Az emberek minden nap hoznak elhamarkodott döntéseket. Egy princetoni tanulmányban a résztvevők véleményt nyílvánítottak egy arcképről, miután 100 milliszekundumig látták. Egy hasonló tanulmányban a virtual bias-on, a University of British Columbia kutatói összevetették a válaszadókat, azokat akik élőben kaptak benyomást a képről, és azokat akik csak facebook képeket néztek róla. Az eredmény megmutatta, hogy azok véleménye, akik passzív, virtuális benyomásban részesültek sokkal negatívabbnak bizonyult.
A BuzzStream és a Fractl még egy lépéssel előre gondolta ezt az ötletet, hogy megállapítsák van-e bármilyen összefüggés az emailes szokásokban. Több mint 1200 férfit és nőt kérdeztünk meg 18-tól 64 éves korig, hogy kiderítsük, miként használják az emailt. Azt is megnéztük, hogy az életkor és a végzettségi szint hogyan befolyásolta az egyéni preferenciákat és viselkedéseket. Az eredmények megmutatják, hogy az emailes etikett hogyan befolyásolja az emberek másokról gondolt felfogását, és összehasonlítják a különböző népcsoportok emailes szokásait.
Ezt találtuk.
A rövidség a lényeg, kifejezetten az idősebb címzetteknél.
Az e-mail írásnál minden szó számít.
A tárgyaddal kezdődik: A nyitási arány 24%-ról 17%-ra csökken, amikor az átlagos tárgy túllépi a 35 karaktert.
A mobilos email megnyitás aránya 300%-al nőtt 2011 áprilisa óta, ezzel a rövidség fontosabb lett mint valaha.
Pontosan a válaszadók 60%-a egyezett meg abban, hogy a tömör email elfogadható, míg kevesebb mint 30% hasonlóan gondolkozott a hosszabb emailekkel kapcsolatban.
Több felfedezést hoztak nyilvánosságra:
- A bőbeszédű emailek elleni ellenszegülés az életkorral nő: az 55 és 64 év közötti válaszadók 70%-a ezt a szokást elfogadhatatlannak véli, míg a 18 és 24 év közöttiek ellenkezően gondolkoznak.
- A nők egy kicsit jobban kedvelik a tömör, lényegre törő emaileket, a férfiakhoz hasonlítva: A nők több mint 60%-a elfogadhatónak véli a rövidebb emaileket, míg a férfiak 55%-a van hasonló véleménnyel.
- A műveltség nem befolyásolja a hosszúságot: A csoportok nagy része – diploma nélküliek, BA diplomások, MA diplomások, – a tömör emaileket szeretik.
- A top 5 üdvözlés az összes válaszadónál rövid: Minden üdvözlés csupán 1 szó hozzácsatolása a címzett nevéhez
A legkifogásolhatóbb email irányzatok a nyelvtannal, a helyesírással és a betűfajtával kapcsolatosak.
A mai társadalom növekedő mobilos munkaerejénél, az email népszerűsége egyre csak nő.
A Radicati Group tanulmánya szerint, az email felhasználók száma 2018-ban túl fogja lépni a 2,8 milliárdot. Ebből a cégek több mint 139.4 milliárd emailt küldenek és kapnak minden egyes nap.
Az emailes témák amiket küldesz hozzátesznek, vagy elvesznek az egyéni vagy szakmabéli reputációdból. Az egyik leggyakoribb hiba?
Nyelvtanilag hibás emailt küldeni valakinek.
A legtöbben igazolják, milyen fontos az emailek korrigálása, de meg akartuk állapítani, hogy néhány résztvevő engedékenyebb-e a hibákkal kapcsolatban, mint mások. A kutatásunk eredménye a következő:
- A válaszadók 80%-a úgy vélte, a nyelvtani és helyesírási hibák a legelfogadhatatlanabbak.
- Minden életkornál az emberek 70%-a több, mint egy helyesírási hibát elfogadhatatlannak ítélt.
- A nők majdnem 10%-a úgy véli a helyírási hibák még elfogadhatatlanabbak.
- Az MA diplomás válaszadók egy kicsivel elnézőbbek a nyelvtani hibákkal kapcsolatban, mint a BA diplomások, vagy a diploma nélküliek.
- A válaszadók pontosan 70%-a véli úgy, hogy a túlzott pontozás elkerülendő.
A 10 legkifogásolhatóbb email irányzat közül 4 a betűfajták körül forog – különböző betűnagyságok, nagybetűs tárgycímek, szabálytalan betűtípusok, és különböző betűszínek.
A válaszadók 60%-a ezeket elfogadhatatlannak vélte, a további elemzések ezeket mutatták ki :
- A válaszadók többsége nem szereti, ha változtatják a betűnagyságot: Majdnem a válaszadók 70%-a azt szereti, ha egy méretű a betűnagyság.
- Az idősebb korosztály sokkal elnézőbb a rendhagyó betűfajtákkal:
Kevesebb, mint 30% gondolja úgy, hogy a rendhagyó betűtípusok ( pl.: Comic Sans, Courier New, Impact, stb.) ’ teljesen elfogadhatatlanak.’
- A férfi és női válaszadók többsége az egyszínű betűfajtát kedveli.
- A válaszadók 85%-a, a csak kisbetűs tárgycímeket preferálja.
- A válaszadó MA diplomások kicsit elnézőbbek a többfajta betűfajtával szemben: ezt 20% véli elfogadhatónak , míg a diploma nélküliek 15%-a osztozik azonos véleményen.
Az idősebb generáció láthatólag hitelesnek akar tűnni, míg a fiatalabb generáció okosabbnak akar látszódni.
A Northwestern Law kutatói felfedezték, hogy az online kommunikáció korlátozza a meggyőzés képességét, ezért nem meglepő, hogy a válaszadók bevallották : újraírják emailjeiket, hogy értelmesebbnek tűnjenek.
Tény, a top 5 jellemvonást illetően, a válaszadók 40%-a hármat említett, ami az intelligenciával függ össze.
Habár, az email újraírás mögötti motiváció a tanulság és a kor alapján is változhat.
A további megállapítások a következőket mutatták:
- A top 5 jellemvonás – ugyanaz a férfi és női válaszadók számára: intelligens, tudományos, segítőkész, tanult, és megbízható.
- Az MA diplomás válaszadók körülbelül 50%-a megbízhatónak akar tűnni, a diplomával nem rendelkező válaszadókhoz hasonlítva.
- A 45 és 54 év közötti válaszadók több, mint 55%-a újraírja az emaileket, hogy a 18-24 köztiekhez képest eredetibbnek tűnjenek.
- A fiatalabb népcsoport tudományosabbnak akar tűnni, majdnem 50 százalékuk újraírja az emaileket, hogy intelligensebbnek tűnjenek – a 45-54 éves korosztállyal összehasonlítva.
A válaszadók 80%-a egyetért abban, az etikett nagyban befolyásolja, hogy válaszolnak-e egy idegentől kapott emailre.
Ha korrektúra nélkül küldesz el egy emailt, kockáztatod, hogy elveszítesz egy üzletet vagy egy kulcsfontosságú hálózati lehetőséget.
Ha tudod mikor levelezz röviden, mikor légy formális, és tudod mikor illő egy kis humorral fűszerezni leveleid, sokat segíthet az értékes kapcsolatok kialakításánál.
Azzal, hogy érted az életkor, a nem, és az oktatási szint hogyan befolyásolja az emailjeid, úgy válogathatod össze a témáid, hogy azok megfelelőek legyenek a fogadó elvárásainak és így erősebb, hitelesebb kapcsolat alakulhat ki.