Az elmúlt néhány évben az email marketing hosszú utat tett meg. De azzal, hogy az összes különleges és új funkcionális márka felhasználódik, tudod mi a furcsa? Jól megírt, nyílt szövegű email ugyanolyan jól tud működni (ha nem jobban) mint egy alaposan megtervezett, rengeteg speciális tulajdonsággal rendelkező email.
Valójában nem számít, hogy mennyire lenyűgözően néznek ki a leveleid, ha azok tartalma nincs jól megírva, akkor az előfizetőid nem fogják az üzeneteidet megnyitni (és elkezdik kitörölni azokat).
Szóval, hogyan is írj egy nagyszerű marketing emailt? Az összes néhány szövegírás legjobb alkalmazásaira alapszik, amiket alkalmaznod kellene mind az üzeneted tárgysorában és magában az üzenetben.
Töltsd le itt az ingyenes email útmutatónkat még több tippért, hogy megnyerő és hatékony emaileket készíts.
Legközelebb ha tervezel egy üzenetet, egy lead nurturing (ez alatt azt a marketingtevékenységet értjük, amelynek során a lehetséges vásárlót különböző kommunikációs csatornákon keresztül segítjük döntése meghozatalában, és a sikeres konverzió felé tereljük, megadva neki a kívánt információt vagy segítséget) kampányhoz vagy csak egy egyszeri emailküldéshez, tedd fel magadnak a kérdést: vajon a szöveg, amit írtam, találkozik ezekkel az irányelvekkel?
10 email szövegíró tipp, hogy jobb marketing e-maileket írj
Szövegírási tippekkel fogunk kezdeni, hogy jobb tárgysor szöveget írj, amit az e-mailek tartalmára vonatkozó szövegírási tippek fognak követni.
Hogyan írj tárgysort?
A hatékony email szövegírás része az elsőrendű tárgysor. A tárgysor az olyan, mint a leveleid őre: senki sem fogja elolvasni a frappáns email szövegedet, ha a tárgysor nem elég érdekes ahhoz, hogy egyáltalán megnyissák a levelet.
Az érdeklődés elnyerése majdnem teljesen az email tárgysoron alapszik (a küldő neve is szerepet játszik). Írtunk egy pár blog posztot az email tárgysor mesterségéről,amikből az egyik tartalmazza a nagyszerű tárgysorok anatómiáját és a másik 18 példát mutat be a nagyszerű tárgysorokból. Itt van egy összefoglaló arról, mire van szükséged ahhoz, hogy kiváló szöveget tudj írni.
1. Használj hasznosítható nyelvet.
Az email tárgysoroknál, a hasznosítható nyelv használata nem jelenti szükségképpen az igék használatát, bár bizonyára segít. Az OpenTable, például küldött nekem egy emailt, ami így szólt ˝Vidd anyát villásreggelire˝. Ez az egyik módszer ahhoz, hogy a hasznosítható nyelvet hatékonyan használjuk az email tárgysorokban: az igék keveredésével (mint a ˝visz˝, ˝letölt˝, ˝tartalékol˝, ˝kérdez˝, ˝vesz˝stb.), az olvasók pontosan tudják mit tehetnek a levélben.
De vannak módszerek, hogy hogyan használj hasznosítható nyelvet anélkül, hogy igékre támaszkodnál, ami több teret nyit meg neked, ahol játszadozhatsz a szavakkal. A lényeg az, hogy a nyelvezet használatával, ami világossá teszi a címzett számára, hogy mit csinálhat az információval a levélben, azt kellene választaniuk, hogy megnyissák azt. Más szóval tartsd az értékeket a felhasználó szeme előtt
Például, egyszer kaptam egy emailt a TicketMaster-től olyan tárgysorral, hogy: ˝Ne hagyd ki Bruce Springsteen-t és az E Street bandát˝. Nem utasítottak a jegy megvásárlására:˝Vásárolj jegyeket a holnapi Bruce Springsteen és az E Street banda koncertjére˝ noha akár egy ilyen tárgysor is működhet. Az eredeti tárgysor jól működött, mivel egyértelmű volt, mit csinálhatok az információval, amit kaptam. Figyelmeztettek, hogy készüljek fel a 10 órai jegyeladási időre, így meg tudtam venni a jegyeket. (Amit egyébként meg is tettem, az e-mailnek köszönhetően…)
2. Szabd személyre, amikor lehetséges!
Azok az levelek, melyek perszonalizáltak, hajlamosak magasabb teljesítményt elérni (úgy mint a megnyitási rátának és az elkattintási rátának) mint az olyan e-mailek, amik nem személyre szólóak. A Direct Marketing Association tanulmánya szerint a perszonalizált e-mailek az összes bevétel 58%-át termelték ki a marketing szakemberek vizsgálata szerint.
Ez valójában nem meglepő. Elvégre, minél személyre szabottabb az e-mail listád, annál jobban tudod egyénivé formálni a tárgysort és helytálló tartalmakat biztosítani a címzettnek. Tehát, kérdezd meg magadtól: Van mód arra, hogy az e-mailed tárgysorát sokkal személyesebbé tedd? És nem arról a dinamikus mezőről beszélek, ahová beszúrod valakinek a nevét; az email címzettekre nem lesz nagy hatással a lenyűgöző funkcionalitás.
Képzeld el helyette ezt a forgatókönyvet: te egy ingatlanügynök vagy, az ügyfelek nagyszámú adatbázisával rendelkezel:
– Némelyikük bérelni szeretne, és van, amelyik vásárolni.
– Az ideális elhelyezkedés több városon át irányítószámokig tart .
– Mindenkinek más célára van, amely számukra elfogadható.
– Némelyikük stúdiót keres, amíg mások palotát szeretnének.
– Még azt is tudod, hogy az egyik csoport csak olyan házat fogad el, ami az elmúlt 5 évben volt felújítva.
Bizonyára nem ugyanazt a levelet küldenéd a listád különböző csoportjainak, ugye?
Persze a tárgysor nem lenne ugyanolyan egyiknél sem! Lehet hogy egy tárgysorod van ami így szól: ˝Felújított RB1 Apartman kiadó Cambridge-ben: Nézd meg˝ és egy másik, ami így szól: ˝RSVP:Vendég fogadás vasárnap gyarmati házaknak Sudbury-ban!” Mind a két tárgysor 2 radikálisan különböző listaszegmens radikálisan különböző szükségletének szól.
3. Helyezd előtérbe az érthetőséget és csak azután gondolj fülbemászóságra.
Írj egy tárgysort, ami először is egyértelmű, másodszor pedig fülbemászó. A marketing szövegben, az egyértelműségnek mindig az elsőszámú prioritásnak kell lennie. Ha miután megírtad az egyértelmű tárgysort, te még akkor is viccessé, aranyossá, szeszélyessé, akármivé teheted, aztán kapj az alkalmon. De soha ne áldozd fel az egyértelműséget a szórakoztatásért.
Az UrbanDaddy egy vállalat példája kitűnik a tárgysor írásban, ami mindig egyértelmű és néha fülbemászó, vicces vagy szórakoztató is. Vess egy pillantást néhány email tárgysorára amit kaptam tőlük:
-Egy szálloda az óceán közepén
-Nuncsakuk. Sörös dobozból készültek. Végül.
-Mindenki béküljön ki: kevesebb ellenszenv
-Egy grill ami akkora mint egy csocsóasztal.
-Jégkrém. Sör. Sörös jégkrém.
-Egyedüllét a Bahama szigeteken. Csináld a dolgod.
Némelyike ezeknek a tárgysoroknak vagy megkacagtatja a címzetteket, vagy túl furcsák ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődésüket. De mindig nagyon egyértelmű mit kaphatsz amikor megnyitod az emailt.
Ami a következő ponthoz hozott minket.
4. Hangold össze a tárgysor szöveged és az email szöveged.
Már tudhatod, hogy mennyire fontos,hogy a call-to-action szöveged és a fogadó oldalad ajánlata összhangban legyen. Nos, az sincs másképp, amikor az email tárgysoráról és az email üzenetéről beszélünk.
Amit az email tárgysorod ígér, azt kellene email üzenetnek átadnia. Miért? Nem csak azért, mert megbízható hanem azért is, mert amikor az olvasók nem azt kapják, amit valójában ígért a tárgysor, az átkattintások aránya lecsökken.(És hosszú távon az emailed megnyitási rátája is.)
2011-ben, készítettünk egy tesztet a sajátunkról. Elküldtük ugyanazt az emailt 2 különböző tárgysorral 2 különböző csoportnak:
1.˝54 új adat dia a marketing felületedhez˝: 26% az átkattintás aránya
2.˝Kapj kulcs marketing trendeket a marketing adat dobozból˝: 10,4% az átkattintás aránya
Az első tárgysornak, ami nyílt és sokkal pontosabb, jobb az átkattintási aránya 15,4%-kal a második tárgysornál, ami bizonytalanabb és kevésbé pontos.
A kulcs itt elvihető? Egy magas email megnyitási ráta átkattintások nélkül semmit sem jelent.
Hogyan írj emailt
Most hogy egy nagyszerű email tárgysort ügyeskedtél ki, a közönséged teljes figyelme az email üzeneted tartalmára irányul.Szóval, hogyan írj olyan a szöveggel, ami kattintásra ösztönzi őket? Itt vannak azok a fontos elemek amiket szükséges tudnod.
5. Hozz létre relevanciát.
Csak úgy mint az email tárgysorban is igyekezned kell relevanciát létrehozni,ugyanúgy kell azt az email üzenet szövegében is.
Megint csak, ez több annál, mint egy dinamikus névvel megcímkézni az email szöveged, hogy meggyőzd az olvasókat arról, hogy ami belül van fontos nekik. Tehát használd az email legelején azt, hogy megmagyarázod hogyan ismertétek meg egymást.
Egy példa, amit a Warby Parker küldött az egyik kollégámnak.( Mellesleg, a tárgysor nagyon szellemes:˝A recepted lejár!˝) Kapásból, a marketing szakemberek a Warby Parker-nél elmondják az olvasónak, miért küldték el az emailt (a receptjük hamarosan lejár) és hogy ez az email segíthet megtalálni az új szemüveget a lejárati idő előtt.
Képzeld el, ha ennek a levélnek nincs első bekezdése és ehelyett a második bekezdéssel kezd: ˝Egy új recept beszerzése zűrzavarral járhat. Szerencsére, könnyű időpontot kérni a szemésznél a Newbury utcai üzletünkben vagy a barátainkon keresztül a ZocDoc-nál.˝
Miért küldenek nekem emailt egy receptről? Miért szeretném a tanácsodat? Honnan tudod, hogy a Newbury utca közelében lakom? Azzal, hogy emlékezteted a címzettet, hogy régen megadta az orvosi recept információit a Warby Parker-nek, nagyobb a valószínűsége, hogy az a személy át fog kattintani és beváltja az ajánlatot, amit ebben az emailben kapott.
6. Írj E/2. személyben.
E/2. személyben írni azt jelenti, hogy olyan névmásokat használsz mint a ˝te˝, ˝neked˝ és ˝tiéd˝. Például,˝Mielőtt elmész otthonról, ne felejtsd el magaddal vinni a kabátodat.˝ Ez azt jelenti, hogy a szöveget az olvasó felé orientálod, nem magadnak.
Fontos az egyensúly az E/2. nyelvezetben, ami a vásárlóra fókuszál, nem a márkára. Ez egy szövevényes taktika, ami segít abban, hogy érték-orientált maradj, de ez a következő lépés amit tárgyalni készülök szükségszerű, hogy megüssük a tetőpontot.
7. Beszélj az előnyökről, ne a tulajdonságokról.
Ismered az e-mailed értékét. De a címzetted is? Nem, még nem. És az a munkád, hogy ezt kifejtsd.
A gond az, hogy sok email csak az ajánlataik tulajdonságát fejti ki, nem azok előnyeit.
Ha A email egy 30%-os kedvezményt rak közvetlenül az orrod elé, de nem magyarázza az ez mögötti értéket. Egy 30%-os kedvezmény a GoDaddy termékekből, mivel járul hozzá a céljaimhoz? Hagyja, hogy rendbe hozzam egy kis vállalat infrastruktúra-költség kiadásait, felszabadítaná a pénzt egy új munkahelyért? Az az előny sokkal kézzelfoghatóbb, mint egy 30%-os kedvezmény egy rejtett költségből.
A Banana Republic levelének az a célja, hogy rövidnadrágot adjon el, de a szöveg nem csak a rövidnadrágokat akarja ráerőltetni a címzettekre. Vagyis, ezek rövidnadrágok.. nagy ügy, ugye? Rámutattak arra, hogy mi teszi ezeket a rövidnadrágokat kifizetővé: a sokoldalúságuk. Lehetővé teszi a férfinak, hogy a ház körül lebzseljen és aztán elmenjen a városba, mialatt egy kis erőfeszítést tesz a ruhájának a megváltoztatásába. Milyen kényelmes! Milyen könnyű! Milyen sokoldalú!
A szöveg megmutatja ezen rövidnadrágok megvásárlásának az előnyét, azonban a szöveg (vagy annak hiánya) a GoDaddy emailekben nem fejti ki egy 30%-os kedvezmény beváltásának az előnyét.
8. Legyél rövid.
Az egyik legrosszabb hiba, amit az email szövegírók elkövetnek, az, hogy megpróbálják a teljes történetet az email üzenetbe passzírozni. Gondolj arra, amikor megnyitsz egy marketing emailt a fiókodban! Minden egyes szót elolvasol benne? Valószínűleg nem. Sokkal valószínűbb, hogy fontos részletekért fürkészel, így a teljes üzenetet át tudod böngészni és eldönteni, hogy szeretnél e bármit is tenni.
Tehát, ha egy több száz szavas emailt küldesz, akkor megnehezíted a címzettek számára a döntést, hogy átkattintsanak-e; egyszerűen azért, mert nem tudják gyorsan végignézni az összes információt a leveledben.
Helyette találj egy módszert, amivel összefoglalhatod azt, amit az olvasó tömör formában kap meg, és hadd kattintsanak át a weboldaladra még több információért.
A PostMates azonnal a tárgyra tér. Egy rövid, barátságos köszönés után egyből az email szándékára térnek: beszélj a vásárlóknak az új ˝ingyenes lattét igény szerint˝ reklámról. Miután bemutatták a koncepciót, néhány alapvető részletet ajánlanak fel, aztán a call-to-action gombra térnek.
Az hogy az üzenet jól hangozzon, egy kulcs elem, hogy egy rövid email szöveget írj. Mi a cél, amit a leveleddel próbálsz elérni? Ha ismered azt az üzenetet, amit az e-mailednek közvetíteni kellene – a címzett rendel egy ingyen latte-t igény szerint, és a címzettnek eszébe jut, hogy meg akarja venni a Bruce Springsteen jegyeket, a címzett motivált lesz, hogy megoldja ezt – akkor sokkal könnyeben tervezel meg egy rövid email szöveget, ami a végső célra koncentrál.
Ha egy rövid email szöveg írása nem elég motiváló számodra, hogy korlátozd a céljaidat, emlékez arra, hogy csak egy elemi call-to-action gomb az email marketingedben jobb átkattintási rátához vezet, mint azok az emailek, amik egymással versenyző call-to-action gombokkal vannak ellátva.
9. Legyél szeretetre méltó.
Csak azért, mert az emailek tájékoztató jellegűek nem jelenti azt, hogy nem szerezhetnek örömet. Egyes esetekben, az email nagyszerű mód lehet, hogy a márkád személyiségét fényleni hagyd, segít egy jelentőségteljes kapcsolatot kiépíteni az email listádban szereplő emberekkel. Mindennek ellenére, egy kedves élményt nyújt az emberek száméra, hogy hogyan kommunikáltál velük az elején és a végén.
A Death to Stock Photos emailjének lényege, hogy egy előző nap kiküldött emailért kérjenek bocsánatot, ami egy olyan terméket reklámozott, ami túl gyorsan elfogyott, nemzetközileg nem szállítható és általában a vásárlók nagy részének rossz tapasztalata van azzal kapcsolatban.
Figyeld meg a levél azt a részét, ami pirossal ki van jelölve. A rövid, tömör, kellemes nyelvezet használatával kifejtik mi történt, bocsánatot kérnek a hibáért, elmondják mit tanultak belőle és hogyan akadályozzák meg, hogy ez a jövőben ne történjen meg és számos lehetőséget adnak a címzetteknek, hogy nyomon tudják követni.
Az email ennek a részének a formátuma azokra a nagyszámú címzettekre optimalizált, akik valószínű, hogy átlapozták az emailt. A félkövér betűs szöveg és az egymondatos bekezdések megkönnyítik a követést. Végezetül, nem félnek egy kis személyiséget hozzátenni, olyan kifejezések használatával, mint az ˝Integess nekünk”, hogy emberiessé tegyék a márkájukat. Az eredmény? A címzettek valószínűleg sokkal nyitottabbak arra, hogy elfelejtsék a hibát.
10.Használj hasznosítható nyelvezetet a call-to-action-ben.
Ez így helyes: az emaileknek van call-to-action-ük is. Nos, a jobbaknak van. Mindenekelőtt az email call-to-action-öd nagyon könnyen azonosíthatónak kell hogy legyen. Emlékezz: az emberek átfutják az emailjeiket. Ha van egy dolog, amit szeretnél, hogy a címzettjeid felfedezzenek, az a call-to-action.
Ha egy HTML emailt küldesz, lehet úgy döntesz, hogy egy gombot raksz bele, mint amilyen az AmazonLocal emailjében is van.
Kétféle tulajdonság van, ami hatékonnyá teszi ezt a call-to-action gombot:
1. Nagyszerű dizájn: először, figyeld meg hogy a nagy, narancssárga színű gomb hogyan tűnik ki a kék színű dizájnból; ezt a call-to-action gombot biztosan nem nehéz megtalálni.
2. Nagyszerű szöveg: a szöveg a gombon ugyanolyan fontos. A call-to-action gombodnak olyan nyelvezetet kell tartalmaznia, ami rövid, tömör, egyértelmű és cselekvés orientált. Ez az AmazonLocal gomb nagyon röviden elmondja neked mit tudsz csinálni az igék használatával; meg tudod nézni az üzletet, amit az email bemutat.
De szintén fontos, hogy tölts egy kis időt a nyílt szövegű levelek optimalizálásával az egyértelmű call-to-action-ért. Nem számít mennyire különlegesek a HTML leveleid, nem minden levelezőprogram fogja megmutatni a képeket, és nem minden email címzett fogja választani azt, hogy megjeleníti a képeidet. Valójában, tanulmányoztuk, hogy a HTML levelek vagy a nyílt szövegű emailek szerepeltek jobban és azt fedeztük fel, hogy amíg az emberek azt mondják, hogy a HTML-, és kép-alapú leveleket részesítik előnyben, a valóságban az egyszerűbb emailek szerepeltek jobban; és a nyílt-szövegű levelek pedig a legjobban szerepeltek.
Vess egy pillantást arra, hogy az emailjeink egyike hogyan használta a link kapocsszöveget a címzettek figyelmének a call-to-action-re való felhívására.
Az üzenethez nem tartozik sok grafika vagy szín a legtöbb HTML emailekkel szemben. Mint például, a hiperlinkelt call-to-action-ök még több figyelmet gyűjtenek össze. Amikor az olvasók átfutják a szöveget és olyan dolgokra koncentrálnak, mint a dőltbetűs szavak, képek és hieprlinkelt szöveg, ugyanaz az ajánlat ezerszeri ismétlése pontosan azt idézi elő,amit szeretnél tőlük hogy csináljanak; beváltani az ajánlatod azzal, hogy a call-to-action gombra kattintanak.