Ha új vagy az emailes marketing világában, ismeretlen lehet számodra az email listák szegmentálása. Pedig elég fontos dolog : A DMA szerint, 2015-ben az email marketinges ROI (return of income) 77%-a részekre osztott, célzott, előidézett kampányokból származott. Szóval most 2 részben megtudhatod, hogyan érdemes!
Ha lemaradtál, nézd meg az első részt ide kattintva!
15) Téma formátuma
Úgy vélheted, hogy bizonyos témaformátumok kedvezőbbek lehetnek az adatbázisod szegmentálásánál – valaki a blogokat szereti, valaki az internetes könyveket, és pár csak akkor jelenik meg, ha web-es szemináriumra töltöd fel.
Egy friss HubSpot Research felmérés szerint, a válaszadók 43%-a szeretne új videotartalmat látni a közeljövőben.
Ha tudod bizonyos szegmensek a listádon mennyi témát ölelnek át,
elküldheted az ajánló tartalmat emailben, az általuk kedvelt formátumban.
16) Érdeklődési szint
Azért, mert valaki kattintja az ajánlatod tartalmát, az nem azt jelenti, hogy szerette is. Az alapján szegmentáld listád, mennyire érdekeltek a tartalmadban.
Például, lehet, hogy emailt küldünk a webes szemináriumon megjelentek egy részének, akik 45 percig, vagy tovább voltak elfoglalva a middle of the funnel ajánlattal, annak érdekében, hogy előrehaladjanak az eladási ciklusban.
Amíg azok, akik 10 perc előtt léptek ki talán kapnak egy másik top of the funnel ajánlatot- vagy egy visszajelző kérdőívet, hogy kifejtsék mi lombozta le érdeklődésüket.
17) A tartalom érdeklődési szintjén való változás
Észrevetted valaha, hogy az olvasók kevesebb, vagy több időt töltenek a tartalmad olvasásával?
Ez az érdekeltségük bizonyítéka a céged iránt, ezért vagy fel kell keltened halványuló érdeklődésüket, vagy végig kell vezetni őket az eladási cikluson miközben a legelfoglaltabbak a tartalmaddal.
Itt egy példa az Udemy-től, akik azért szelektálták email listájukat, hogy újra felkeltsék az inaktív felhasználók figyelmét.
18) Változás a fogyasztói magatartásban
A tartalom érdeklődéshez hasonlóan, a fogyasztói magatartásban való változás is mutathatja, hogy az embereket jobban, vagy kevésbé érdekli céged.
A ’leadek’, amik csökkentik a vásárlási gyakoriságot, talán egy kis extra törődést, és dedikált kampányt igényelnek.
Általában évente egyszer vásárolok szemüvegeket és kontaklencséket a Lenscrafters-től, a látás(egészségügyi) biztosításomból, de ebben az évben még nem vásároltam tőlük, ezért ravaszan küldtek nekem egy emailt egy kedves emlékeztetővel:
19) Az értékesítési kör fokozatai
Már megemlítettem egy pár helyen, de a ’stage lead’ az értékesítési körben meghatározza, hogy melyik emailes részbe tartoznak.
Legvégül, állíts fel különböző ’lead nurturing track’-eket azoknak, akik az eladási csatornád tetején, közepén és, alján helyezkednek el.
20) Az email típusa
Sok mindent kideríthetsz valaki email címéről.
A különböző klienseknek különböző emaileket is tervezhetsz, ha nagyon érdekel a kifinomult emailes dizájn. Ha Gmail-es kliensek, akkor válaszolós email dizájnt.
21) Elégedettségi index
Sok cég elégedettségi indexeket használ, hogy meghatározzák mennyire elégedett a vásárlói körük- A Net Promoter Score( NPS ) az egyik legnépszerűbb. Ha az elégedettséget számszerűen akarod felmérni, akkor küldj egy szegmentált emailt, az alapján a vásárlóid mennyire elégedettek szervezeteddel. Akik magas NPS ponttal rendelkeznek, például lehet, hogy lehetőséget kínálnak vizsgálatok, közvetítések és upsellek gyűjtésében. Akik viszont alacsony pontokkal rendelkeznek, olyan emaileket kaphatnak, amik hozzáférést biztosítanak az oktatói anyagokhoz, és ez által még elégedettebb és sikeres vásárlók lesznek.
Itt egy Wayfair email, ami arra kér engem, jelezzem egy nemrégi vásárlással és szállítással való tapasztalatom.
22) Kapcsolódó vásárlók
Fontold meg, egy olyan részekre osztott lista elkészítését, amibe, olyan vásárlók tartoznak bele, akik gyakran feléd irányítják az üzleti ügyeket.
Ők a legnagyobb márkatámogatóid, és a hűségprogramra irányított emaileket kellene kapniuk, és ajánlj egy barátnak árkedvezményeket.
Ezen kívül még kísérleti termékeket vagy szolgáltatásokat, amiket azért teszel közzé, hogy őszinte visszajelzést kapj széleskörű megjelenésük előtt.
23) Vásárlók, akik nem bíráltak
Mindig arra kell törekedned, hogy pozitív visszajelzéseket kapj a cégedről, ezért miért is ne készítenél egy szegmentált listát azokról a vásárlókról, akik még nem bíráltak?
Összevethetnéd ezt a listarészletet például, azokkal a közösségi média rajongókkal, akiknek magas az NPS pontja.
Gondolj bele, tudod, hogy követnek téged Twitter-en és az NPS pontjuk azt jelzi, hogy kedvelnek.
Az csak a kezdet egy online ismertető emailes kampányhoz.
(Nézd meg ezt az egyedi próbaútmutatót + sablont, hogy segítsen sikeresen elérni a lehetséges résztvevőket és vondd be őket a folyamatba.)
Itt van Linkedin emailje, amiben megkér, hogy vegyek részt a visszajelző felmérésben.
24) Üzlet vs. Webes üzlet látogatók
Ha hagyományos bolti helyed és honlapod is van, az alapján szegmentáld listád, hol szeretnek az ügyfelek vásárolni.
Meghívókat adhatsz üzleti eseményekre azoknak az ügyfeleknek, akik forgalmat biztosítanak, míg azok akik csak a webes üzletet látogatják meg, olyan ajánlatokat kaphatnak, amiket csak online tudnak beváltani.
25) Kosár elhagyás
34 online kereskedelmi bevásárlókocsi elhagyó tanulmány alapján, a Bamyard Institute meghatározta, hogy a bevásárlókocsik 68%-át hagyták ott fizetés előtt. Szent ég!
Ha egy internetes kereskedelmi honlapot üzemeltetsz, muszáj, hogy rendelkezz bevásárlókocsi elhagyás emailes programmal, és a kapcsolataid e viselkedés szerint kell felosztanod
26) Űrlap elhagyás
Nem egy internetes kereskedelmi cég?
Még is van aki lelép az oldaláról – az űrlap elhagyók.
Ha valaki űrlapokat tölt ki honlapján, és utána már nem érdekli, vagy elfoglalt lesz, vagy rossz internetkapcsolata van, megeszi egy zombi… tudod…akármi… szegmentáld azokat a lead(eket) azzal a céllal, hogy
visszahozzák őket a honlapodra és kitöltsék az űrlapot.
Az ajánlat elég érdekes volt, hogy egy ponton felkeltse érdeklődésüket, ezért miért ne próbálnád meg őket visszanyerni?
27) Használat
Bármit is ajánlasz, van egy pár vásárló, akiket ’power usereknek –hozzáértő felhasználónak’- tekinthetsz.
Ők azok, akik maximálisan megértik, hogyan navigáljanak honlapodon, a szoftvered minden tulajdonságát kihasználják, és a legtöbb kapcsolatot a szolgáltatóiddal alakítják ki.
Aztán itt vagyunk mi.
Szegmentáljuk a hozzáértő felhasználókat és a küszködőket, a gyakori felhasználókat, és a nem gyakori felhasználókat, ez után olyan emailes tartalmat küldünk nekik, ami megtanítja őket, hogyan legyenek még sikeresebbek a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal.
Minnél több vásárló használja a terméked, annál valószínűbb, hogy a közelben marad : A Bluenose kiderítette, hogy a kihasználatlanság első számú oka a szoftver vásárlók hiánya.
Itt egy használat szerinti szegmentált email, amit a MapMyRun-tól kaptam.
Félrevezetőnek érzem, hogy ezt megemlítem, mivel nem emlékszem mikor voltam utoljára futni, de így is egy jó példa a lista szegmentálásra.
28) Rendezvény látogatottsága
A céged dedikálásokat, konferenciákat, vagy rendezvényeket szervez?
Ne hagyd ki az alkalmat, hogy kezet nyújts olyan leadek-nek? vagy lehetséges vásárlóknak, akikkel eddig is pozitív kapcsolatot alakítottál ki.
Szegmentálhatod email listád a rendezvény típusa, vagy témája szerint. Vagy az RSVPs-nek, akik számára érthetetlen volt.
Meghívhatod őket rendezvényekre, miközben aktuális tartalmat ajánlasz, az alapján amit már kiderítettél róluk az előző rendezvényekről. (P.S – Regisztráltál már az INBOUND 2016-ra?)
29) Oldal megtekintések
Sokat megtudhatsz kapcsolataidról viselkedésük által, és a honlapok amiket böngésznek sem utolsó szempont.
Vannak kifejezett blogok amiket olvasnak, vagy kérdések amiket a honlapodon kérdeznek ?
Kísérletezz lead nurturing kampányokkal, amik a honlapod különböző témáira fókuszálnak, és vonzzák látogatóid.
30) Cselekvésre késztető kattintások
A kattintható, cselekvésre késztető gomb az, ami a honlap tartalmát
a következő szintre emeli, mivel segít a lead-ek és a kapcsolatok kialakításában.
( Töltsd le itt az 50 alakítható sablont. )
Az alapján mondhatod meg, milyen jellegű nyelvet használj a kapcsolataiddal, hogy mire kattintanak, vagy nem kattintanak a CTA-kon.
Jobban hajlanak a fogékony ajánlatok felé ’ cselekedj most ’ vagy ’ próbáld ki ezt a hónapot ’ , vagy még nyíltabb ajánlatokat kedvelnek ’ ingyenes’ vagy, ’ kedvezményes’ termékek ?
Használd a kattintós szokásaikat, hogy meghatározd, mi alapján szegmentáld email listád, és milyen nyelvet használj amikor megkeresed őket.
Remélem ez a lista segített ötleteket adni, hogyan oszd részekre saját listáid, és a legfontosabb, láttál egy pár kreatív emailes kampányt, amiket felhasználhatsz ennek az új szegmentációnak köszönhetően.
Te milyen más módszerekkel szegmentálnád email listád?
Mely ötleteket tudnád keresztezni, hogy tényleg kitűnő eredmény jöjjön létre?