5. E-mail marketing rémálom – igaz történetek!

Szerző: | 2014-10-31

A cikk eredetije az Agency Post oldalán jelent meg. Több hasonlóért iratkozz fel az Agency Post oldalán!
http://offers.agencypost.com/email-subscription

Minden kész, elkészítetted a hírleveled, a teljes szöveg rendben van, egyedi és stílusos, és már azon a ponton vagy, hogy elájulsz magadtól, milyen remekművet alkottál…

Így az elméd elkezd vándorolni … már számolgatod az átkattintási arányt, sőt, már gondolatban a bónuszod költöd. De hirtelen bénító félelem mossa át az egész tested…

“Na neee, neeeeeeeeee! Vajon … Ó, Isten az Égben, ugye nem így küldtem el!!! Hogyan állíthatom le?!”

De már túl késő. Mit teszel? Kihúzod magad és elismered a hibát? Vagy kínodban elbújsz a világ elől?

Az alábbi öt kapitális hibát marketing ügynökségek követték el, melyet csaknem az ügyfelek fizettek meg. Épp ezért osztják meg történeteiket, hogy elkerülhesd ezeket a bakikat:

1, A sokszorozott levelek misztériuma

Azt gondoltuk, megkönnyítjük mind az ügyfelek, mind a saját életünk, és létrehoztunk egy olyan munkafolyamatot, mely gondozza az ügyfelek számára történő levélküldést. Hát, nem ez sült ki belőle, sőt, alaposan odavágott az értékesítési folyamatnak – veszélyes hibát követtünk el. Mint kiderült, ügyfeleink folyamatosan nyomon követik a levelek kiküldését, és mikor azt tapasztalta, hogy a személyes hangételű, és az üzleti levelek összekeveredtek, és több alkalommal is kiküldésre kerültek – nos, mondjuk úgy, az ügyfelek jogosan zúdították ránk dühüket. Szerencsére kikönyörögtük a kegyelmet…

Hogyan kerülhető el ez rémálom:

Ha tudjuk, hogy az ügyfél nyomon követi az egyes levelek kiküldését, jobb bevonni a folyamatba, akár azon az áron is, hogy minden levelet jóvá kell hagyjon – mára már minden esetben felvesszük az ügyféllel, vagy annak értékesítési csapatával a kapcsolatot, hogy megértük a folyamataikat, és jobban együtt tudjunk dolgozni.

– Kelly Kranz, OverGo Studio

2) Hallod ezt a zenét?

“Egyszer, mint az Increnta Inbound managere, én küldtem a legfontosabb ügyfél számára az éves jelentést. Úgy döntöttem, mellékelek egy YouTube videót, hogy az e-mail egy kicsit oldottabb legyen. Hát, srácok… A videó, amit választottam, a Macarena volt – ráadásul ismétlésre beállítva…”

“Elég gyorsan leesett, hogy épp most küldtem el egy fontos ügyfél számára készült audit levélben egy nevetséges videót. A szívem majd kiugrott, a kezem kezdett nyirkos lenni, és éreztem, hogy verejték csorog le a homlokomon. Azt gondoltam,” Jézus! Most fogjuk elveszteni az egyik legnagyobb ügyfelünk!”

“Már kezdtem fogalmazni egy bocsánatkérést, mikor befutott eddigi életem legfontosabb levele. Az ügyfél volt, gratulált nekem a kampányhoz, és hozzátette, a Macarena volt sokáig a kedvenc dala. A megkönnyebbült sóhajom hallható volt három utcányira is…”

Hogyan kerülhető el ez rémálom

“Gondold át többször is, mit küldesz el, ha nem akarod, hogy egy jópofa ötlet rémálommá váljon. Ne feledd, hogy az üzeneteket könnyen félreértelmezik, és soha nem lehet tudni, hogyan reagál valaki egy poénra.”

– Roberto Moragon, INCRENTA

3) A figyelmetlenség diadala

“Ügynökségünk kezdeti napjaiban volt egy nagy horderejű ügyfél, aki megkeresett minket, mondván, javítani szeretne a SEO-ján. Nagy kedvesen elküldött néhányat az akkori ügynökségétől kapott jelentések közül, mi pedig nekiláttunk az elemzésnek. Órákat töltöttünk nagy ravaszkodva, hogyan tálaljuk az ügyfélnek, milyen rossz a jelenlegi helyzete, és hogy azonnali stratégiaváltásra lenne szüksége. A gonoszkodásunk persze félreütött – a nagy munkában véletlenül az ügyfél helyett az akkori ügynökségének küldtük el az elemzést! Gondolhatjátok… Olyan érzés volt, mintha valaki épp a sírunkra lépett volna.

Hogyan kerülhető el ez a rémálom

“A szerencsétlen hiba után évekig kísértett bennünket az eset, így megtanultuk, hogy figyeljünk rá, hogy soha, de soha, de soha nem keverjük el az e-mail címeket. Természetesen a megbeszéléseket csak és kizárólag belső fórumokon végezzük azóta is. ”

– Guy Levine, Return on Digital

4.) Te vagy az, Laura?

“Egy ügyfél számára készítettünk épp újraalkalmazott e-mail listát, mikor becsapott a ménkű. Lehetett volna belőle egy rohadt rémálom, ha nem egy olyan ügyféllel történik, aki maximálisan rendes és megértő. Lássuk, hogy történt:

Szóval, nekiálltam a levél optimalizálásának, megírtam a szöveget. Kezdésnek elhelyeztem egy címzést – hívjuk őt Laurának – a levélben, és onnantól egy picit meg is feledkeztem róla. Gondoltam, majd később átírom.

Persze, nem így lett. Olyannyira elmélyedtem a levél tökéletes elkészítésében, hogy a végén erről a -nem is olyan- apróságról megfeledkeztem. És igen, elküldtem a levelet 2500 feliratkozónak – Laura megnevezéssel… Máig kiver a veríték, ha erre gondolok!

Persze, jött pár érdekes válasz a levélre. Volt, aki poénnak fogta fel, és persze volt olyan is, akit sikerült megsértenem vele. Még rémálmaim is voltak az esetről – a feleségem pl. azt hitte egy ideig, viszonyom van, mikor álmomban fel-felkiáltottam: “Nem Laura, nem, nem Laura!!!”

Hogyan kerülhető el ez rémálom

“Persze, ez nyilvánvaló, oda kell figyelni, de mikor meg kell felelned a sürgős határidőknek, előfordul, hogy felületes vagy. Épp ezért, soha, de soha ne küld semmit tesztelés nélkül! Mindig legyen egy személy az ügynökségnél, akinek az is a dolga, hogy ellenőrzi a leveleket! Több szem többet lát, ugye, Laura? ”

– Jeremy Knight, Equinet Media

5.) Ó, a Meg-Nem-Nevezett

“Az én sztorim brutálisan egyszerű, de mint mindig, az Ördög a részletekben rejlik. Mindannyian követünk el hibákat, amikor belekóstolunk egy kicsit a HTML vagy CSS személyre szabásába. Hát, bárcsak egy értelmetlen kód lett volna, amit kiküldtem! Sokkal jobb lett volna, mint egy kísérteties, megnevezetlen e-mail, amely sajnos így köszöntött mindenkit “Üdv, Vezetéknév”! Mondanom sem kell, az ügyfél meglehetősen elégedetlen volt az eredménnyel… Máig bennem maradt a levegő azóta a hiba óta…”

Hogyan kerülhető el ez rémálom

“Ez a hiba elkerülhető, könnyedén – elég egy tesztet kiküldeni, és az első ember észre fogja venni azt, ami a HTML/CSS felületen neked nem tűnt fel…”

– Laura Hogan, OverGo Studio

Hibák bárkivel megtörténhetnek. A legjobb, amit remélhetünk, hogy a fentiek segítenek megtanulni a könnyebb utat.

Megkérdeztük több, mint 20 marketing ügynökséget szerte a világon, melyik volt a legnagyobb hiba, amit elkövettek, és mások hogyan kerülhetik el őket. Elolvashatja mind a 22 horror történetet egy e-book letöltésével, melyet itt talál. http://offers.hubspot.com/marketing-agency-horror-stories

Forrás: hubspot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.