Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?

Szerző: | 2014-11-08

2014 elején azt a célt tűztem ki magam elé, hogy a marketing blogommal, az OkDork.com oldallal elérem az 50.000 email feliratkozót.

Az év elején mintegy 12.250 feliratkozóval rendelkeztem és átlagban 35 új feliratkozó csatlakozott naponta. Még nekem, marketingesnek is szimpla matek kérdése volt, hogy rájöjjek: ahhoz, hogy elérjem a célom, a napi feliratkozások számát kb. meg kellett háromszoroznom. Huhh!

Hol kezdjem el?

Személy szerint azokat a hozzászólásokat és cikkeket szeretem, végigvezetik az olvasókat az egyes lépéseken, így ebben a cikkben is így fogok kiindulni: a „huhh” pillanatától, amikor rájöttem, mekkora változásokon keresztül érhetem csak el a célom. Le fogom írni az első számú taktikát, mely segített a célom megvalósításában, és igyekszem úgy bemutatni, hogy alkalmazhasd Te is a saját helyzetedre.

A cél meghatározása – és annak betartása

2005-ben, mikor alkalmazottként dolgoztam a Facebooknál, minden új ötletet és javaslatot Mark Zuckerberghez vittem. Számomra minden ötlet érdemes volt arra, hogy megosszam, kipróbáljam. Nem határoltam be magam, nem állítottam prioritásokat – Csak volt egy csomó ötlet, amit ki akartam próbálni.

Végül egy napon Mark leállított. Egy meetingen a táblára írt egy szót: „növekedés”.

Azt kérte az egész csapattól, ne szórakoztassuk ötletekkel, hacsak az előreláthatóan nem segíti a Facebook növekedését a „felhasználók” számának növelését. (Mark igazából gyűlöli ezt a szót – felhasználó…)

A tanulság: Egy időben csak egy dolgot állítsunk fókuszba. Ez egyszerűsít minden egyes döntést, segít priorizálni a folyamatokat, a meghozandó intézkedéseket.

Szóval alkalmaztam ezt a leckét a honlapom helyzetére. Az OkDork esetében úgy döntöttem, az egyetlen dolog, ami számít, hogy 2014 végéig elérjem a kitűzött 50.000 regisztrációt!

Ahelyett, hogy megosztottam volna az energiáim (az oldalon töltött idő, SEO javítása, vendég-bloggerek megkeresése, közösségi média növekedés, több Youtube követő, etc …), csak és kizárólag a regisztrációk növelésére törekedtem.

A legtöbbünk számára ezt nem túl könnyű betartani! 5 vagy 6 célt próbálunk megvalósítani egyszerre, majd amikor nem érjük el a célszámokat, van mentség: „Sok mindennel foglalkoztam egyszerre…”

Ehelyett el kell kötelezni magunk, felállítani egy-egy 30 napos folyamatot. Sokkal nagyobb valószínűséggel elérheted  célt így, amit kitűztél magad elé. Én is így tettem.
Szóval, itt van, hogyan terveztem meg a célom elérését 2014-ben (kattints a linkre, hogy létrehozd a sajátod):

Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?

Oké, megvannak a célok. Hogyan érhetem el őket?

Tennivalók
A feliratkozások generálásához mindig azt javaslom, hogy a munkát a semmiből kezdjük meg. Nulla előfeltételezéssel ess neki az analytics fiókodnak, és elemezz! Én is így tettem, első lépésként megnéztem, mely oldalaim a leglátogatottabbak – könnyebb ezek alapján optimalizálni a többit. A leglátogatottabb tartalmam egyértelműen a címlapom volt:
Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?
Kisebb elemzés után rájöttem, a lap tele volt zavaró körülményekkel. Lehetett itt cikkeket olvasni, linkeket nézegetni, az archívumban mazsolázni, Velem megismerkedni… Minden zavaró körülmény ahhoz járult hozzá, hogy a látogatóim rengeteg dolgot tudnak kezdeni a leglátogatottabb felületemen, csak épp azt nem, amit én szeretnék: feliratkozni!
Hol is kértem eddig a látogatókat regisztrációra?
  • A posztok végén
  • Felugró ablakban
  • A blog jobb oldali oldalsávján
Jobban átgondolva: ezek nagyon könnyed és passzív módok a feliratkozószerzésre…
Nem hiába volt ebben az időszakban a feliratkozási arányom mindössze 3%…
A forgalmam jelentős része a címlapomra irányult, innen oszlott el, így a legfontosabb teendőm az lett, hogy megkönnyítsem a feliratkozást az ide érkezők számára.
Szóval elkezdtem körülnézni, hogy rájöjjek, más oldalaknál ez hogy működik:
Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?
Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát? Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?
Figyeled, mi a közös? Mindannyian először az e-mail címed kérik!
Figyelmeztetlek, mielőtt másolnád a példákat: az oldalad tartalmának összeegyeztethetőnek kell lennie az e-mailes tartalomküldéssel, hiszen a rosszul olvasható, túl tömör anyagokról gyorsan leiratkoznak. Egyébként, ha csak simán kérsz egy e-mailt a nem megfelelő tartalomért – nos, az elég bosszantó…
Miután ezt átgondoltam, nekiálltam az érkezési oldalam optimalizálásának. Egy barátom, Danny, készített egy WordPress plugint a címlapomhoz. Ez elég csúnyára sikeredett:
Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?
Viszont működött! Mondhatjuk, randa, de finom: a honlap lett az első számú forrása az új regisztrációknak. A konverziós ráta 5%-ra ugrott, ami ugyan elsőnek nem tűnik soknak, de ha azt vesszük, korábban 3% volt, ez majdnem 100%-os növekedés!
A címlap további optimalizálása
Ez a kis változás annyira sikeres volt, hogy azonnal rápörögtem, optimalizáljuk tovább, tegyünk bele több időt. Azt akartam, hogy a lap, olyan vonzó legyen, hogy szinte akarják odaadni az e-mail címüket 🙂
Ehhez 4 fő változtatást eszközöltem a lapomon
 
1.) szexisebb tervezés
Egy dizájnertől elegáns, mégis tiszta megjelenésű honlapot kaptam.
Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?
2) Előnyök hangsúlyozása
Fókuszba helyeztem a honlapon az előnyöket, kiemeltem, miért hasznos feliratkozni, hisz a blogot először látogató olvasók a legtöbb esetben ezzel nincsenek tisztában. A legtöbben egyébként ezt meg szokták tenni.
Ezt bővítettem azzal is, hogy a visszatérő olvasókat is megszólítottam – így igyekeztem elérni, hogy honlapom minél többet nyújthasson a vállalkozóknak, marketingeseknek. Sokan keresnek segítséget, és azt akartam, ideális segítő legyek!
 Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?
3.) Ajánlások hozzáadása
Következő lépésem az volt, hogy közzétettem a szakmában köztiszteletnek örvendő Hiten Shah és Andrew Warner egy-egy ajánlását. Ez további bizalmat ébresztett a látogatókban, könnyebben meggyőződtek róla, hogy nem valami spam-küldő őrültnek adják meg címüket.
4.) Eltávolítottam a navigációs sávot
Bár fontos, hogy könnyen használható, átjárható legyen az oldalad, sokszor a menü / fejléc a leginkább zavaró elem a honlapon. Igaz, közzétettük az egyértelmű irányítást a feliratkozásra, de a fejléc lehetővé teszi, hogy nagyon gyorsan átugorjanak bármit, elkezdjenek böngészni – kihagyva a számunkra legfontosabb lépést! Szóval: sayonara!
 Hogyan növeltem 300%-al a honlapom átalakításával a regisztrációk számát?
Miután végrehajtottam ezeket a változtatásokat, 8%-ra emelkedett a konverziós rátám. Jó úton járok!
Hogyan kaphatod meg ugyanezt az eredményt?
Tegyük tisztába – minden oldal más. Amit itt leírtam, és jól működött, az lehet, hogy Nálad nem lesz hatásos. Vedd figyelembe ezt a listát, hogy hogyan növelheted a feliratkozói listát, hogyan szabhatod a fentieket a saját célközönségedre:
1.) Vázold, milyen változásokat szeretnél elérni az elkövetkezendő 90 napban. Használd a fent mutatott táblázatot!
2) Találd meg, mely oldalad vonzza be a legtöbb látogatódat.
3) Tesztelj 10 különböző változtatást, és értékeld, mely változások hatnak pozitívan!
Írta: Noah Kagan
 
Noah Kagan a Sumo AppSumo.com vezetője, mely egy ingyenes hírlevél vállalkozók számára. Iratkozz fel az Okdork.com oldalon, és tudd meg, hogyan növeld hathatósan a feliratkozóid számát!

Forrás: hubspot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük