Mikor volt utoljára, hogy egy promóciós emailt kaptál, ami megmosolyogtatott, megnevettetett vagy igazán elgondolkodtatott? Mikor volt utoljára, hogy egyiket nagyon szeretted, amit továbbítottál egy kollégának, egy barátnak, vagy egy családtagnak?
A legtöbbünknél, ez nagyon ritkán történik. A legtöbb fogyasztó azt mondja, hogy a promóciós levelek, amiket kaptak felejthetőek – és kétségtelenül nem éri meg továbbadni másoknak.
Emlékezetes promóciós e-mailek mindenhol megtalálhatóak – és még, mennyire emlékezetes egy email, ami erős összefüggésben van vagy nincs a címzettekkel, akik továbbítják azt másoknak vagy megosztják azt a közösségi hálózatukon.
Egy nagy ok az emlékezetes email tartalmak hiányára? Szegényes mobil tapasztalat. 2015 júniusától, az e-mailek 48%-át mobiltelefonon olvasták el, de csak a B2C (business to consumer) márkák 56%-a használ mobil-barát dizájn technikát a promóciós e-mailjeikben.
Az email marketing szakembereknek szükségük van fókuszálni az email tartalmak készítésére, ami nem csak hogy hasznod, de emlékezetes és megosztásérdemes is. Tanácsokért, hogy hogyan készítsünk sokkal emlékezetesebb e-maileket, nézd át a lenti infografikát a Litmus és a Fluent által.
Hogyan készíts emlékezetes, megosztható e-maileket.
A fogyasztók hatalmas többsége azt mondja, hogy a promóciós e-mailek, amiket kaptak felejthetőek és nem éri meg továbbadni másoknak, de van számos taktika, amit a marketing szakemberek használni tudnak, hogy kiemelkedjenek az email fiókokban és ösztönözze a márka evangelizációt.
Ennek ellenére, hogy minden beszédtéma az email túlterhelésről szól, a legtöbb fogyasztó promóciós e-maileket kap csak egy maroknyit a kedvelt márkákból.
Márkák száma, amit promóciós e-mailektől kapsz:
- 1-5 márka: 72%
- 6-10 márka: 15%
- 11-20 márka: 5%
- 21 vagy több márka: 9%
Azonban, a fogyasztók csak nagyon kevés emailt találtak emlékezetesnek, amit a kedvenc márkáiktól kaptak.
A fogyasztók százaléka, akik azt jelentették, hogy emlékezetes promóciós e-maileket kaptak az elmúlt 2 hónapban: 21%
És egy emlékezetes e-mail hogyan hozható erősen összefüggésbe az email küldéssel és az email tartalmak közösségi megosztásával.
A fogyasztók százaléka, akik azt jelentették, hogy küldtek promóciós emailt egy barátnak, családtagnak vagy munkatársnak az elmúlt 2 hónapban: 21%.
A fogyasztók százaléka, akik azt jelentették, hogy az elmúlt két hónapban osztottak meg promóciós emailt a közösségi médián: 27%
Fogyasztók, akik azt jelentették, hogy e-maileket küldtek és osztottak meg kissé magasabb, mint az átlagos ráták.
De a fogyasztók, akik a közvélemény-kutatásunkra válaszoltak okostelefonon keresztül – és emiatt sokkal valószínűbb, hogy telefonon olvassák el az e-maileket – a lenti átlag tevékenységben lett jelentve.
Az okostelefon válaszadók százaléka, akik azt jelentették, hogy az elmúlt 2 hónapban emlékezetes promóciós emailt kaptak: 16%
Az okostelefon válaszadók százaléka, akik azt jelentették, hogy az elmúlt 2 hónapban promóciós emailt küldtek egy barátnak, családtagnak vagy munkatársnak: 14%
Az okostelefon válaszadók százaléka, akik azt jelentették, hogy az elmúlt 2 hónapban promóciós emailt osztottak meg a közösségi médián: 16%
Ez a rés a teljesítményben nagymértékben a gyenge mobiltelefon email tapasztalatoknak köszönhető.
Mobiltelefon email olvasók már rég értek el kritikus tömeget a legtöbb márka számára.
Az e-mailek 48%-át mobiltelefonon keresztül olvassák el 2015 júniusa óta.
Azonban a Business-To-Consumer márkák csak az 56%-a használ mobil-barát dizájn technikákat a promóciós e-mailjeiknél.
A marketing szakemberek emlékezetesebb és megoszthatóbb emaileket tudnak létrehozni azzal, hogy:
- E-mailenként egyetlen üzenetre vagy call-to-action-re fókuszálnak
- Olyan egyszerű e-maileket terveznek, amik első pillantásra olvashatóak minden eszközön
- Szegmentációt és viselkedés-kiváltott üzenetküldést használnak
- Megszemélyesítést, dinamikus tartalmat és egyénre szabott javaslatokat adnak hozzá
- Tartalmaznak egy feltűnő call-to-action gombot, hogy továbbítsák és megosszák az emailt.