, ugye?), könnyen megnövekedhet a leiratkozók száma…
Tipp # 7: Apropó, ígéret! Ha a látogatód kitölt pl. egy ajánlatot, a válaszlevelet is szabd személyre! Ne csak valami snassz sablont küldj, a tárgyad minimum legyen személyre szabott, pl.: „Az általad megrendelt ajánlat jobban működik, mint másé! Hogy miért? A kiküldött visszaigazoláson túl megerősítést, plusz információt is adhatsz, ami erősíti az ügyfél lojalitását!
Tipp # 8: Az A / B tesztelés nagyszerű ötlet, nem hiába hajtogatjuk ám! Tesztelj, hasonlíts össze, kísérletezz – meglesz az eredménye!
Tipp # 9: A sürgetés egy másik jó tipp a tárgysorodhoz. Pl. a „Csak ma”, vagy a „24 órás ajánlat” ösztönözni fogja az olvasót, hogy megnyissa a levelet; kíváncsivá teszi, milyen limitált idejű akció van Nálad, hiszen az ilyenek általában extra kedvezményeket hordoznak magukban.
Tipp # 10: Hogyan előnyösebb az e-mail tárgysorát használni? Tisztázzuk, a pontos infók mindig jobbak, mint az általánosak! Pl.: a „Növeld az átkattintási arányod 50%-al!” vonzóbb, mint a „Hogyan lehet növelni az átkattintási arányt?” Tényszerűbb, egyértelműbb.
Tipp # 11: Minimalizáld az unalmas, túlmagyarázó részeket, ha lehetséges. Ne pazarold az értékes szavakat! Pl. „A kérés feldolgozás alatt” jobban néz ki, mint „Az # 9435893458358 megrendelés feldolgozása alatt van.” Ugye?
Tipp # 12: A megfelelő e-mail elküldése a megfelelő időben és tárggyal – na, ez a zsenialitás csúcsa! Pl. küld levelet 16.45-kor arról, hogy Boldog óra van az éttermedben – pont akkor, amikor a legtöbb irodai dolgozó épp kezd készülődni a nap végén… Mennyivel nagyobb az esélye, hogy beugrik Hozzád, mint ha ezt reggel küldenéd ki?!
Tipp # 13: Akárcsak egy blogbejegyzés címénél, a számozás/felsorolás a tárgyban is jól működhet! Pl.: a „7 ok, amitől jó egy blog” egy e-mail tárgyának is kitűnő, nem csak blogcímnek!
Tipp # 14: A kérdésfeltevés a legtöbb esetben beindítja az olvasók fantáziáját – pl. ha megkérdezed a tárgyban, hogy „Te ismered ezeket a SEO hibákat?”, máris elérted a célod – nagy eséllyel!
Tipp # 15: Ha nem akarod, vagy nem tudod használni a személyre szabott tokeneket a tárgy meződben, akkor mindenképp érdemes a „Te” vagy „Ti”/ „Ön”, „Önök” formula használata – ez is segíthet személyesebbé tenni, még ha nem is a legjobb megoldás.
Tipp # 16: Használd fel az ügyfelek eddigi rendeléseit, tevékenységeit kiinduló alapként. Milyen formában töltötték ki ezeket? Célozz olyan módon!
Tipp # 17: Egy másik személyre szabási taktika, ha már a tárgymezőben megszólítod az ügyfeled. A LivingSocial és a Groupon meglehetősen sokszor használja ezt a tárgy-stílust – nem véletlenül. A személyes hangvétel nagyban javítja a megnyitási és átkattintási arányokat!
Tipp # 18: Érezze magát különlegesnek a címzetted! használ olyan tárgyat, mint pl. „Csak a mi szeretett ügyfelünknek…” – ez elvarázsol sokakat!
Tipp # 19: Soha, de soha, de soha ne kiabálj a tárgyban! Nem érthető? A tiszta kapilláris betűtípus nem csak egy helyesírási hiba, de a netikett súlyos megsértése is. Ha azt hiszed, hogy ez a tárgy: „NYISD MEG MOST, ÉS INGYENES PRÓBAVERZIÓT KAPSZ” hatékony, akkor ébredj fel gyorsan…
A fenti módszerek, tippek persze tesztelésre szorulnak, más-más a megfelelő a különböző cégek, vállalkozások esetében. De általános igazság, hogy a tárgysor nagyon fontos!
Vannak Neked is tippjeid? Oszd meg velünk kommentben!
Forrás: HubSpot.com