Van egy rossz hírem: a címzett listád évente körülbelül 22,5%-al morzsolódik le. Az emberek címet váltanak, pl. ahogy egyik cégtől mennek a másikhoz, vagy sok esetekben már csak arra használják a régi címeiket, hogy meglegyenek a regisztrációik különböző oldalakhoz.
Egy szó, mint száz, folyamatosan ügyelned kell arra, hogy újabb és újabb kapcsolatokat vonj be az adatbázisodba – ez az egyetlen módja annak, hogy folyamatosan megfelelő arányokat tudj elérni. Persze ne feledd, sose vásárolj e-mail listákat!
Ha éppen nincs ötleted a hogyanra, íme 25 egyszerű módszer, ami segítségedre lehet!
Listabővítés e-mailt használva:
1, Hozz létre IGAZÁN figyelemfelkeltő levelet – akcióval, bomba hírrel például. Az ilyen leveleket előszeretettel továbbítják feliratkozóid barátaiknak, ismerőseidnek – és voilá, jön a win szitu!
2, Ösztönözd a meglévő feliratkozóid arra, hogy megosszák, továbbítsák leveleid! Akár kedvezményekkel, játékokkal is – a lényeg, hogy elérd a már rajongóid ismeretségi körét. Így exponenciálisan növelheted a feliratkozóid listáját, sőt, releváns eléréseket kaphatsz, hiszen egy barát ajánlott téged!
3, Hirdess online versenyt, ingyen akciót vagy regisztrációt – szintén nagy továbbítási rátát biztosít!
4, Alaposan szegmentált lista esetén a minél személyre szabottabb e-mail gyártása is kiválthatja a továbbítást, mivel személyre szólónak tűnik számára az üzenet, fontosnak érzi magát – és ezt el is mondja barátainak…
5, A listád karbantartása is fontos – néha nem árt az adatbázisodat kitisztítani. Küldj a teljes listádra egy NAGYON vonzó ajánlatot, mely tartalmazzon egy új lista regisztrációt. Nagy eséllyel ki tudod majd szűrni az inaktív, érdektelen felhasználókat (ezeket hagyd a régi listán, számukra reaktiváló leveleket küldj), az igazán aktívakat pedig helyezd új listára, elkerülve a spamveszélyt!
6, Helyezz el egy linket leveledben, amely elvezeti az embereket a regisztrációs felületedre!
Új tartalom használatával:
7, Készíts új, vezető ajánlatot – és ehhez kérd el az e-mail címet! Csak egy e-mail cím kelljen, és tudjanak meg sok érdekes infót, háttéranyagot, gyakorlatilag bármit, ami érdekes lehet számukra!
8, Hozz létre valamilyen ingyenes, online eszközt, pl. egy elemzést – és ezért is csak egy e-mail címet kérj!
A Social Media használatával:
9, Támadj Twitteren, mondjuk egy vezető ajánlattal – és, ahogy az már lenni szokott, itt is csak egy e-mail címet kérj az eléréshez!
10, Használd a Facebook oldaladat, hogy megtámogass egy ajánlatot, melyhez csak egy e-mail címre van szükség! Ezen a felületen kifejezetten jól lehet nem csak új követőket, de feliratkozókat is gyűjteni!
11, Adj hozzá egy CTA gombot a Facebook üzleti oldalad tetejéhez, kapcsold össze egy fogadóoldallal, mely csak az e-mail címet kéri el – és voilá! Ez i kiválóan működik!
12, Tégy közzé linket a LinkedIn céges oldaladon, vagy beszélgetésekben, mely egy fogadó oldalra visz.
13, Használd a Pinteresetet, hogy elősegítsd a feliratkozóid számának gyarapodását! Pl. a HubSpot létrehozott egy Pinterest oldalt, ahol egy jól megtervezett címlapon ajánl marketing könyveket. Innen is szépen gyűjthetők a feliratkozók!
14, Használd ki a vállalatod Youtube csatornáját! Adj hozzá CTA gombokat videódhoz, buzdítsd feliratkozásra a nézőidet, hozz létre tartalmas, releváns videókat, ahonnan eljuthatnak a fogadóoldaladra!
15, Támogasd meg a feliratkozó-keresésed a Google+ oldaladon, használd ki a G+ frissítéseket!
A weboldaladon:
16, Építsd úgy az oldalad, hogy minél könnyebb legyen feliratkozni. Senki sem szeret kutakodni egy-egy ajánlatnál, hogy mégis hol lehet feliratkozni…? Könnyítsd meg, legyen egyértelmű, könnyen felismerhető – és nem, ne csak a főoldalon, mindenhol!
17, Mikor vendégblog lehetőséget adsz, tégy róla, hogy szerepeljen a feliratkozási lehetőséged a bejegyzésben – sok hasznos feliratkozó szerezhető így is!
Partneren keresztül:
18, Futtass egy promóciót partnereid weboldalán, vagy hírlevelében – a légyen, hogy teljesen új forrásokat vonzz be!
19, Futtass marketing ajánlatot partnered oldalán (pl. egy webinart, vagy egy ebookot), és kérd meg őket, segítsék a feliratkozást – természetesen ne feledd, ez csak kölcsönösen működhet!
Hagyományos reklám/marketing csatornák segítségével:
20, Gyűjts e-mail címeket offline eseményeken – lehet ez termékbemutató, konferencia, kiállítás… Ügyelj rá, hogy az ilyen e-mail címeket, mielőtt beolvasztanád az adatbázisodba, részesítsd üdvözlő levélben, hogy megerősítsd, honnan került hozzád a címük, és nehogy spamként reagáljanak rá!
21, Saját, személyes eseményeiden is ér e-mail címeket gyűjteni, mint pl. konferenciádon, oktatási paneleken, stb. Gyűjts be minden regisztrációt – és ne feledd az ilyen esetben az imént ajánlott módot!
22, Ötvözd a hagyományos leveles kampányt az e-mailessel, szórólapozz – de csak a legfontosabb infókat közöld. Tégy közzé url-t, főbb paramétereket – aztán közöld, iratkozzanak fel, és ezzel néhány fát is megmentenek 🙂
23, Hostolj ingyenes webinart, a regisztrálók címeit pedig gyűjtsd össze!
24, Használj fizetett hirdetéseket, mint pl. Adwords.
25, Lásd el QR kóddal a nyomtatott anyagaidat, hogy az okos telefont használók be tudják olvasni, és lehetőleg úgy, hogy azonnal fel is iratkozhassanak!
Szóval ezek azok a javaslatok, amiket már MA érdemes elkezdened – a legtöbb nem bonyolult, nem nehéz végrehajtani – és nem is drágák. Jó, akad köztük olyan is, de egy igazán hatásos e-mail lista kárpótolja a ráfordítást! Ha pedig neked jutott eszedbe még néhány praktika, oszd meg velünk kommentben!
Forrás: HubSpot.com