Mennyire sikeresek az üdvözlő emailjeid? Általában az üdvözlő emailek átlag fölötti 50%-os nyitási aránnyal rendelkeznek – ezzel 86%-al hatásosabbak, mint a hírlevelek. Ezek az emailek felelősek a hangnem tisztázásában és az elvárások alkotásában az új előfizetőiddel és vásárlóiddal. Ez az, ahol a leendő vásárlóidat oktatod a termékeidről, vagy szolgáltatásaidról, és arról is milyen gyakorisággal fogsz emailt küldeni számukra.
Azonban, ahogy élőben is, folyamatos munkába kerül, hogy jó első benyomást érj el. Ha egy másodpercre elgondolkodsz az emailes marketing kampányodról, lehetséges, hogy a sikereid jelentős része azon múlik, hogy az előfizetőid mit szeretnek a kezdeti emailekben.
Hogy segítsünk jobban megértetni veled, mi is a sorrend egy hatásos üdvözlő emailben, végig kell vezetnünk az alábbi folyamatokon – és pár segítő példát szemléltetni az út során.
Kezdjük is el…..
A top-of funnel stratégia gyakorlatilag minden digitálisan elérhető cég számára tartalmaz egy értékcserét: A feliratkozó biztosítja email címét valami értékért cserébe. Az üdvözlő emaileket ezen ötlet alapján kell tervezni. Annak érdekében, hogy értékes üdvözlő emaileket hozz létre, kövesd a következőket pontokat:
Eszelj ki egy stratégiát
Az üdvözlő emailek elengedhetetlenek akármelyik email marketinges programhoz. Az üdvözlő emaileknek kimagasló az inbox placement rátája is, ez egy olyan előny, amit minden cégnek ki kellene használni.
Ha jelenleg nincs üdvözlő emailed, sose félj: Egy új üdvözlő stratégia nem nagy tudomány. Kezdésként, nézd meg mit csinálnak körülötted a cégek és alakítsd át a sikeres szokásaikat úgy, hogy neked megfeleljenek.
A MailCharts-nál azt ajánljuk, hogy olyan versenytársak vagy márkák ’üdvözlő’ emailjeit nézd meg, akiknek hasonló a közönsége. Ha már biztos szinttel rendelkezel a kezdeti elinduláshoz, és érted a metrikákat ( pl.: nyitások, kattintások, párbeszédek), akkor felhasználhatod ezeket az eredményeket, hogy optimalizáld stratégiád jövőbeli igényeidhez. Tartsd be az ígéretet.
Emlékezz: A legelső emailnek, amit küldesz, muszáj tartalmaznia az ígért internetes könyvet, próbaidőt, leárazást, stb. Az Eve Mattresses tökéletes például szolgál erre a példára, ahol az új előfizetőket egy ’100 napos ottalvással’ csábították.
Határozz meg egy idővonalat és gyakoriságot.
Az egyik emailes marketing cég szerint, a kiskereskedők akik több mint egy ’üdvözlő ’ emailt küldtek, 13%-os növekedést észleltek az árbevételben. Lenyűgöző, ugye? A MailCharts emailes adatok megmutatják, hogy sok online kiskereskedő a feliratkozás utáni 2 hétben is küld ’üdvözlő’ emailt. Néhány márka az adott feliratkozás dátuma után még két hónapig is küld ’üdvözlő’ emailt.
Itt egy adott idővonal, amit azért készítettünk, hogy lásd miként lassul az email gyakorisága 2 hónap leforgása alatt.
- Email 1 : Egyből a után a feliratkozó email címének beérkezése után
- Email 2 : 3 nappal a feliratkozó email címének beérkezése után
- Email 3 : 8 nappal a feliratkozó email címének beérkezése után
- Email 4 : 15 nappal a feliratkozó email címének beérkezése után
- Email 5 : 30nappal a feliratkozó email címének beérkezése után
- Email 6 : 45 nappal a feliratkozó email címének beérkezése után
- Email 7 : 60 nappal a feliratkozó email címének beérkezése után
Profi tipp: Ha az ’üdvözlő’ email sorozataid promóciósak, adj egy szegmentálás kikötést, hogy abbamaradjon az emailek küldése,ha a feliratkozóból vásárló lesz a 60 napos üdvözlő időkeret alatt.
Okosan válogasd meg szavaid
Több sajátos email inspirációs részre fogjuk osztani az alábbi szekciót.
Amikor a tartalom megtervezéséről van szó az emailjeidhez, két dolgot tarts észben:
Személyre szabás
A feliratkozók üdvözlése és a megszemélyesített tárgy elengedhetetlen. Az üdvözlő emailek olvasói értékelése elárulja , hogy fog zajnali a feliratkozókkal való későbbi üzenetküldés, és mennyi időt fognak ezzel eltölteni. Pár sornyi kódért cserébe megszemélyesítheted emailjeid, ez által a feliratkozóid nagyobb eséllyel fogják megnyitni ezeket, és hosszú távú kapcsolatot is kialakíthatnak cégeddel. Fordíts rá az extra időt, hogy megszemélyesítsd emailjeid. Ha még a nevüket is hozzátudod adni, az egész még jobb lesz.
Elvárások
A személyre szabott emailek mellett, azt ajánljuk, hogy már az elejétől fogva tisztázva legyenek az elvárások.
Ha azt tervezed, a feliratkozóidnak hetente küldesz emaileket, tudasd velük. Ugyanez vonatkozik a napi, havi, vagy bármilyen időközre. Ami még fontos, tedd elérhetővé, hogy bármikor le tudjanak iratkozni az emailjeidről. Nem akarod, hogy valaki spam-ként jelöljön meg csak azért, mert nem tudott kilépni (opt-out) a beszélgetésekből.
Inspirációra van szükséged?
Nézzünk meg pár példát cégekre – a B2B és a B2C is pompázik az üdvözlő emailekben.
B2B példa: Wistia
A kezdeti aktiváló email után, a Wistia egy egyszerű, tiszta ’üdvözlő’ emailt küld.
Az elejétől kezdve, a Wista ’üdvözlő’ emailes stratégiája a feliratkozók megbecsülésére összpontosít, ahelyett, hogy csak a termék reklámozását tartaná fontosak.
Azt a kérdést teszik fel ’ Megnézted már az oktatóközpontot’ ?
Ez egy olyan forrás, ahol a vevők könnyedén hozzáférnek a tippekhez, és praktikákhoz a különböző oktató videós témákat illetően.
Az oktatóközpont azért van, hogy kiemelje a Wistia erősségeit, és megmutassa, hogyan tudja ez személyesen segíteni a feliratkozót.
Ha érdekel a szoftver biznisz, itt egy pár ötlet az ’üdvözlő’ soraidhoz:
– Beszélj a terméked által nyújtott előnyökről
– Nyújts ingyenes forrásokat és tippeket, hogyan hozhatják ki a maximumot termékeidből
– Alapozd meg szavahihetőséged, összpontosíts a használat könnyítésére, a megbízhatóságra, és a meggyőzésre.
Kattints ide, hogy megnézd a wista teljes ’üdvözlő’ utazását.
B2C példa: Coach
Ha egy online kereskedő vagy, az ’üdvözlő’ emailjeid egy kicsit máshogy fognak kinézni.
Kezdésként, a feliratkozók nem keresnek információt egy meghatározott témát illetően, hanem inkább bizonyos termékekben érdekeltek, és hogy a legújabb információkat kapják az új kiadásokról és az árengedményes ajánlatokról.
A coach egy kiváló példa, hogy tégy jó első benyomást és ne felejtsd el üdvözölni az új feliratkozókat egy vidám tárgysorral, ’Üdvözlünk a Coach Emails-nél!’
Amint előzőleg is megemlítettük, fontos, hogy kikösd az emailes elvárásokat, hogy a feliratkozók pontosan megértsék milyen tartalmakat fognak a jövőbeli emailek tartalmazni. Ezt a Coach-nak is jól sikerült.
Ha érdekel az internetes bolti iparág, itt egy pár tipp a kezdéshez:
– Készíts egy termék beszámolót a termékedről : beszélj arról, miért is kiváló, jó minőségű, hasznos, megengedhető, stb.
– Mutasd be a legjobb eladással bíró termékeid, hogy felkeltsd a felhasználók érdeklődését.
– Ha alkalmazható, fordulj olyan dolgokhoz, amit a felhasználók értékesnek tartanak, említsd meg a korrekt cserét, hogy, helyileg termesztett, és orgnaikus anyagokat tartalmaz.
– Vedd bele az árengedményt vagy az üdvözlő ösztönzést.
Kezd el most
Ha nincs ’üdvözlő’ kampányod, ne várj egy percig sem.
Úgy is elkezdheted, hogy feliratkozol a versenytársaid email listájára, és alaposan szemügyre veszed stratégiájukat, jegyezd fel mit is csinálnak, és mi az amit szerets ( és nem szeretsz ). Innen kölcsönveheted a jó dolgokat és javíthatsz a nem olyan jókon.
Emlékezz : Kezdetben nem kell, hogy tökéletes légy.
Ami a legfontosabb, hogy üdvözöld a feliratkozókat és szoros kapcsolatot alakíts ki velük.
Melyik a legjobb ’üdvözlő’ email, amit valaha kaptál? Oszd meg gondolataid az alábbi komment résznél.