Az e-mail marketing halott?

Szerző: | 2015-03-26

Hébe-hóba felbukkannak cikkek, mondván, “A Facebook halott!”, vagy “Az e-mail kimegy a divatból”, sőt, láttam már olyat is, hogy “A Google már nem elég jó!”. És ahogy meglátom ezeket, rá is legyintek. Az rendben van, hogy a folyamatos változtatások hatására újra-, és újra kell gondolnunk a marketing stratégiánkat egy-egy felületen, de ez nem jelenti azt, hogy a módszer (vagy épp a felület) halott. Csak azt jelenti, változott – és nekünk vele kell változnunk!

Például az elmúlt években én is sokat változtattam az e-mail marketing stratégiámon – és az eddigi eredményeim igazolnak. Nem volt egyetlen fix módszer sem, folyamatosan teszteltem, egy sor módosítást hajtottam végre – ezeket osztom meg most Veled:

1, Vizsgálj meg különböző sablonokat

Évekkel ezelőtt még elment, hogy ugyanazt a sablont használtuk hétről-hétre – bár korántsem neveztem már akkor sem hatásosnak. Ma ez már kvázi tilos! Folyamatosan módosítani kell, színesíteni; még akkor is, ha nem teljes egészében változtatsz, nem gyökeresen átszerkeszted, de nem válhat unalmassá egy adott sablon! Ha csak az elmúlt hetek e-mailjeit megnézem, én 5-6 különböző sablonnak küldtem marketing e-maileket – és persze folyamatosan teszteltem, mi hozott a legjobb eredményeket!

Jó tanács: ne ódzkodj kipróbálni új dolgokat! Aki színesen kommunikál, aki nem tesped bele a saját (sokszor elmaradott) elképzeléseibe, aki – ha már folytat e-mail marketinget…- törekszik rá, hogy újítson: ez mind aranyat ér a piacon! Hja, és el ne felejtsem: mindig győződj meg róla, hogy reszponzív legyen a sablonod, bármit is módosítasz – mobilosok, tudod!

2, Tartsd tisztán a listád!

Talán nem mondok újdonságot azzal, ha elárulom: a címzett listát tisztán tartása döntő fontosságú a hírlevél marketingedben. Egyszer rég még megtehettük, hogy nem törődünk a kemény és lágy visszapattanásokkal, de mára egy szempillantás alatt a spamek között találja magát a levelünk, ha erre nem figyelünk. Azzal is jó tisztában lenned, hogy a listád 1/3 része évente kuka – a totálisan érdektelen feliratkozók, a folyamatosan megtelt, vagy épp a megszűnt fiókok csak rontják a mutatóid, minden szempontból!

Szóval minimum évente végezz egy teljes tisztítást, és csodát látsz! Mikor legutóbb takarítottam a címzett listám, az addigi 50% célba érési arányom hipp-hopp 99%-ig ugrott – azért nem mindegy… És ha már itt tartasz, szegmentáld is a listád; a relevánsabb tartalmak javítják majd a megnyitási és átkattintási arányaid!

3, Csökkentsd a tartalmat

Ha már tesztelted a sablonod, ne légy rest a szövegek mennyiségével is törődni! Használj kiemelt mondatokat (ún. kulcsmondatokat), ne áraszd el regényekkel a felhasználóid – különben igen gyorsan leiratkozások lesznek a dologból! Add meg a legfőbb dolgokat, ne szószátyárkodj – az érkezési oldaladon lesz helyed kifejteni a mondanivalód (persze ott is ésszel…), a lényeg az e-mailnél, hogy megragadd a felhasználóid figyelmét!

4, Frekvencia növelése

A szövegsűrűség csökkentésének egyik módja, hogy a levélküldés sűrűségén növelsz. A napi-kétnapi hírlevél még nem túlzottan bántó, és korábbi tesztjeim alapján elmondhatom, 40 % körül nőtt a megnyitási, 35%-al pedig az átkattintási arányok. Ha változik a promóciós üzeneted, ha több szempontot figyelembe véve, vagy pláne, ha szegmentálva támadsz – szinte csak nyerhetsz vele!

5, Használj plusz dolgokat!

Azt vettem észre, ha promóciós kódokat, limitált ajánlatokat helyezek el a hírlevelekben, hatalmasat ugranak az arányaim. Tudom, rengeteg elem jöhet számításba egy ilyen típusú promóció esetében, de a számok magukért beszélnek! Időnként mindenképp ajánlj fel csak az e-mailből kattintók számára extra dolgokat – nagyban növeli a hírlevél olvasók lojalitását, és későbbi megnyitási hajlandóságát is!

Még nagyon az év elején járunk, de eddig ezeket a módosításokat tesztelgettem. Lesz még kismillió, biztos lehetsz benne – és ugyanerre biztatlak téged is!

…na meg arra, ha van egy jó ötleted, te hogyan aktualizálod az e-mail kampányaid, dobd be a közösbe! Mondd el kommentben!

Forrás: Addthis.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.