13. E-mail marketing trükk, amely segíthet megduplázni a válaszadási arányt

Szerző: | 2014-10-27

Az INBOUND 2014 konferencián nem egy jó ötlet elhangzott, melyek ugyan nem egyszerű röviden megfogalmazni, de olyan jók, hogy nem kerülhetjük ki őket! Néhány előadónál (mint pl. Matt Heinz) minden sor, minden ülés megtelt, a masszív tömeget alig lehetett visszatartani.

Sokan voltak – és úgy értem, TÉNYLEG sokan -, ​​akik részt akartak venni Matt előadásán az e-mail marketing trükkökről. Hogy mi keltette fel ilyen sokak érdeklődését? Amikor beszéltem vele ezen a héten, megfogalmazta ezzel kapcsolatban a hipotézisét: „Az emberek éheznek a taktikai elképzelésekre,” mondta. „Ez a legfontosabb, amiről beszélni kell egy előadáson; nem csak a nagy, vakmerő célokról, hiszen az embereknek szükségük van a teljesítmény javítására!”

Matt megosztott velem ötleteket; nagyokat és kicsiket vegyesen. Ezt osztom meg veletek, de figyelem, csak az első 1000 olvasóval! (Najó, igazából csak viccelek…)

13 Email Marketing trükk

1.) Gyártási folyamat

Tévedés azt gondolni, hogy lelassítja az e-mail marketinged, ha állandó folyamatot dolgozol ki. Matt szerint, a jól meghatározott folyamatok tulajdonképpen az ellenkező hatást váltják ki: lehetőséget ad számodra, hogy gyorsan végig tudj menni a kötelező lépéseken, több időt hagy a kreativitásra, és nem utolsó sorban: segít felfedezni a hibákat! Tudod, mire gondolok – azok a kis apróságok, melyeket olyan egyszerű lett volna kiszúrni, csak hát… ezért kell a biztos folyamat. (link)

2) Ellenőrizd az e-mailjeid több platformon.

Matt az előadásán a Litmust ajánlotta, mely e-mail tesztelési platform, ami megmutatja, milyen lesz a leveled, hogyan jelenik meg a felhasználóknak a különböző klienseken, HTML-ben és szövegesen, valamint természetesen mobilon.

(HubSpot ügyfeleknek: Nyugodtan használhatod a Litmust közvetlenül a HubSpot eszközödön, köszönhetően a praktikus partnerségnek. Bővebben itt.)

3) Ne félj az újraküldéstől!

„Ha valaki nem nyit meg egy e-mailt, akkor olyan számára, mintha nem is létezne”, mondta Matt. Miért ne küldenéd el újra ezek számára, miért ne adnál új esélyt azoknak, akik valamely okból nem nyitották meg a leveled?

4) A rövid tárgy növeli a megnyitási arányt!

Matt ajánlotta ezt a csemegét: The Science of E-mail 2014 (link) beszámol arról, hogyan milyen képek és szavak befolyásolják az átkattintási, valamint a megnyitási arányt.

5.) Ne legyen a tárgy túl részletes!

Végtére is a tárgy lényege éppen az lényeg az, hogy felhívja a figyelmet, hogy nyissa meg az üzenetet. Ha a tárgy túl sok információt tartalmaz, oda a kíváncsiság! „Nem szabad túl sokat kommunikálni a tárgyban, azt kell elérni, hogy azt akarják:” mondjuk tovább! ” – mondta Matt.

6) Gondolj az integrált értékesítési és marketing szempontokra!

Az e-mail marketingesek hajlamosak arra, hogy megszállottan hajtsák a kattintásokat és a megnyitásokat. De az e-mail marketing lényege továbbra is az, ogy eladásokat generáljon!

Tehát ne küldj csak úgy e-mailt – gondold át a kapcsolódási pontokat, vizsgáld meg, miben segíti a kampányod az értékesítést, mivel teheted jobbá, hogyan illeszkedhet a globális folyamatokba! Ha ez azzal jár, hogy az értékesítőkkel vitatod meg a leendő tartalmakat – hát legyen!

7) A „forward-ok” és a válaszok a tárgysorban?

Feltéve, hogy valódi válaszokat tartalmaz, nyugodtan használd őket! Amikor azt látják feliratkozóid, „FWD” vagy „RE:” a tárgyban, az annak a jele, hogy valami mélyebb információt kaphatnak. De vigyázat! Ha megnyitják az e-mailt, és azt látják, csak átverés az egész, dühösek lesznek. Azonban ha azt látják, hogy valóban plusz információt nyújt a leveled, akkor plusz motivációt kapnak ahhoz, hogy még inkább nyomon kövessék, sőt, továbbküldjék leveleid!

8.) Lektoráltass!

Valakivel, aki nem vesz részt a kampányban, vagy talán nem is a marketing osztályon dolgozik, lektoráltass! Nem csak a „több szem többet lát” alapon, de azért is, hogy kvázi ismeretlen szemmel is betekintést nyerj a leveled milyenségébe!

9.) Használd ki a tartalomszolgáltató e-maileket.

Képzeljük el a helyzetet: a feliratkozó letölt egy tanulmányt. Te küldesz neki egy e-mailt, amely ennyit tartalmaz (dobpergés): „Köszönjük, hogy letöltötte tanulmányunkat.”, na meg egy linket… Neked nem úgy tűnik, hogy ez egy elszalasztott lehetőség?

Matt rámutatott arra, hogy ezeket a leveleket elég sűrűn nem a marketingesek küldik ki, és nem is vesznek részt a megfogalmazásában. Érdemes egy kis közös munkával átformálni ezeket a leveleket, plusz adatokat, infókat megfogalmazni, ami további kattintásokat generálhat! Matt így fogalmazott: „Nem lehet zsákutca a marketingben!”

10) Vázold fel a témákat!

Hányszor jártál már úgy, hogy a tárgy kidolgozása volt az utolsó lépés a küldés előtt? Matt azt mondta, az ellenkezőjével kell kezdeni – több időt kell töltened a tárgy ideális megfogalmazásával, és kevesebbet a levél törzsén. Ha senki nem nyitja meg az e-mailt, kit érdekel, mit mond?

11) A / B tesztek

Ez könnyen megoldható, és informatív. A tárgy módosítása is elég lehet, de az igazi az, ha a teljes e-mailt külön-külön építed fel – így nagyobb rálátást kaphatsz a megnyitási szokásokra! (Nem tudod, hogyan kell futtatni egy A / B tesztet? Itt megtudhatod!) (link)

12) Egységes üzenetek

Tedd egységessé az üzeneteidet, fogalmazd meg ugyanazon koordináták szerint! Legyen szó blogról, e-mailről tweetekről, posztokról, stb, közvetítsd ugyanazt az üzenetet!

13) Bővítsd mérőszámaidat a korábbi megnyitási/átkattintási arányokkal

Találd meg a módját, hogy csatlakoztasd az e-mail marketing kampányokat a különböző értékesítési csatornákhoz, hogy ellenőrizhesd a különböző csatornák statisztikáit! Ez nem feltétlenül egyszerű, de jókora előrelépést jelenthet, ráadásul a HubSpot segítségével könnyen tudod csatlakoztatni a különböző belépési pontokat. (Ismerd meg a részleteket.) (link)

Forrás: hubspot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük