Akkor és most: Mobil és e-mail marketing előrejelzések

Szerző: | 2014-11-12

Szeretem azokat a cikkeket olvasni, amelyek összehasonlítják 20. századi sci-fit a mai modern világgal. Ezen a héten botlottam bele egybe, melyet Isaac Asimov írt 1964-ben, és előrejelzéseket tartalmazott 2014-re. Bár a Holdat még mindig nem gyarmatosítottuk, Asimov legtöbb jóslata beváltnak mondható, köztük a leírása néhány mai mobiltechnológiáról.

Mivel épp abban a szakaszában vagyunk az évnek, mikor elkezdjük tervezni a következő időszakot, időszerűnek éreztem, ha összevetjük a közelmúltat a mával, mielőtt következtetéseket vonnánk le 2015-re.

Mint kiderült, mi marketingesek nem mindig vagyunk olyan jók a jövő kifürkészésére, mint Isaac Asimov…

A régi jóslat # 1

Öt évvel ezelőtt az okostelefonok még nem voltak olyan számban elérhetők, mint manapság, de ez nem akadályozott meg bennünket abban, hogy túlságosan optimista képet fessünk az eljövendő mobil kereskedelemről. 2010 lesz a Nagy Év a mobil-kereskedelemben! Aztán 2011-ben… és 2012-ben…

A valóságban ugyan minden évben nőtt az m-kereskedelem, de messze nem olyan ütemben, mint azt vártuk.

Hogy mi volt a probléma? Visszatekintve elég nehéz volt az új technológiát bevezetni. Az m-kereskedelem általában marginális marketinget kapott csak; ez tűnik az igazi bűnösnek abban, hogy ez a probléma továbbra is létezik. Az M-kereskedelem várakozások így minden esetben meghaladták a valóságot; a fogyasztókkal előbb el kellett fogadtatni ezt a lehetőséget.

Mindig meg kell figyelned, hogy mennyi bevétel köthető az e-mail marketinghez, és azt is meg kell tudnod, az előfizetők mekkora aránya éri el leveleidet mobiltelefonon. Ezen arányok exponenciálisan magasabb értékesítési arányokat eredményezhet, hisz mindez magával vonzza azt is, hogy jobb minőségben, odafigyelőbben optimalizálsz majd a mobilosok számára is.

Új Jóslat # 1

A hozzáértő marketingesek tisztában vannak azzal, hogy óriási lehetőség van az okostelefon-piac drasztikus növekedésében. Ugyan egyre többen igyekeznek kihasználni a mobilos elérést, még mindig bőven van kivetnivaló a módszer hogyanjában! 2015-ben vélhetően nagyon sok marketing-tudor azon fog dolgozni, hogy a mobilra optimalizált levelek még nagyobb sikert érjenek el, még nagyobb konverziós mutatókat, még inkább számszerűsíthető sikerességek könyvelhessenek el.

Elsődlegesen a kisebb, fürgébb, újításra hajlamosabb cégeknél várhatóak nagy ugrások e téren, de az bizonyos, jókora növekedést érhet el az, aki a mostaninál mobil-barátabb üzeneteket lesz képes küldeni. Mint mondtam, sokan próbálkoznak már ezzel (lehet, hogy Te is), így adok egy tanácsot: igyekezz a kontextuson dolgozni, de az is ugyanennyire fontos, hogy a beérkező/átkattintó vásárlók mobilon keresztül is könnyen használható fogadóoldallal találkozzanak – a kettő együtt lesz működőképes!

A nagyobb vállalatok komplex hierarchiája miatt elmaradhatnak ezen a területen, kivéve azok, akik aktívan támaszkodnak az e-kereskedelemre. Ennek elsődleges oka az, hogy nehéz a „lomha óriásokat” igazán gyorsan új utakra terelni. Csak a marketingesek vonhatók kérdőre az agresszív konverziónövelő, mobil-specifikus átalakítási stratégiák megvalósítása miatt.

Régi jóslat # 2

2012 volt az az év, amikor az előrelátó marketingesek megjósolták a reszponzív e-mail marketinget. Meg is voltunk győződve róla, hogy 2013-ban mindenki követni fogja a példát – persze, ahogy a mobilos dologról is meg voltunk győződve…

A valóság

Egy dologban igazunk volt: a mobilos renderelési környezet az e-mail marketingben utolérte a „megszokott” formulákat. Azonban annak ellenére, hogy a tendencia is e felé mutat, a marketingesek túlnyomó része nem lendült akcióba.

Megnéztem ma az utolsó 10 e-marketing levelet, amit kaptam: a fele ezeknek a régi módszer szerint készült, statikus, nagy méretű képüzenet volt. Ergo: nulla mobilos felhasználói élmény! A fennmaradó ötből mindössze egy érzékelte rendesen az okostelefont – és ez az általános, az amatőr, rosszul tesztelt, vagy éppen teszteletlen üzenetek. Egy szó, mint száz: egy. Ennyi levél volt okostelefonra optimalizálva helyesen a tízből!

Új jóslat # 2

Jelenleg azt mondanám, illetve az az általános megközelítés a jövőre nézve, hogy a mobilos optimalizálás egyre inkább elterjedt lesz. Egyre többen döbbennek rá a lehetőségre, köszönhetően az új és újabb generációs okostelefonok jóval nagyobb. áttekinthetőbb kijelzőinek.

Ugyanakkor a leszakadás is érzékelhető lesz: a mobilos piacot azok fogják uralni, akik a leggyorsabban vezetik be pl. a Gifeket, illetve a beágyazott videókat.

Egyre inkább elfogadottabbak lesznek tehát a mobil-optimalizált sablonok, ugyanakkor a multiplatform tervezés továbbra is ritkaságszámba megy majd – és sokaknak ez lesz az igazi elszalasztott lehetősége!

Régi jóslat # 3

Hogyan is tudnám lezárni a cikket az agyonhasznált „az e-mail halott!!” trógerség nélkül…?

2009-ben a Wall Streat Juirnal cikkében volt először arról szó, hogy az e-mail kiszorul a fő csatornák közül. Állításukat azzal próbálták igazolni, hogy sokkal hatékonyabb, egyszersmind egyszerűbb lesz a Twitteren, a Facebookon, a Google Wave-en jelen lenni az úgynevezett „mindig online” kapcsolat miatt.

Ráadásul Mark Zuckerberg segített 2010-ben megszilárdítani a „Gmail gyilkos” üzenetet – jujj, jön a Facebook!!

A valóság

Emkékszel még a Google Wave-re? Ugye, hogy nem?! Na és mi történt, mikor az elérhetőségeket (e-mail címeket) eltávolították, és helyébe lépett a Facebook Messages funkció?

Igaz ugyan, hogy a Twitter és a Facebook megtalálták a helyüket a mindennapi kommunikációban, de az e-mail haláláról szóló jóslás nem csak eltúlzott, de egyenesen abszurd is! Mindmáig tény, hogy az e-mail termeli leginkább az átkattintásokat, a Direkt Marketing Association szerint az összes digitális marketing csatorna nem teljesít annyit, mint az e-mail.

(Nem annyira) Új jóslat # 3

Az e-mail élt, az e-mail él, az e-mail élni fog – nagyban köszönhetően (és épp nem ellenére) a mobil eszközöknek is! Ma az e-mail ott van, ahol mi. Ez a hordozhatóság pedig roppant nagy lehetőségeket kínál a marketingeseknek. Ahogy a mobil technológiák fejlődnek, úgy lesz egyre innovatívabb az e-mail marketing is.

Épp ezért ez volt az utolsó, reménykeltő jóslatom: Ezzel nem fogunk vitatkozni 2015-ben!

Forrás: www.strongview.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük