E-mail marketing praktikák, avagy hogyan szárnyaljon a ROI?

Szerző: | 2016-11-10

Abban az esetben, ha új vásárlókat szeretnél szerezni vagy hatásosabban eladni a meglévő vásárlóidnak, az emailes marketinggel nem foghatsz mellé. Végülis, az email 40x hatásosabban segíti, hogy a céged új ügyfeleket szerezzen, mint a Facebook vagy a Twitter.

Rossz útra is térhetsz azonban az emailes marketinggel. A telemarketinges ügynökök 59%-a tervezi növelni hírlevél marketing költségvetését 2015-ben, és ha a legnagyobb bevételt szeretnéd a hírlevél marketing befektetésedből, a legelején kell kezdeni.

Az előfizetők megszerzése

Amikor egy személy meglátogatja a honlapod, vagy közösségi média oldaladat, először megvizsgálják online megjelenésed, és csak ez után fizetnek elő.  Több száz módja van, hogy megszerezd azt a megfoghatatlan email címet, de ha a ROI-t nézzük, néhány módszer jobb mint a többi.
A legtöbb cég ”répát” fog kínálni az email címedért cserébe, és ez a ”répa” lehet egy ingyenes online könyv vagy forrás, egy kupon vagy egy speciális leárazás.

A  vásárlók 72%-a állítja, hogy azért iratkoznak fel az emailekre, mert leárazásokat vagy kuponokat akarnak, és ezért a kupon kódok vagy leárazások a legjobb módja az új emailes előfizetők megszerzésére. Egy vásárló, aki feliratkozik, hogy kupont kapjon – az egy olyan vásárló aki meg akarja venni a terméked. Már alapból érdekeltek és vágynak a termékedre, ezért ők a legjobb lehetőségeid.

A vásárlók, akik megosztják  email címüket egy ingyenes termékért cserébe, végül is elcserélik az emailjüket egy termékre. Lehet, hogy nem is érdekeltek az aktuális termékedben.
A  legjobb előfizetők lehetőleg azok, akik tisztán és határozottan érdeklődnek a termékedben, és az emailes előfizetéseidnek ezt tükrözniük kell.

Például, képzelj el két különböző internetes könyvet, amit egy bizonyos cég kínál.  A fő termékük egy táplálkozás kiegészítő, ami segít a súlyvesztésben ételen alapuló formulákkal. Az első internetes könyvet, ami segít a súlyvesztésben a superfoods ajánlotta.

Az próbaidőben (két hét), ez az ebook kb. 150 előfizetőt nyert az email listájához. Ezek közül az előfizetők közül csak 1 vásárolt az előfizetést követő 3 hónapban, 0,7%-os ROI-ért. A második ebook a  táplálkozás kiegészítőkről szólt, ami segít a súlyvesztésben. Ennek az előfizetői kevesebben voltak ( kb. 100 előfizető), de 12 előfizető vásárolt, 22%-os ROI-ért).

Minél jobban összeillik az érkező oldalad, az opt-in ajánlatod, és az érkező oldalas hirdetésed ( ha te üzemelteted) a fő termékeddel, annál valószínűbb, hogy az emailes előfizetőid az ügyfeleid lesznek.

A Shotgun megközelítés

A Shotgun megközelítés a marketingnél azt jelenti, hogy legyen nagy számú célzatlan előfizetőd, és reménykedj, hogy valami beválik.
A hiba, hogy a legtöbb email marketinges felület többet kér a nagyobb email listáért, szóval a végén te fizetsz ezekért a célzatlan előfizetőkért. Jobb, ha nagy számú célzott listád van magas ROI-val, mint ha célzatlan listád van alacsony ROI-val.

E-mail marketing praktikák, avagy hogyan szárnyaljon a ROI?

Előfizetők szegmentálása

Amikor már jól célzott listád van, fontos, hogy különböző kategóriákra oszd ezt a listát. Például, a vásárlóid más tartalmat kapjanak, mint a leendő vásárlók, és az új előfizetők is lehetőleg más tartalmat kapjanak, mint aki már évek óta ’veled ’ van.
Az autoresponder platformok nagy része megengedi, hogy manuálisan  részekre oszd a listád, és egy pár azt is megengedi, hogy könnyedén/automatikusan részekre oszd listád.

A spam listákon való átjutás

Sajnos az egyik legnagyobb kihívás az email marketingeseknek a spamszűrőn való átjutás, ami majdnem minden email felhasználónak van az email programjában.
A Gmail-el, még ha nem is spamként van megjelölve, a hírleveled a ’Promotions’ résznél köthet ki, és csak simán kitörlik.

Amikor a spamfilteren való átjutásról van szó, az autoresponder programod rendelkezhet néhány kiváló eszközzel, ami segíti a spam arányod lecsökkentését. Az Aweber például a SpamAssasin által használt algoritmusokkal egy spam értékelést ad minden emailednek.
Minél alacsonyabb a spam arányod, annál valószínűtlenebb, hogy az üzeneteidet spam filterek támadják meg.

E-mail marketing praktikák, avagy hogyan szárnyaljon a ROI?

Az egyik legegyszerűbb módja, hogy a kevésbé kötött spamfiltereken mint a Gmail promóciós filtere átjuss az, hogy kicsalj egy választ az új előfizetőidtől.  Egy korai üzenetedben, kérdezz meg egy kérdést az előfizetőidtől és hagyd, hogy válaszoljanak a te emailcímedre.
Amikor egy előfizető válaszol az üzenetedre, a jövőbeli üzenetek amiket erről az emailről kap, kevesebb eséllyel lesznek  spamként vagy ’Promócióként’ jelölve.

Próbálj szokást kialakítani mielőtt árusítasz

A hozzáértéssel készített emailes marketing üzenet nem lesz effektív, ha az emailed sosem nyitják meg.
Egy jó főcím növelheti az email megnyitási arányod, de a legjobb módja, hogy elolvassák marketinges üzeneteid – lehetőleg építs ki egy fajta szokást az emailjeid megnyitásával már az előtt, hogy megpróbálnál eladni valamit.
Ezt úgy érheted el, hogy megpróbálsz egyfajta értéket teremteni az emailjeidben mielőtt eladást próbálnál véghezvinni.

Abban az esetben, ha kuponokat használsz

Amikor kuponokat használsz opt-in bonuszként, fontos, hogy a kuponok amiket kínálsz:

  • Értékes legyen
  • Egyedi legyen
  • Folyamatos legyen

Azért, hogy az előfizetők megnyissák az emailjeid, tudniuk kell, hogy a kuponok értékesek.  Egy 0.1 dolláros kupon egy 10 dolláros termékért nem hozza lázba a felhasználókat, amikor meglátják emailed.
Az emailes kuponoknak muszáj egyedinek lenniük , ne legyenek ugyanazok a kuponok, amiket az interneten vagy az újságokban is megtalálsz. Ideális esetben értékesebbek.
Például a Coupons.com oldalon a kupon 0,55 dollárt ér, míg az emailes kupon 0,75 dollárt ér.
Végül, muszáj megemlíteni, hogy a cél a kuponok továbbadásával az emailek szokásos megnyitása a felhasználónál. Ezért a kuponokat sűrűn kell küldeni.
Az egyik általános hiba, 5-6 jó kupon kiadása, aztán 3 hónapig semmi csak promóciós tartalom.
Jobb havonta 1 jó kupont adni, mint a jó kuponokat negyedévente kiosztani.

Abban az esetben, ha internetes könyvet vagy forrást használsz

Akkor, ha ebookot vagy online forrást használsz, kivételes előnyöd
van. Az eredeti forrással kapcsolatban, készíthetsz egy email kurzust ami követi azt. Például, egy ebook eredetiben lenne elküldve, de ezt 4-6 hétnyi extra információ követné. Ez az információs tartalom az emailben videókat, audió felvételeket, feladatlistákat, vagy egyszerűen értékes információkat tartalmazhat.

A kuponos optineknél fontos, hogy bármilyen információ, amit közölsz értékes, egyedi és állandó legyen. Szimplán a blog posztok elküldése nem lesz elegendő az új előfizetőidnek. Értékes információt osztottak meg veled( az email címüket), ezért elvárják tőled, hogy hasznos tartalommal háláld meg a szívességet.

Ideje értékesíteni!

Adott email listád van ahol rendszeresen fogadják és megnyitják emailjeid. Most mi legyen? Az értékesítői világban, mi mindig az eladásra kérdezünk. Ugyanez vonatkozik az emailes marketingre.
Amikor már megvalósult az alapozás, ideje az előfizetőket megkérni, hogy legyenek az ügyfeleid.

Ebben a könyvben : Influence, Robert Cialdini 6 módszert sorol fel, hogyan ösztönözd az ügyfeleket cselekvésre:

  • Kölcsönösség
  • Elhatározás / Állandóság
  • Tetszés
  • Tekintély
  • Közösségi bizonyíték
  • Ritkaság

A kölcsönösség az alapelv, amikor valaki valamilyen értéket ad nekünk, ezt szinte kötelességünknek érezzük viszonozni.
Amikor egy előfizető megosztja veled az email címét, elvárja, hogy ugyanilyen vagy ennél nagyobb értéket kapjon cserébe.
Amikor több értéket adsz, mint amit ők adtak neked, megint úgy fogják érezni, hogy törleszteniük kell az ’adósságot’.
Ezért van az, ha többet adsz, mint amennyiért fizetnek, egy nap sokkal többet fogsz visszakapni.

Az elhatározás( vagy állandóság ) az ügyféllel való szokás kialakítására utal. Erre egy helyi kávébolt a legjobb példa. A legjobb vásárlók azok, akik minden nap bejönnek a szokásos kávéjukért munkába menet.
Az emailes marketingnél ezt a fő elvet egyszerűen ki lehet használni az előfizetőkkel való gyakori és  kiszámítható beszélgetéssel.

A kedvelés fő elvét ezzel az állítással lehet összefoglalni: ’ Az emberek attól vásárolnak, akitől szeretnének’.
E fő elv egyik kiemelkedő példája a Google ’ Ne légy gonosz’ mottója.
Az emailes marketingél sokat segít, ha többet osztasz meg a cégedről mint más vállalatok. Abban az esetben, ha solopreneur vagy, egy mindennapi történet megosztása segíthet, hogy az emberek úgy érezzék mintha ismernének.
Akkor, ha egy vállalat vagy, egy email ami elmagyarázza, hogyan épített a cég egy víztisztító rendszert Botswana-ban segít megmutatni, hogy szerethető  vagy.

A tekintélyre való felhívás egy szakértői véleményt használ az eladás érdekében.  Egy jól ismert példája ennek Patt Flynn működési bizonyítványa  (from Smart Passive Income)- az Internetes Business Mastery Progam-hoz. Amíg ez a működési bizonyítvány, a közösségi bizonyíték egyik példájaként ismert, Flynn video/hanganyagát többen töltik le, mint az Internet Business Mastery anyagát, és egy szakértőnek számít az internetes marketing világában.
Egy szakértő ajánlólevele segít jobb színben tűnni a hatóságnál és szociális bizonyítékként is szolgál.

A tekintély hasonlít a szociális bizonyítékhoz, de gyakran embereket használ mint pl ’ téged ’ aki elismerést ad. Például, az összes facebookos barátod likeolt egy céget, valószínűleg te is meg fogod nézni. Az elismerések, még ha olyan emberektől is származnak, akikről hallgatóságod még soha sem hallott, segíthetnek az eladásban.
Az egyik módja, hogy a közösségi bizonyítékot beleolvaszd az email marketinges sorozataidba az, hogy egyedi kutatómunkákat használsz.
Az egyedi kutatómunka segít szemléltetni jártasságod, miközben ’a többi ember azt mondja ez a férfi’ alkotóelemet használod, ez bátorítja az ügyfelet.

Legvégül, az időszűke kiváló marketinges taktika lehet email marketinghez.  A Timerlay eszköz például, termékeket enged kiárusítani és egy időzítőt használ, ami bizonyos idő múlva lejár.
Az ’időszűke’ fő elve játszik, vagyis ez egy jó módja az előfizetők cselekvésre való ösztönzése.
Az egyik általános probléma az internetes marketingnél az, hogy az előfizetők úgy gondolják ’ Majd később megveszem’.
Sajnos a ’később’-ből sokszor elfelejtett dolog lesz.
Az ajánlatodhoz időzítőt hozzáadva, vagy limitált számú terméket kínálva ösztönzöd a klienseid, hogy most cselekedjenek vagy lemaradnak  kivételes ajánlatodról.

A stratégia fontossága

Valószínűleg az emailes marketing legfontosabb nézőpontja, hogy tisztán megtervezett stratégiát használj.
Minden egyes nap 247 millió emailt küldenek, és azok az emailek, amiket következetes terv vagy stratégia nélkül küldenek, nem vehetik fel a versenyt az előfizetőid túlduzzadó inbox helyéért.
Abban az esetben, ha a céged nem engedheti meg, hogy egy olyan email marketinges programba pénzt fektessen, ami nem eredményez eladást, jól véghezvihető email marketinges stratégiára van szükség, ami a legmagasabb maximális ROI-t termeli.

Összegzés

A magas ROI (return of income) elérése emailes marketinget használva kihívásnak számított.
A shotgun megközelítésnek és a fent említett tippeknek köszönhetően, már rendelkezel a megfelelő eszközökkel és stratégiákkal, hogy célzott listákat hozz létre, amik több konverziót eredményeznek.
Ehez, ha a Bloom email opt-in alkalmazást hozzáveszed már is rendelkezel a képességgel, hogy egyenesen a honlapodról kezdj még jobb listákat létrehozni, és a fentiekből tanulva eredményeket produkálj.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük