E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézd meg ezt a 15 kiváló példát!

Szerző: | 2016-10-27

Amikor a legtöbb ember a hírlevél marketingre gondol, úgy képzelik ezt el, hogy az egyedi emailjeiket elküldik a célzott adatbázis egy részének. Amíg azok a fajta hírlevelek nagyon fontos részei az egészséges marketing stratégiának, van egy másik fajta email ami erős kiegészítése lehet a mixednek : az üzleti emailek.

Mi is az üzleti email? Az amerikai törvény úgy definiálja: egy email aminek fő célja ”elősegíti, befejezi, vagy biztosítja a kereskedelmi ügyletet, amiben a címzett a küldővel előre megállapodott.”
Egy pár általános példa amit tartalmaz: nyugták, esemény megerősítések,  üdvözlő emailek, használati szabályzat változtatások, felhasználói információk – és még sok minden. Ezek értékes ingatlannal és folyamatos olvasottsággal járnak, amit kreatívan fel lehet használni, hogy az egyik tranzakció végét a másik tranzakció elejévé alakítsuk.

Tudjuk, hogy szereted a jó inspirációis körítést, ezért keresgéltünk a beérkező levelek között, hogy pár kiemelkedő példát mutassunk az üzleti emailre. Nem csak kiszűrtük, elemeztük is ezeket, hogy rájöjjünk mitől olyan kiválóak. A böngészésed kedvéért 3 kategóriára osztottuk fel az emaileket: megerősítő, üdvözlő, és sok vegyes levél is van!

15 példa klassz emailes üzleti kampányokról

Megerősítő levelek

1) Airbnb

A kezdés érdekében, itt egy terjedelmes üzleti email az Airbnb-s barátainktól. Tele van zsúfolva nagyon személyes és hasznos információkkal, beleértve a környező területről készült térképet, a repülőtértől az apartmantig való útbaigazítást, házszabályt, és néhány általános logisztikát a lemondással és a fizetéssel kapcsolatban.

Az első dolog amit észre fogsz venni, hogy ezek a példák bővelkednek az alapos és lényeges linkekben. Ezek a linkek inkább adott honlap oldalakra vezetnek, mint hogy arra kényszerítenének saját magad találj oda. Az emailben az összes link nagyon alapos, így a vásárlók könnyedén visszatalálnak az Airbnb honlapjára és könnyen bekapcsolódnak.

Az email stratégiai okból helyezi el felül a ’Barátok meghívása’ CTA-t, ezzel a foglalás után a boldog vásárlókat rögtön elcsábítja, és így rögtön létrejön a kapcsolat.

Ezt még egy fokkal emelik az alul elhelyezett közösségi média gombbal. Ez a taktika lassan segít nekik egy márkahívő közösség kiépítésében.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

2) Amazon

Ennek az üzleti emailnek a fő témája klasszikus Amazon – egyenes, konkrét, nincs nagyzolás.
Zömében éppen alapos linkeket foglalnak magukban a rendelésedről és a számládról, hogy azok hasznosak legyenek. Azonban eléggé tolakodóak, ha nem akarod ezeket megnézni.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

Okosak azzal kapcsolatban is, hogyan linkelnek a szállítmány követéséhez. A legtöbb kiskereskedő szimplán egy linket csatol a termékhez, hogy követni tudja a szállító cég honlapján, de az Amazon ennél jobban tudja ezt.
A ’csomag követése’ gombot hozzácsatolják a saját követőjükhöz, hasznot húzva a legnagyobb és legjobb CTA-ből ami ebben az emailben van, mégpedig a vásárlókat visszavezetik a honlapjukra.
Ez miért is fontos? Amikor a vásárlók visszalátogatnak a honlapjukra, az Amazon folytathatja további adatgyűjtését és hirdetéseket mutathat. Aztán, ezeket az adatokat felhasználják a termékajánlataikhoz  – amikből pár példát kiraknak az email aljára. Briliáns.

3) Southwest

A spektrum másik oldalán itt van ez a repülés visszaigazoló email délnyugatról. Első ránézésre, a tartalom mennyisége túlnyomóan hat, de van itt egy pár jó lecke az email rövidítésére.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

Egy érdekes taktika amit használnak, hogy az adott linkeket a ’navigációnál’ felül és alul helyezik el a footer előtt. Amikor ezekről a kis részletekről gondoskodtak, az email főrésze  használhat üzlettel és promócióval kapcsolatos tartalmat. Amikor kijelöltük az email mely részei kapcsolódnak üzlethez (pink), és melyek promócióhoz ( kék), meglepően 50-50%-ot kaptunk.
Sikerült a szemeket a promóciós tartalomra irányítaniuk, azzal, hogy színesebbé tették és képekkel telítették, majdhogynem optikai illúziót idézve elő.
Amíg mi nem ajánljuk a túl sok tartalmat az emailjeidben, fontos tudni, hogy az üzleti és promóciós tartalmat lehet vegyíteni.

Az egy dolog amit figyelembe kell venni a kétfajta email vegyítésénél az, hogy az ’üzleti email’ definíciója országonként változik a törvényhozás béli különbségek miatt – amit néhány ország ’ üzletinek’ tekint, más országokban ’promóciós’ lehet.
Például sok észak-amerikai marketing szakember valószínűleg tisztában van az amerikai CAN-SPAM törvényekkel és a kanadai hasonmásával , a CASL-el. Az emerikai szabványok szerint, ezt az emailt üzletinek tekinthetik, mivel a fő célja a délnyugattal való tranzakció folytatása. A kanadai szabványok szerint viszont, ez az email nem biztos, hogy megfelelne az üzleti szabványoknak, és ezért a kékkel kijelölt részeket lehet hogy törtölni kellene.

4) Union Square Fánk & Square

A következő pár példa hasonló, még pedig abban, hogy mindet mobilról való olvasásra tervezték. Miért? A tranzakciókat általában elfoglaltság közben bonyolítják le
– ételvásárlás közben, vezetés közben,stb. – ezzel értelmet nyer az emailjeik miért is vannak elsődlegesen mobilra tervezve.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

A nyugtát a Union Square Donuts küldi a Square-en keresztül (a cég aki a fizetéseket kezeli). A fenti fotó miatt még több fánkot kívánok, annak ellenére, hogy most ettem egy csomót. A visszajelzés kérő nagyon invitáló és barátságos ( ha az arcok egyikére kattintassz, felhozza a honlapot , ahol még részletesebb visszajelzést adhatsz).
Az email egy pár opcióval ér véget, így online folytathatod a termékkel való tapasztalatod, mivel egy gomb a Square-hosted online boltjába vezet. Ez az oldal linkekkel is ösztönöz a termék közösségi médiában való felkeresésére.

5) Venmo

Lentebb egy blokkot találhatunk a Venmo’s mobile applikáción keresztül való fizetésért. Ezzel az emaillel kapcsolatban minden hatékony és scannelhető- tökéletes mobilos böngészésre. A főcím irányított és személyre szabható egy meghatározott tranzakcióhoz, és a barátról való kép beékelődése az emailbe még emberibbé teszi a tranzakciót.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

A venmo viszont nem csak egy peer to peer fizetős applikáció – egy közösségi program is. Azért, hogy növelje hálózatát és ösztönözzön, hogy emberekkel lépj kapcsolatba a programban, a Venmo magában foglal  CTA-ket ’like’’ kommentek’ és ’barátok meghívása’ az email fő részében.

6) Lyft

Lehetetlen a mobilos tranzakciókról ride-sharing applikációk nélkül beszélni. A Lyft post ride emailje kiváló munkát végez az aktuális promóciók és információk felvázolásában.
Például, az osztott fizetés 2014 decemberében lett bevezetve, de azok számára, akik nem követik folyamatosan az információt és a promóciókat a cégektől, ez a bejelentés könnyedén észrevétlen lett volna.
Ez az email a legmegfelelőbb hely a kiemelés promotálásához, és e közben kiváló haszna van.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

A fontos és egyben hasznos linkek beékelődését is szeretem a ’Elvesztettél valamit ?’ és ’Adj tippet’ –hez, amely valószínűleg megválaszolja a két leggyakrabban kérdezett kérdést.
Linkeket is csatolnak a segítőközponthoz, karrierekhez, honlapokhoz, és blogokhoz a footerben, amelyek kiváló opciók a kíváncsi olvasók ösztönzésére.

7) LevelUp & Life Alive

Itt egy másik példa a fizetésszámlálóra , LevelUp, ami a Life Alive kereskedő helyett küldi a számlát.
Azonban, az ezelőtti fenti példában megemlített Union Square Donuts helyett itt a LevelUp kerül a középpontba.
Ez végül is értelmet nyer, mivel a LevelUp a vásárlóra hagyatkozik a(nem az eladóra) termék fogadásnál, ezért fontos, hogy a vásárlók szeressék ér értsék hogyan is működik a LevelUp.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

A LevelUp kiváló munkát végez a célok megértetése érdekében ebben az emailben,  ajándék kártyákat promótálnak és jutalmakat használnak, ezen felül tisztán elmagyarázzák  a tranzakció menetét. A progress bar kiváló megjelenítést nyújt, ezzel is a vásárlókat ösztönözve. Az is tetszik, hogy könnyű elérni őket- csak válaszolni kell az emailre. Bárcsak mindig ilyen egyszerű lenne.

Üdvözlő emailek

8) Trello

Az első üdvözlő emailenknél a Trellot vizsgáljuk, ami a márkája miatt ismert és a valaha volt legkedveltebb kabala. Okosan szereznek előnyt a sokszor átsiklott email résszel: a ’ kitől’  névvel és email címmel. Az új felhasználóknak, akik nincsenek tisztában a cég jellemével, ez a rész segít belátást nyerni.
Az email alapja néhány különböző opciót tartalmaz, hogy segítsen a felhasználóknak az elindulásban. Néhány alapos link a túrákra vezet, amihez videós bemutatkozás tartozik.
Azt is értik mekkora értékkel bír, ha a felhasználók mobil applikációt használnak.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

9) Zapier

A Zapier egy friss, low-tech megközelítést használ az üdvözlő emaileknél.
Ez úgy van kialakítva, hogy személyes üzenetnek tűnjön, amit egyenesen a CEO küldött a felhasználónak.
Ahelyett, hogy minden rendelkezésre álló készletet az új felhasználóra irányítanának, egy tiszta CTA-ra tömörítik.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!A kíváncsibb felhasználóknak,  a Zapier a postscript-ben egy linket tartalmaz, hogy segítsen dokumentálni, és ezzel megkönnyíti az emberek dolgát. Csak válaszolniuk kell a kapott emailre a kérdéseikkel.

10) digit

Ez az az üdvözlő email a digit-től felállítja az előre elképzelhető véleményeket, mit is gondolhat egy felhasználó a pénzügyi ágazatról. Ezt egy igazi személy küldi és a másolat személyességet tartalmaz. Abban a kísérletükben, hogy szétválasszák az óriások által dominált ipart, a digi olyan egyszerű dologgal indít, mint az üdvözlő email.
Megragadják ezt az alkalmat, hogy kapcsolatot hozzanak létre, bizalmat állítsanak fel, és erősítsék a márkájukat. Nem is olyan rossz, mindössze 70 szóval.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

Az egyetlen dolog amit szeretnék, hogy belevegyenek egy fajta konkrét CTA lenne, ami segítené a felhasználókat vagy további olvasnilavót kínálna. Viszont egy érdekes üzleti ajánlatuk van, és ezért érdekel, hogy többet tudjak mer róla ezek után.

11) Instacart

Az Instacart-nak tiszta napirendje ez az üdvözlő email. Először azt akarják, hogy az emberek vásároljanak, másodszor pedig, hogy az emberek használják a mobilapplikációjukat- ez a két CTA újra van fogalmazva és ismétlődik az egés email alatt. A két CTA közé beékelve a vásárlói alkalmazásukról találsz információt, ami ugyanolyan fontosságú része.
A végén egy irányított kérdést csempésznek bele, ami buzdítja a személyt akire utalnak, hogy Instacart creditet(elismerést) kapjon.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

12) Heroku

A  Heroku az egyszerű és tiszta utat választja, amikor köszönti a felhasználókat.
Egy linket tartalmaz csak, ami az email fő részében van a ’ Kezd el most ’ gombnál, ez tisztán mutatja a beszélgetés témáját a címzetteknek. Pár mellékes linket is tartalmaz az aláírás rész az emailben – az általános linkeken felül mint pl. Facebook, Twitter, a blogukhoz linkek is találhatók ,Fickr és Vimeo, hogy betekinthessünk a cégbe és kultúrájába.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

Vegyes

13) Discover

Ez a Discover-es email egy kiváló snapshot a költekezésemről.
Egy gyors bevezetéssel kezdenek, hogy mit fog tartalmazni az email.
Ezután kiváló munkát végeznek a jutalmaim kiemelésével, ami arra ösztönöz, hogy kimenjek és használjam a bankkártyát és még több pénzt kapjak vissza.
Egy kivételes csapat részeként érzem magam, mert meghívnak az emaillel kapcsolatos visszajelzésre azért, hogy növeljük a többi vásárló és az én élményem.
Ezután a lent lévő gombok a mobil applikációk letöltésére szolgálnak, és ösztönöznek, hogy a közösségi médiában keressem meg a céget. Ez azt illusztrálja, hogy a Discover egy bankkártya cég a Millennials-nak.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

14) Dropbox

Mindannyian tudjuk milyen könnyű információval és tartalommal telíteni egy emailt, ezért csodás amikor valaki tömören el tudja mondani közlendőjét. A lenti visszaigazoló emailjükben, a Dropbox ragaszkodik ehez az alapelvhez. Az elszórt másolat csak minimális lényeges linkeket tartalmaz,és  a többi megmaradt helyet lényeges tartalom promótálásra használják.
Scannelhetem és gyorsan megérthetem ezt az emailt, anélkül, hogy aggódnom kéne átsiklok valami fontos dolog felett.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

15) TeuxDeux

A teuxDeux terméke egyszerű, egyszerűen használható, és egy kis csapat üzemelteti – és az emailjeik tükrözik az elképzeléseiket. Ez a jelszó visszaállító email lentebb mutatja az aláírás barát másolatukat és egy igazi személy által lett küldve igazi email címmel.
A legtöbb jelszó visszaállító email amivel találkozok eléggé automatizált, ezért ez a barátságos és vicces jelszó  visszaállító email egyedüli a zsúfolt rengetegben.

E-mailes üzleti kampány létrehozása? Nézz meg ezt a 15 kiváló példát!

Ez csak egy pár volt a kedvenc üzleti emailjeinkből amikkel találkoztunk.
Neked ki küld üzleti emaileket, amik tetszenek? Oszd meg kedvenceid kommentekben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük