Elkészíted a tartalmad, küldöd hétfől hétre a hírlevelet, mint mindig, a megnyitási és átkattintási arányaid mégis romlanak. Mi lehet a baj? Megkértük kilenc profi e-mail marketingest, elemezze, mi történhetett azokkal a hírlevelekkel, melyek korábban állandó számokat produkáltak, mára pedig hatástalanok lettek.
1.) Hiányos testreszabás
„Véleményem szerint nem meglepő, ha egyre negatívabb számokkal szembesülsz, mert nem szabtad személyre leveleid – az emberek egyedi, nekik szóló tartalmat akarnak. Ennyi. Nem akarnak válogatni, hogy mi jó nekik, mi nem, nem kíváncsiak a szemétre. Ismerd meg a vevőd, és azt add nekik, amit akarnak! Tapasztalatom szerint ez lehet az egyik legfőbb oka az arányok romlásának.”
– Justin Gray, LeadMD
2) Nem optimalizáltál mobilra
„Néhány évvel ezelőtt a közönség „tartalom-fogyasztása” gyökeresen más volt, mint manapság. 2013-ban már több, mint a kiküldött marketing levelezésünk 50% -át mobileszközön nyitották meg. És ez a tendencia csak emelkedik, miközben erre a kérdésre válaszolok… Ha a hírleveled (vagy a honlapod) nem reagálja le ezt a változást, akkor máris itt az ok, amiért romlanak a számaid!”
– Juha Liikala, Stripped Bare Media
3.) Az új feliratkozó nem számít a leveledre
„Néha előfordul, hogy bár a régi feliratkozóid továbbra is megnyitják a leveleid, az újaknak fogalma sincs róla, kitől és miért érkezik neki hírlevél. Ne feledkezz meg arról, hogy az új regisztrálók kapjanak automatikusan e-mailt arról, hogy feliratkoztak – és persze arról is, mikor fogsz várhatóan hírlevelet küldeni Neki! Így azok tudni fogják, hogy várhatóan minden csütörtök délelőtt érkezik majd levél Tőled – ha nem azonnal értesíted őket, könnyen a kukában köthet ki az e-mailed…”
– Firas Kittaneh, Amerisleep
4.) Az e-mailek tárgya
„Gyakori hiba, hogy a heti üzleti hírlevelek egyforma tárggyal mennek ki – folyamatosan. Mivel az e-mail szolgáltatók próbálják tisztán tartani a postaládákat, az ismétlődő címek gyakran átkerülnek a promóciók lapra (pl. a Gmailben) vagy a spam mappába. Ahonnan általában a kutya sem nyit meg semmilyen levelet…”
– Syed Balkhi, OptinMonster
5) Értéktelenség
„Minden alkalommal, amikor egy e-mailt küldesz az ügyfeleknek és a potenciális ügyfeleknek, valami értékeset, valami érdekeset kell adnod Nekik. Ez lehet egy tipp, egy üzleti stratégia, egy eszköz, amit használhatnak, vagy bármi más a lényeg, hogy tartalmazzon a levél valamilyen hozzáadott értéket! Ha ez megvan, az ügyfél folyamatosan megnyitja majd a leveleid!”
– Natalie MacNeil, She Takes on the World
6.) A levelek spamként jelölése
„A spam egy mozgó célpont, ezért a szolgáltatók számára komoly erőfeszítéseket igényel, hogy csökkentse a számát. Ha hirtelen csökken le drasztikusan a megnyitási arány, érdemes nézni, hogy a levelező szerver, illetve a szolgáltató nem került-e a fekete listára!”
– Mark Cenicola, BannerView.com
7.) A levél unalmas, ismétlődő
„Az alkotók gyakran úgy látják a heti üzleti hírlevelet, mintha az egy házimunka lenne. Veszélyes így gondolkodni! Ha nagy unottságodban folyamatosan ismétlődő, sorozatgyárott anyagokkal bombázod feliratkozóid, már búcsút is vehetsz a jó arányoktól. Az átlag feliratkozók postafiókját elöntik a levelek, nap nap után, és se idejük, se kedvük úgy keresni az értékes tartalmat, mint tűt a szénakazalban…”
– Joshua Lee, StandOut Authority
8.) Elavult címzett listák
„Semmi sem fogja úgy leölni az arányaid, mint egy elhanyagolt címlista. Legyen szó inaktív fiókokról, vagy olyan feliratkozókról, akik hónapok óta rá se néztek a leveleidre, mindenképp veszélyt rejt az arányaidra. Nem csak azért, mert erőforrást pocsékolsz, de azért is, mert a folyamatosan visszapattanó levelek megölik az arányaid, másrészt könnyen a psamek között találhatod magad!”
– Brett Farmiloe, Markitors
9) Formátum torlódás
„Mint minden üzenet esetében, a sikeresség nagyban azon múlik, mennyire egyszerű az anyag felépítése. A túlzott komplexitás nem ideális!”
– Sam Saxton, Salter Spiral Stair and Mylen Stairs
Forrás: hubspot.com