Ha átolvassuk az összes létező hírlevél marketing tanulmányt, ami az előző évben jelent meg, az derülhet ki, hogy nincs olyan nap a héten, ami ne lenne megfelelő egy-egy e-mail marketing kampány számára. Ugyanakkor a legtöbb statisztika azt mutatja, a döntő többség főleg a hétköznapokat részesíti előnyben a hétvégékkel szemben; ugyanakkor a legtöbb téma ugyanolyan jól „eladható” hétvégén is. Lehet, hogy a hétvégi időpont a legjobb a Számodra? Talán. Talán nem. Most megpróbálom összefoglalni számodra, mik az előnyei, és mik a hátrányai a hétvégi hírlevél küldésnek – talán segít eldönteni a kérdést.
A hétköznapok nagy általánosságban véve zsúfolt időszakot jelentenek a fogyasztók számára. Ott a munka, a háztartással járó napi rutin. Vannak, akiknek a gyermekük az első, és vannak, akiknek az iskola, megint másoknak át kell rágniuk magukat töméntelen mennyiségű levelezésen. Sok fogyasztónk számára a hétvége a leginkább ideális időpont arra, hogy magukkal is foglalkozzanak. Hogy élvezzék a szabadidőt, hogy pihenjenek – és persze, hogy olyan dolgokat is elintézzenek, amik nem fér bele a heti rutinba, mint pl. a személyes levelezés, vagy épp egy kis szörfözés az interneten… Épp ezért ez az időszak sokkal nagyobb valószínűséggel hozza magával, hogy egy-egy marketing levelet is megnézzenek, ne csak a szemetesbe dobják olvasatlanul! Sok esetben a hétvégi kampányok tudnak a legjobban teljesíteni, különösen, ha azonnali reakciót (pl. választ) várunk.
Akik nem vágynak az e-mailre
Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy egy hosszú hét után egyes fogyasztók már megfeneklenek a munkától, és ha tehetik, elkerülik a számítógépet a hétvégén, rá sem pillantanak a beérkezett leveleikre. Ezek az emberek a hétvégét szentként és sérthetetlenként élik meg, és igyekeznek maguk mögött hagyni a heti nyűgöt. Ha a legtöbb ügyfelünk ebbe a kategóriába tartozik, rossz ötlet zargatni őket a pihenő napjukon. Nagyon is lehetséges, hogy ezek az ügyfelek jobb esetben figyelmen kívül hagyják, rossz esetben még spamnek is jelölhetik, vagy le is iratkozhatnak; érthetően ez a forgatókönyv nem kedvez az erőfeszítéseinknek…
Tartsd szem előtt a fogyasztóid igényeit!
Amikor azon gondolkodsz, megéri-e hétvégére időzíteni a kampányaidat, mindig vedd figyelembe a fogyasztóid igényeit! Nyilvánvalóan megérheti erre az időszakra is áldozni, de ehhez egy megfelelően szegmentált, preferenciák alapján osztályozott hírlevél lista szükségeltetik, mely alapján minimalizálni tudod az esetleges veszteségeket, és maximálni a hasznosságot! Attól, mert a business-világ azt mondja, hogy hétvégén könnyebb elérni az ügyfeleket, még nem kell adekvátnak venned, hogy ez a Te esetedben is igaz – ezért kell sűrűn tesztelni, illetve visszajelzésekre adni lehetőséget az ügyfeleid számára. Eleve a feliratkozáskor jó lehetőséget adni arra, hogy válasszon, mikor szeretne inkább hírlevelet kapni Tőled, hét közben vagy hétvégén! Persze ez a weboldalad minimális átalakításával járhat, különösen, ha visszajelzésekre is adsz lehetőséget, de ez a munka hosszú távon nagyon pozitívan hathat a hírlevél marketing kampányaidra – minden szinten! Ha az általad nyújtott szolgáltatás, vagy termék a feliratkozóid számára értékes, akkor boldogan segít majd egy-egy válasszal, melyek felhasználásával optimalizálhatod a hírleveleid időzítését!
Forrás: AreaOfEntrepreneurs.com