Egy egyszerű fogás, hogy több feliratkozót szerezz vendégposztokból

Szerző: | 2014-10-30

A 2014-es célkitűzésemhez, mely nem más, mint hogy megszerezzek 50.000 feliratkozót, kidolgoztam egy új módszert.

Több eszköz is használatos, ami megkönnyíti az olvasóknak a blogodon keresztüli hírlevélfeliratkozást, de én olyan utat szerettem volna lehetővé tenni, hogy vendégposztokból is eljuthassanak hozzám azok, akik feliratkoznának.

A vendégposzt nagyon nagy munka, úgy, ahogy van. Ha te kedvelsz engem, és megkérsz egy vendégposzt megjelentetésére az oldaladon, nos – ez jóval hosszabb ideig tart, mint egy tipikus poszt a saját oldalamon. És legyünk őszinték: ez a befektetés nem mindig térül meg… Ugyanakkor ha csak egy maroknyi érdeklődőt sikerül is becsábítani, már megérte, ugyanakkor ha megkönnyíted a feliratkozási módot, az az igazi win-win szituáció!

Kitaláltam egy egyszerű trükköt, ami a hozzászólásaimat, posztjaimat hatékonyabbá tenni és mindössze néhány perc alatt végrehajtható. A legjobb az egészben, hogy segített növelni az e-mail adatbázisom, a nélkül, hogy egy csomó további időt rászántam volna.

Amit másképp csináltam

A tipikus vendég posztra ez mindig érvényes: Ellenőrizd, hogy az „idegenben” megjelenő bejegyzés TÉNYLEG érdekes, és van lehetőség egy olyan oldalra eljutni, ahol többet megtudhatnak a szerzőről!

Vírus marketing

De rájöttem, hogy ez messze nem elég!

Túl könnyű, ugyanakkor túl veszélyes csak úgy hagyni átugrani az oldaladra az érdeklődőket – hogy aztán soha ne térjenek vissza többé – a legtöbben elkövetjük ezt a hibát. Őszintén, a múltban az általam optimalizált oldalamon teljesen más módon gyűjtöttem a címeket (itt találod, hogyan érdemes változtatnod a honlapodon, hogy hozzám hasonlóan 300%-os növekedést érj el a feliratkozók számában), de ezzel kihagytam egy újabb lehetőséget!

Azt sem akartam másolni, hogy mások mit csinálnak. A vendégbejegyzések szerzői sokszor az alábbi két kategóriába kényszerítik bele saját magukat:

Vagy nem tesznek valódi kísérlet arra, hogy meg is tartsák az átkattintó érdeklődőket
Vagy túl agresszív teszik ezt (egy rakás linkel a saját oldalára, ami zavaró)

Nem akarom egyik hibába sem beleesni.

Tehát íme a megoldás, melyet én találtam ki: Készítettem egy bónusz tartalmat, mely hozzáféréséhez nem kellett e-mail címet megadni.

A bejegyzésben felajánlottam egy egyedi tartalmat az olvasónak. Ahhoz, a tartalmat elérje, rá kellett kattintania egy speciális fogadóoldalra, mely:
1. Konkrétan említi, üdvözli a közönséget
2. Megadja az ígért az ingyenes bónusz tartalmat mindenféle kérés nélkül
3. Lehetőséget kínál arra, hogy feliratkozzon! A lehetőség (és nem kötelező dolog) ez esetben nagyon fontos!

Minden esetben ez a fogadó oldal legyen nagyon egyszerű! Íme egy példa: http://okdork.com/hubspot/

Hírlevél feliratkozás egyszerû fogadó oldal

Szeretnéd kipróbálni? Segítek a legfontosabb részekben, hogyan próbáld meg megtartani a vendégposztokból érkezőket!

1.) Hozz létre igazán hasznos, különleges vendégvárót, hogy marasztalhasd az átkattintókat!

Ha létrehozol egy vendég posztot, mindig utalj rá óvatosan, hogy Nálad bővebben, részletesebben megkaphatják ezeket az információkat, még sok mindennel várod őket. Miért ne használhatnád ki, hogy nagy tudással rendelkezel?

Íme néhány példa:
1, Táblázatok, képletek, grafikonok, hogy bővítsd a téma részletezését.
2, Adj tippet, amely összefoglalja a legfontosabb pontokat, és rámutatnak a témát kifejtő blogbejegyzésedre.
3, Ellenőrző lista, amely lebontja a bejegyzésben részletezett főbb lépéseket – ezek kapcsolódjanak a blogbejegyzéshez!
(Íme néhány további ötlet, ha úgy érzed, megrekedtél. – link)

Győződj meg róla, hogy a bónusz tartalom könnyen használható és jól megtervezett. Például, ha ez egy táblázat, ellenőrizd, hogy a design egyszerű és tartalmazza a fontos instrukciókat!

2) Biztosíts tartalmat elvárás nélkül

Csábító lehet a feliratkozónak, ha az első tartalmat kvázi ingyen kapja. A Tartalom Frissítésekhez viszont már elkérheted a címüket. Az ingyenes tartalomból már tudhatják, hasznos anyagokat kaphatnak majd Tőled folyamatosan.

Ugyanakkor azt tapasztalom, hogy ez nem minden esetben elegendő. Kvázi jóllakottan távoznak, a nélkül, hogy feliratkoznának…

Épp ezért győződj meg róla, hogy ingyenesen, szabadon érhetik el hosszú távon ezt a bónusz fogadó oldalt, ha pedig tartalmaz PDF-et, vagy táblázatot, az folyamatosan működő legyen! (Tipp: Ügyelj arra, hogy a bónusz tartalom mindig új oldalon vagy lapon nyíljon meg!)

3, Tedd könnyűvé, hogy igent mondjanak!

Egy nagyszerű tartalommal könnyen visszatérő vendégeddé, örök barátoddá (vagy csak egyszerűen feliratkozóddá..) tehetsz bárkit. Használd ki!

A bónusz bejegyzés tartalmazza alul a regisztráció lehetőségét – rövid szöveggel (Ha tetszett a bejegyzés-féle…), az előnyöket – no, meg persze a regisztrációs mezőt. A bejegyzésed alapján könnyen eldönthetik, hallani akarnak-e felőled a továbbiakban is! Szóval: érdemes jól elkészíteni!

A legjobb az egészben: ezen a módon nem kierőszakolod a feliratkozást, csupán a lehetőséget adod meg, hogy még jobban megismerjenek – ergo nem csak könnyen juthatsz e-mail címekhez, de kíváncsi címzetteket kaphatsz!

Bónusz előny: Könnyen követhető megtérülés

Amellett, hogy (kíváncsi) feliratkozókat nyerhetsz a fenti módon, könnyen képet kaphatsz arról is, mely oldalakra érdemes többször vendégposztot készítened, könnyen követheted ezek sikerességét – vagy kudarcát.

Ennyi. Ez a vendégposztjaim hatékonyságának titka – nem nagy dolog, mondhatnád, de ne feledd, alig él vele bárki is!

Forrás: hubspot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük