Az e-mail marketing nem hal ki – sőt, egyre inkább beépül a mindennapokba, fontosabb, mint valaha. Egyre több eszközt, elérési csatornát ad az online marketingesek kezébe, és egyre nő a hatékonyság is.
Itt az ideje Neked is bekapcsolódni az e-mail marketingbe. Egy ideig ezt a területet beárnyékolták a feltörekvő trendi csatornák, de csak egy ideig – mostani vezető szerepébe a több új perspektívát elősegítő kereszt-csatornás digitális marketing helyezte. A marketingesek körében már nem az a vita tárgya, érdemes-e e-mail kampányokkal elérni a fogyasztókat, sokkal inkább az, hogyan lehet mind hatékonyabban tenni ezt – a megértés kulcsa az elérés mind jobb optimalizálása!
Nemrégiben egy konferencián, ‘A digitális marketing technológia változó tájai’ címmel Brian Anderson arról beszélt, hogy ma sokkal inkább, mint valaha, az e-mail a legmagasabb ROI csatorna, és a megtekintésekből, megosztásokból fakadó előnyök még túl is mutatnak a közvetlen ROI-n. Egy személy e-mail címe ma már kötőszövetként funkcionál; lehetőséget nyújt a marketingeseknek a többcsatornás, több lépcsős támadásra.
Meg kell értened, egy élő e-mail cím nem csak az átkattintás, vagy a megnyitás miatt fontos és értékes: ez az alapvető eszköz a célzás megkezdéséhez.
A LiveIntent elnöke, Dave Hendrics úgy fogalmaz: „Bár az e-mail marketingben a legunalmasabb, mégis a legfontosabb maga az adat, melyet egy e-mail cím ad!” Az e-mail címhez társított viselkedési adatok, vásárlási szokások, esetlegesen a social médiából kinyerhető információk: mint hihetetlenül értékesek abban, hogy felül emelkedjünk a hagyományos kommunikációs csatornákon. Ennek segítségével lehet létrehozni az ún. smart-marketing megoldásokat, melyek napról-napra viszik előre a szakmát.
Ennek alapja pedig nem más, hogy maguknak a marketingeseknek fel kell tudni ismerniük az új, tágabb szerepeket, hogy javíthassák a felhasználói élményt – és persze az elkötelezettséget! Figyelem: sokszor erre rengeteg időt és energiát kell fektess – de megéri!
Listaépítés
Már az e-mail marketing hajnalán az e-mail cím volt az alap, ugyanakkor a különböző törvények értelmében, a leiratkozások hatására sokszor méltatlanul kezeltük a címeket. Egy-egy leiratkozás után a címet Te megőrzöd? Például Facebook újraaktiválásra? Még ha le is iratkoznak a hírlevelünkről, az e-mail cím segítségével nagy az esély az új elérésre, és persze arra is, hogy újra bevonzzuk ezeket a korábbi felhasználókat. A Facebookon összeköthetjük a korábbi vásárlókat, begyűjthetjük a viselkedési adatokat, vagy kideríthetjük, mely több csatornás folyamattal aktiválható a vevő. És: ehhez nem kell aktív hírlevél címzettnek lennie, ezt ne felejtsd!
Kereszt-funkciós bevonás
Ma már igazán hatékonyan csak a kereszt-funkciós megoldások bevezetésével lehet elérni az ügyfeleket, ezért nagyon fontos, hogy átalakítsd Te is az eddigi megszokásokat. Cél, hogy a meglévő viselkedési adatokat, információkat összekössük a címekkel – ezáltal lehetővé tegyük a célzott ajánlatok többcsatornás célba juttatását.
Csatornák építése háttéradatokkal
Az együtt fejlődő, ún. kontextuális csatornák kulcsfontosságúak ma már. Fontos megértenünk a fogyasztóink viselkedését, hogy eldönthessük, kivel melyik csatornánk tartsuk a kapcsolatot, hogy hogyan vonzzuk be cégünkhöz, és hogyan legyünk folyamatos kölcsönhatásban. A legkülönbözőbb forrásokból be kell gyűjtenünk adatokat, be kell szednünk a fogyasztóink hajlamait. Fejlesztened kell Neked is a kontextuális betekintésed!
Az e-mail marketing se nem halott, se nem haldoklik. Épp ellenkezőleg, fejlődik, és a helyes használata egyre kritikusabb pontja lesz a marketingnek! Az elmélyülő digitális csatornák egyszerre biztosítják az eszközöket, egyre inkább segítik növelni az elkötelezettséget – ha jól használod!