11 példa a könnyű és hatékony perszonalizáláshoz

Szerző: | 2016-05-18

Ha olyan vagy, mint a döntő többség, akkor te is el tudnál hadarni most azonnal 100 dolgot, amit jobban szeretnél, mint egy újabb hírlevelet a postaládába.

Mindez azért lehet így, mert a hírlevelek unalmasak, kb annyi érdekesség van a legtöbben, mint disznókban légiesség. Tény, az átlagos felhasználók 21%-a azt vallotta egy kutatás során, az elmúlt két hónapban legalább egy érdekes promóciós e-mailt kapott (ami tragikus arány…) – a Litmus felmérése szerint.

Ennek a problémának a leküzdéséhez számtalan cég igyekszik személyre szabni a levelezését. Ez a stratégia azt mutatja, sokkal hatékonyabban tudunk kommunikálni az ügyfelekkel, vonzóbbá tudjuk tenni a termékeinket e módon – mert hát így sokkal kevésbé néznek minket, kiküldőket egy hülye robotnak, sokkal inkább egy cimborának, akinek jó ajánlatai, ötletei vannak!

Tudom, mi a legjobb az egészben? Az e-mail perszonalizációt nem szabad túlmisztifikálni, lehet azt viszonylag egyszerűen és gyorsan is! Hogy mire is gondolok, azt reprezentálja az alábbi 11 e-mail példa, ahonnan bőven szerezhetsz ihletet!

11. példa e-mail perszonalizációra – a gyakorlatban!

1, JetBlue

Ez az évfordulós e-mail egy igazán kreatív példa arra, hogy egy márka mennyire egyszerűen tud reflektálni egy kis fifikával egy eseményre vagy időpontra. Hasonlóan egy születésnaphoz, a JetBlue csapata az adott user fiókjának létrehozásához időzítenek levelet, és ennek „örömére” kínálnak új ajánlatokat!

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

A legtöbb hírlevél szoftverben (pl. a HírlevélÓriásban is) lehetőség van olyan időzítések vagy épp szűrések beállítására, amivel a fenti hatást érheted el! Küldhetsz évfordulós ajándékot, digitális szülinapi kártyákat, emlékeztetőket – a lényeg, hogy meg tudod indokolni, mihez kapcsolódva küldesz ajánlatod, hogy van mibe becsomagolni az üzeneted! Szóval tranzakciós e-mailek – hajrá!

2, Spotify

Ez megint egy nagyszerű példa levél arra, hogyan elégítsük ki az ügyfél igényeit, megfelelően csomagolt ár-érték aránnyal.

Azért lehet igazán hatékony ez az e-mail, mert a mellett, hogy kellőképp személyes, még kiemelt státuszt is sugall az olvasónak – hogy ő mennyire fontos, hogy köszönik a rengeteg zenehallgatást… Az ajánlat a top hallgatónak egyfajta kizárólagosságot sugall (gondolj csak arra, hogy az első lehet, aki hozzáfér x-y albumhoz…) – így pedig a user igazán fontosnak érezheti magát!

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

Ráadásul a CTA tökéletesen bele van foglalva a szövegbe, arra ösztönzi a usert, hogy hallgassa meg Charles Kelley új dalát – ezáltal is agitálva a folyamatos zenehallgatásra, a szolgáltatás használatára. Innentől pedig egy aprócska lépés a vásárlás!

3, Amazon

Nem is olyan rég történt, hogy Halloween bulihoz kerestünk jelmezt, és mielőtt nekiestünk volna a barátokkal a farigcsálásnak, egy kollégánk átküldött egy Amazon keresést, hogy könnyebben találjunk magunknak maszkot.

Alig pár nap múlva kapta meg az alábbi személyre szabott e-mailt, mondván, ajánlják a legjobb tök maszkokat… (Néhány közülük azért elég ijesztő, nem?)

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

Ez az e-mail tökéletes példa arra, hogy egy cég hogyan figyeli a userei viselkedését, és hogyan próbálhatja meg még könnyebbé, gördülékenyebbé tenni az életét.

4, Dropbox

Az egyik kollégám kapta ezt a levelet korábban, és továbbra is jó példának tartom arra, hogyan kell a viselkedési élmény javítására rájátszani!

Egy bejelentkezés után küldte neki a Dropbox ezt a barátságos emlékeztető e-mailt a termék egy olyan jellemzőjéről, amit eddig sosem használt – mivel azt sem tudta, hogy létezik! Null erőfeszítéssel a Dropbox még felhasználóbarátabbá tette a hétköznapjait, jobban és hatékonyabban tudja innentől használni a szolgáltatást.

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

A segítségnyújtás a látogatóknak, a usereink tanítása mindig közelebb hozza a terméked, szolgáltatásod a userhez, ösztönzi a potenciális vásárlást, vagy épp azt, hogy még tovább előfizessen. Gondolj bele: minél több apróságot mutat meg a Dropbox a munkatársamnak, annál több mindenre fogja használni, ergo annál több tárhelyet fog igénybe venni… Logikus, igaz?

Vizsgáld meg, te hogyan tudnád ezt a módszert alkalmazni, hiszen egy jól megválasztott üzenettel jókora elkötelezettséget érhetsz el!

5, Live Nation

Ezt a levelet szintén egy barátom kapta, azzal az üzenettel, hogy a hazaköltözése óta vannak restanciái – pl. a Live Nation fiókja…

Az e-mail tükrözi a connecticuti tartózkodását, de jól példázza, hogyan kell használni a helyadatokat…

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

A Live Nation gyorsan átláthatóvá teszi szűréseivel a közelben található eseményeket, megkönnyíti a vásárlásokat, plusz jókora reklám funkciót is jelent…

6, Twitter

Miután kővetőnek állította be magát az egyik kedvenc étterménél egy kollégám, kapott egy levelet a Twittertől – hasonló javaslatokkal.

Ami az egészben igazán szuper, hogy TÉNYLEG releváns javaslatokat kapott – ráadásul viszonylag közel, így gyorsan ki is próbálhatta némelyiket!

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

A Twitter az egyik olyan cég, ami igazán profin kiépítette a perszonalizációjának az automatizációját – fején találják a szöget javaslataikkal, és rengeteg olyan adatot halmoznak fel, amit mernek is használni, ráadásul jól!

7, ModCloth

A ModCloth anyagaiban imádom, hogy mennyire mély munkát végeznek személyre szabás közben. Ha egy e-kereskedelmi forgalmazót kellene megneveznem, akik igazán nagy figyelmet fordítanak a részletekre, ők lennének azok!

Először is, az e-mail nyelvezete nagyszerűen igazodik a köznapi kommunikációhoz, nem kertel, nem álságos, helyette vidám, merik használni a hangulatjeleket, emotikonokat is! Ne feledd, a nyelvezet testreszabása ugyanolyan fontos, mint a dinamikus cimkék, vagy a megfelelő szegmentáció!

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

Másodsorban az üzenet közvetítése sem semmi! Olyan terméket mutat, melyet a user már megnézett, tudja róla, hogy vissza-visszatér, és mikor már fogyóban a készlet, jó érzékkel húzza vissza a potenciális vásárlót. Ez a megközelítés tökéletesen passzol az e-kereskedelmi trendekhez; bárcsak minden cég venné erre a fáradtságot!

8, Netflix

Ugye nem én vagyok az egyetlen, aki több időt tölt a Netflixen filmek keresésével, mint amennyit a valóságban filmnézésre szán?

A Netflix tudatában van annak, hogy nyomasztóan hatalmas adatbázisa van, ezért rendszeresen elküldik usereiknek ezeket a személyre szabott e-maileket, melyek segítséget nyújtanak, mik érdekelhetik őket, mit ajánlanak, vagy akár abban is, hogyan találják meg a nekik valót!

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

Azzal, hogy jól megoldották az egyedi ajánlásokat, a Netflix étéket nyújt a feliratkozásért cserébe! Más szóval: folyamatosan behúzza a nézőket, tehát folyamatosan megtartja a fizető keresletet – hát nem ez a cél?

Az ilyen módszerek alkalmazása minden területen hasznos lehet, még ha kicsiben is – gondolok itt az ebookokra, szemináriumokra, blogokra. Pl. ha valaki megvesz nálad egy ebookot, érdemes felállítani hozzá egy kapcsolódó, visszahúzó kampányt, és máris növeltél a számaidon, minimális ráfordítással!

9, Pinterest

Megint csak egy kolléga fiókjába érkezett a lenti levél, ami pineket ajánl, személyre szabva – többségetek biztosan találkozott hasonlóval. A Pinterest a kiküldés előtt megvizsgálja a user eddigi pinjeit, érdeklődését, és az alapján ajánl akár témákat, akár alkotókat – a tapasztalat pedig az, hogy bele is trafálnak többnyire!

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

Ami tény: imádom a Pinterest egyszerűségét, letisztult dizájnját! Hat témát kínál, nem tolakodón, a látvány barátságos – szóval innen is üzenem, gratula!

10, WeddingWire

Mivel a barátnőm épp esküvőkkel kapcsolatban keresgél a neten, így jutott el hozzá a fenti levél. A WeddingWire egy internetes piactér, ahol helyszíneket foglalhatunk, sütemények között válogathatunk, ruhákat nézegethetünk, meg hasonlók.

Ami megfogott benne, az az, hogy okos anyag és önmagában tartalomként is megállja a helyét! A tárgy jól megszemélyesített, az érdeklődő címzettek meg egy ilyen tartalomra tuti kattintani fognak, nemde?

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

A szellemes hashtag generátor segítségével könnyedén tudod továbbítani a levelet, és ezáltal virális terjesztést tesz lehetővé – szóval a mellett, hogy remek levél, még gerilla-hírlevél marketing is egyben!

11, Birchbox

A Birchbox olyan cég, mely a perszonalizálásban segít – vess csak nyugodtan egy pillantást a fejlécre, és máris érted, miért hatásosak a leveleik!

A vásárlási és keresési előzményeim alapján összeállított levél megdöbbentően jól megkonstruált, és ráadásnak totál célba talál. Kíváncsivá tesz az első pillanattól, hogy vajon tényleg hasznos lesz e… és tényleg, az volt!

11 példa a könnyû és hatékony perszonalizáláshoz

Ezek a kis, perszonalizált levelek mindig megerősítést adnak a usereidnek (persze csak ha jó levelek…), miért is fizetett elő a szolgáltatásodra, vagy épp miért iratkozott fel a hírleveledre.

Az Egyesült Államokban végeztek egy kutatást még a témában – 62% azt vallotta, ha igazán személyesen neki címzett ajánlattal, javaslattal találkozik, jóval magasabb az esélye a vásárlásnak (vagy épp a márkahűségnek),  mint ha egy perszonalizálatlan levelet kapna, de kiemelkedően jó ajánlattal… Szóval előre! csak nyerhetsz a dologgal!

Most te jössz! Tudsz jobbat? Mutasd! Máshogy csinálnád? Oszd meg tapasztalataid kommentben!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük