A postafiók titokzatos hely. Ha megkapsz egy címet, azzal kvázi egy privát hozzáférést nyersz el valakihez, szóval becsüld meg! Csak néhány szerencsés vállalkozás férhet hozzá egy-egy személy e-mail címéhez – és ha feliratkozik hozzád, kötelességed minőséget nyújtani!
Egy átlagos fogyasztó 9-14 márka vagy cég hírlevelét tűri meg egy időben – ami első blikkre nem tűnik soknak, de gondolj csak bele jobban! Ugye, már ez is jókora verseny a figyelemért?
Szóval ez az a játszótér, ahol igazán nagyot kell tudnod virítani, miközben a további cégek is ezt teszik. Még úgy is versenyhelyzet alakul ki, ha nem azonos iparágban tevékenykedtek – hisz a cél az, hogy megnyitóvá, kattintóvá (majd végül fogyasztóvá) tegyük a feliratkozót – ha így nézed, a világ összes hírlevél küldője a Te konkurenciád… Nem egyszerű, igaz?
Most segítséget nyújtunk a figyelem elnyerésének egyik alapvető módjához: a tárgysor kialakításához. Ne légy rest tanulni a lentiekből, hiszen jól menő „konkurenseid” legjobb fogásait neked sem szégyen bevetned!
1, Canva: „Előfordult veled ez a probléma? Mesélj róla!
Miért működik: Reflexió és bevonás, elkötelezés elérése
A Canva nagyszerű munkát végzett ezzel a kicsit homályos, mégis könnyen aktivizáló tárggyal!
Nem csak, hogy reflektálásra késztet egy problémával kapcsolatban, de tükrözi a saját életünkben előforduló kihívásokat. A tárgy személyessé tétele mindig nyerő, és általában ezt az olvasók megnyitásokkal fejezik ki!
A Canva másik nagy előnye, hogy felvállaltan nem csak hamukázásból kérdeznek a leveleikben: elkötelezetten keresnek válaszokat bizonyos kérdésekre, és ezt a leveleikben is kifejezik. Ezzel is növelik az értékesítési lehetőségeiket, jobban bevonnak, személyesebben megszólítanak ezáltal.
A lecke: merj kérdezni! Az által, hogy az olvasó tükrözve érzi a saját érzéseit, nagyobb bizalommal fogadja a leveleid, közelebb érez magához!
2, UConn Athletics „Ne hagyd ki a szezon akcióját!”
Miért működik: Félsz, hogy kimaradsz
No, ebben a levélben az UCon Athletics rendesen kimaxolja az „aki lemarad, kimarad” érzést! Mert ugye a lemaradás káros! Vesztünk vele. A címben egyételmű az utalás, és már önmagában is egy CTA-nak számít – hozza is szép számmal a kattintást!
A lecke: Tartalmazzon sürgető üzenetet a tárgyad! Használd nyugodtan a „korlátozott ideig”, vagy épp az „utolsó esély” elcsépeltnek tűnő, de mindmáig működő szókapcsolatait is! Hass az olvasókra, hogy cselekedjenek!
3, Sidekick: „senkit nem találó levél”
Miért működik: Tömör és differenciált
Na, ezt nevezem szokatlan tárgynak… Ritka, mint a fehér holló, aligha utal első blikkre bármire is – és épp ezért működik, mert annyira elüt a köznapitól!
A legtöbb tárgy 10 szó fölötti (bár ezzel vitatkoznék, de hát sok a rossz tárgy, ugyebár…), és nagybetűvel kezdődik – mondják a kutatások. Mint látjuk, a Sidekick szakít ezzel a hagyománnyal, gyakorlatilag minden szinten! Ráadásnak épp elég szokatlan hozzá, hogy felfigyeljek rá a postaládámban.
A lecke: Merj váratlan lenni! Ha egy kicsit szokatlan vagy, az sose baj, sőt, ha kitűnsz a versenytársak közül, abból csak profitálhatsz!
4, Uber: „Hallotta?”
Miért működik: kíváncsiság
Mit? Mit nem hallottam?? MONDD EL MOST!!
Ok, talán nem minden olvasó reagál így erre a címre, de azért a nagy többségben erősen dolgozik a kíváncsiság! Nem csoda, hogy az Uber nagyot szakít az ilyen és ehhez hasonló tárgyakkal!
A lecke: Keltsd fel az olvasó kíváncsiságát, hogy alig várja a levél megnyitását!
5, Barack Obama: „Ramona, látlak New Yorkban?”
Miért működik: testre szabott
A levél címzettje nem kérkedett, mikor továbbította nekem: bezony tényleg kapott egy levelet egyenesen Obamától! Jó, nyilván nem ért a szofisztikált e-mail marketinghez, és teljesen más okból ismerek egy fél világgal odébb élő hölgyet én is, de ebből is kiderül, mennyire hathatós lehet a testre szabott tartalom!
A lecke: az olvasóid értékelik a személyességet – szóval ne feledd személyessé, és relevánssá tenni nem csupán a leveled, de akár a tárgyadat sem!
6, Panera Bread: „Ramona, gyere el és megajándékozunk!”
Miért működik (a testreszabás mellett…) Motiváció (hozzáadása ösztönző)
Az imént már írtam a perszonalizáltságról, szóval más miatt emelem ki ezt a levelet: a motiválás miatt!
Az étteremlánc levele kiválóan ösztönöz a megnyitásra. Ha elmegyek, megtudom, milyen az általuk kínált kedvezmény, ha kattintok, rájövök a jutalomra. Ha nem kattintok, akkor meg nyilván nem. Ki ne kattintana?
A lecke: Legyen kicsi vagy nagy, a csábításnak nehéz ellenállni! Ha ezt sikerül az egész levélen átvinned, az az igazi, de már a tárgyban használva is extra megnyitásokat eredményez!
7, Redbox: „Ijesztően jó film lesz este!”
Miért működik: célzás
A Redbox kiválóan helyezi el a tárgyban a csábítást, és sejteti is, mi vár rád – no de olyan jól becélozza az érdeklődés felkeltését, hogy aligha álljuk meg, hogy kattintsunk. Sok szempontból ez is már egy kiváló CTA, hiszen beleeszi a fejedbe magát az esti film…
A lecke: Adj meg világos cselekvési tervet! Pontosan jelöld ki a célt, mássz bele az olvasó gondolataiba vele – így hatásos igazán a CTA!
8, Moe Southwest Grill: „Queso, Queso, Queso, Queso, Quesopalooza”
Miért működik: Humor
A mexikói hangulat védjegyéhez tökéletesen illik ez a tuningolt cím! Jó, nem épp leíró, egy kicsit véletlenszerű, de az biztos, hogy figyelemfelkeltő, és vicces. Sőt, arra is mérget vennék, hogy kíváncsi lesz tőle a döntő többség, mi lehet ez!
A lecke: Merj egy kis humort csepegtetni a leveleidbe, a tárgysorba pedig különösképp! A humor mindig jó ötlet, felpezsdíti az embert, és jobb szájízzel kattint még egy hírlevélre is!
9, Forever 21: „Nézd, mi ❤”
Miért működik: Kapcsolat
Ez a tárgy egyértelművé teszi, hogy a Forever 21 ismeri a vevő személyiségét. A hangulatjelek használata alapvetően egy második nyelvet alkotnak a tárgysorokban, segítségükkel vizuális ingerekkel tudunk „szavakat” kommunikálni.
Szó szerint a szív nem is feltétlenül illene a szövegbe, de a szívecske jel nagyban hozzájárul, hogy pozitív kicsengése legyen a tárgynak – a háttérértelmet már a tudatalattink társítja hozzá!
A szívecske jelhez társított „szeretet” érzés jobban rezonál a vásárlóban, személyesebb, és vizuális szinten akkora extrákat hordoz, ami megéri a használatot.
A lecke: beszéljük ugyanazt a nyelvet, mint a közönség! Menjünk le akár személyes szintre, próbálj szokatlan módszerekkel hatni! Erre tökéletesek az emotikonok!
10, Godiva Rewards – „Az édes délutáni meetinged”
A délutáni meetingek a legrosszabbak a világon – és a Godiva tudja ezt!
Ezt a fájdalmas pontot felismerve a Godiva úgy pozicionálja az egész levelét (és kiemelten a tárgyát), hogy erre rájátsszon! Ha ezt megfelelően időzített kiküldéssel párosítjuk, még nagyobb a siker!
A lecke: Kapcsold a negatívumokat pozitívumokhoz! Ismerd fel a fájó pontokat, és ha megtalálod a módját, hogy összehangold ezeket, máris win a szitu! Hass az olvasódra, az nagyban növeli a konverzióidat is!
Kulcspontok
A tárgyak sok szempontból meghatározzák a leveleid. Ha nem a megfelelő gombokat „nyomja meg” egy-egy tárgy az olvasóidnál, már meg is ette a fene az egészet – nem nyitnak, abból meg ugye nem lesz soha se kattintás, se konverzió!
Olvasd át tüzetesen még egyszer a fentieket, és építsd is be a mindennapi levelezésedbe! Megéri!
Forrás: HubSpot.com