Ha új vagy az emailes marketing világában, ismeretlen lehet számodra az email listák szegmentálása. Pedig elég fontos dolog : A DMA szerint, 2015-ben az email marketinges ROI (return of income) 77%-a részekre osztott, célzott, előidézett kampányokból származott.
Mi az emailes szegmentáció legjobb része?
Végtelen kreatív módszer van rá, hogyan szegmentáld email listád, hogy újszerű és hatékony kampányokat folytass, amiket az ügyfelek kedvelni fognak. Egészen a földrajztól és az iparágtól a témákig. Minél több információt gyűjtesz az ügyfelekről, annál több lehetőséged van úgy alakítani az emailjeidet, hogy összehangoltak legyenek.
30 módszer, hogyan oszd részekre email listád a célzott emailes marketinghez.
Az egész szegmentálás célja, hogy helytálló tartalmat biztosíts az emailes címzettjeidnek. Azért, hogy ezt véghezvidd időt kell szánnod a célzott kampányok kialakítására, amik nem csak részeket vesznek figyelembe, de adatokat irányítanak és eseményeket idéznek elő. Ezek még jobban segítik az emailes kampányod. (A marketinges csapatunk az Email App-ot és a Lists App-ot használja a Hubspot Marketing Platform-ban és ezt a HubSpot CRM-el kombinálja, hogy mindezt megvalósíthassa.)
Vegyük figyelembe, hogy amíg pár javaslat magában is nagyszerűen fog működni, sok közülük akkor a legjobb, ha más eseményekkel, szegmensekkel és hírszerzéses adatokkal keresztezzük.
1) Földrajz
Az, hogy tudod a kontaktjaid hol laknak fontos információ lehet. Ha egy hagyományos cég vagy, nem akarsz belső üzleti ajánlatokat küldeni városon kívülieknek, igaz?
Tegyük fel, hogy egy országos franchise vagy, jobban teszed ha irányítószám szerint szállítasz , annak érdekében, hogy ne árulj más területén, vagy még rosszabb esetben olyan területre küldenél valamit, ahová a céged még nem is szállít.
Itt van, egy földrajzilag-szegmentált email, amit a Vamoose-tól kaptam. Ez egy busz szolgáltató, amit sokszor használtam a New York és Washington D.C. közötti utazásaimnál. (Nem hiszem el, hogy máris itt az ideje az utazásom megtervezésének a hálaadásnak köszönhetően.)
2) Életkor
Manapság az összes életkorú ember rendelkezik internettel, ami azt jelenti, hogy egy egyetemistának, egy nyugdíjasnak, vagy egy gyereknek is küldhetsz emailt.
Nagy segítség lehet,ha tudod az átlag életkorát a listádon szereplőknek, mert így kiszűrheted azokat, akik nincsenek a célközönségedben.
3) Nem
Ahogyan máshogy beszélsz egy nyugdíjassal, vagy egy egyetemistával, nemek szerint is változtathatod üzeneteid és ajánlataid.
Ha széles körű terméket kínálsz, fontold meg, hogy nemek szerint osztod fel listád, és javítsd fel a szegmentálást demográfiai és pszichográfiai részletekkel is.
4) Személy
A demográfiákról és a pszichográfiákról beszélve, olyan buyer persona(kkal) rendelkezz, akik ebbe a közegbe tartoznak. Derítsd ki mi hajtja őket, és a te megoldásod milyen értéket nyújthat számukra.
Ha még nincsenek buyer persona(id), használd ezt az ingyenes sablont, hogy elkészítsd sajátod – és általuk szegmentáld listád.
Mivel minden egyes persona különböző szükséglettel és javaslattal rendelkezik, mindegyikük különböző emailes témát fog igényelni a legjobb clickthrough és átváltási arányok érdekében.
5) Szervezet
Árulsz más cégeknek? Ezek franchise-ok? Non-profit szervezetek?
Online kereskedő cégek? Szórakoztató szervezetek? Kis cégek?
Mind különböző szükségletekkel rendelkeznek, ezért az emailes tartalomnak is különbözőnek kell lennie – e szerint szegmentáld listád.
6) Ipar
Ha más cégeknek árulsz, számos kapcsolatra tehetsz szert különböző iparágakban. Ha tudod a kapcsolatod iparágát, még magasabb szintre emelheted a személyességet az emailes marketingedben.
7) Munka
B2B marketinges szakemberként, az email listád sok különböző munkatevékenységet tartalmazhat – irodai alkalmazott, üzletkötő,
marketing szakember, tanácsadó, fejlesztő, ügyfélszolgálat, könyvelő… stb.
A széles körű munkaköröket tekintve, nem érdemes megfelelően szelektálni listád?
8) Képzettségi szint
Az alapján is szelektálhatnád listád, hány diplomával rendelkeznek, mennyire jártas a vezető vagy kapcsolat a márkádat és a témádat illetően.
Ha az alapján szelektálod listád, mennyire értik meg a témákat amikről írsz, akkor a fő témád a megfelelő szintre tudod hozni.
Itt egy email amit az Idealist-től kaptam, amit az előző utalásom miatt küldtek, mivel már rendelkezem Bachelor diplomával.
9) Magasabb szint
A munkákon belül különböző szerepek és fokozatok találhatók.
A kapcsolatod talán azt mondta az értékesítésen dolgozik, de valójában ő a VP marketinges, vagy egy marketinges koordinátor?
Ez a két kapcsolat különbözni fog az évek alatt szerzett tapasztalatban, fizetésben, munkatűrésben, döntéshozó képességben, és még sok más dologban, ami elengedhetetlenné teszi a szegmentálást az effektív emailes marketing kampányoknál.
10) Múltbéli vásárlások
Ha a listád egy része már vásárolt tőled ezelőtt, használd azt az információt, hogy olyan emaileket küldj nekik, amik felkeltik érdeklődésüket.
Annak érdekében, hogy a végelszámolás jobb legyen, ismerj rá az eladási lehetőségekre és bővítsd szolgáltatásaid, vagy kedveskedj kiegészítő termékekkel.
Ez Casper, a bed made of clouds készítője, ahogy épp egy emailt küld a többi termékükről.
11) Beszerzési érdekek
Az előző vásárlásokból, következtethetsz valaki vásárlási szokásaira, vagy egyszerűen meg is kérdezheted.
A kollégám, Lindsay Kolowich olyan cégeket emelt ki, akik mindezt kreatív módon viszik véghez – mint például kérdőív – egy nem is olyan régi blog posztban, ami a klassz emailes marketing kampányokról szól, hogy segítsen jobb célzott emaileket létrehozni.
12) Vásárlási gyakoriság
A szerint szelektáld email listád, milyen gyakran vásárol valaki.
Nem csak növelni próbálhatod a vásárlási gyakoriságot, de meg is jutalmazhatod a gyakori vásárlókat. Meghívhatod őket a hűségprogramodba, hogy a márkád még sikeresebb legyen.
( Töltsd le ezt az ingyenes útmutatót és tanuld meg, hogyan használd még hatásosabban + mérd fel a hűségprogramokat céged számára.)
Itt egy vásárlói hűség email, amit a mobilszolgáltatómtól kaptam – az AT&T-től, egy korai belépőjegy az általuk szervezett koncertre.
(Szerintetek valahonnan tudják, hogy amikor középiskolába jártam, elmentem egy Panic!At the Disco koncertre? Ez kínos, olvasók.)
13) Vásárlási ciklus
Vannak olyan vásárlók akik hetente, havonta, évente, vagy negyedévente járnak hozzád? Esetleg csak egy bizonyos időpontban jönnek egész évben – egy medence tisztító például felkapott lehet tavasszal vagy ősszel.
A vásárlók ciklusa szerint szelektáld listád, hogy amikor szükségük van valamire te egyből segíthess.
14) A tartalom témája
A HubSpot-nál észrevették, hogy a vezetőket és kapcsolatokat sokkal jobban érdekli az adott téma, mint másokat.
Van egy rész, akik nagyon érdekeltek a sales and marketing alignment-ben, amíg egy másik még jobban érdeklődik a Snapchat for business-ben. Ezért érthető, hogy az alapján szegmentáljuk listánkat, mely témák iránt érdeklődnek kapcsolataink.
Itt egy példa egy emailről, amit a Twittertől kaptam, ez azt javasolta kit kövessek következőnek ( és működött):
15) Téma formátuma
Úgy vélheted, hogy bizonyos témaformátumok kedvezőbbek lehetnek az adatbázisod szegmentálásánál – valaki a blogokat szereti, valaki az internetes könyveket, és pár csak akkor jelenik meg, ha web-es szemináriumra töltöd fel.
Egy friss HubSpot Research felmérés szerint, a válaszadók 43%-a szeretne új videotartalmat látni a közeljövőben. Ha tudod bizonyos szegmentek a listádon mennyi témát ölelnek át, elküldheted az ajánló tartalmat emailben, az általuk kedvelt formátumban.