Milyen a jó megnyitási és átkattintási arány?

Szerző: | 2015-02-11

Mi sem természetesebb, mint hogy szeretnénk összehasonlítani magunkat másokkal. Egy ilyen összehasonlítással referenciaértéket kapsz, meglátod, mennyire csinálod jól a dolgodat – és persze azt is, miben kellene változtatnod, javítanod!

A marketing területén bizonyos viszonyítási alapokat könnyebb meghatározni, mint máshol. Ha azt szeretnénk tudni, más cégek hány követővel rendelkeznek, csak meg kell nézni a profiljukat – akár Facebookon, akár Twitteren. Ha azt akarod látni, hogy az általános marketinges máshol hogyan teljesít, könnyen követheted. Ha a versenytársak legnépszerűbb blogbejegyzéseit szeretnéd látni, azt is könnyen megteheted, például a BuzzSumo használatával.

De ezen felül? Hát, elég nehéz valós adatokat találni… Vegyük például a hírlevél marketing mérőszámokat: a legtöbb vállalatnak eszébe sincs kiadni se a megnyitási, se az átkattintási arányukat, és tegyük a szívünkre a kezünk, ez teljesen érthető! És ha Te épp most vágnál bele az e-mail marketingbe, bizony, nincs semmi referenciakereted, nincs semmi infód, mikor is teljesítesz jól.

Segítségként, most több, mint 11500 HubSpot ügyfél vizsgálatával mutatunk neked általános arányokat. Az alábbiakban néhány grafikon és statisztika lesz a segítségedre abban, hogy hogyan is néz ki a jó megnyitási és átkattintási arány! Persze, vedd figyelembe, más-más típusú cégeket vizsgáltunk, különböző levélküldési gyakorisággal, témákkal…

Hány e-mail kampányt indíts havonta?

Mindannyian szeretnénk tudni, hogy hány célzott e-mail kampányt érdemes folytatni egy-egy hónapban. Meg kell találni a befogadhatóság határát, úgy, hogy ne terheljük túl az ügyfeleinket.

Tehát mi az a mennyiség, ami már „túl sok”? Átlagosan egy vállalat havonta 30 hírlevelet küld ki különböző témákban, és azt látjuk, ezeknél alacsonyabb mind a megnyitási, mind a kattintási arány. Megjegyezném: érdemes szegmentálnod ekkora számnál a kiküldést, szűrni a listád, hogy egy-egy meghatározott téma csak az igazán releváns célcsoporthoz jusson el!

Na és mi az ideális? 16 és 30 között van ez a szám, tehát ennyit érdemes mindössze kiküldeni. Azoknak a cégeknek, melyek ezt a határszámot betartják, közel kétszer nagyobb mindkét arányszáma azokénál, akik e fölött, vagy ez alatt dolgoznak! Ezen a frekvencián a megnyitási arány mediánja 32,4%, a kattintásoké pedig 6,5%!

Milyen a jó megnyitási és átkattintási arány?

Milyen a jó megnyitási és átkattintási arány?

Hogyan alakulnak a kis, illetve nagyobb vállalatok esetében a megnyitási és kattintási arányok?

Még ha be is tartjuk az ideális arányszámokat, ha a szegmensünk, melyre kiküldjük a leveleket, a vállalat méretével növekszik, az eredmények még relevánsabb képet mutatnak.

Átlagosan az 1-10 és 26-200 főt foglalkoztató cégek esetében relevánsak a fenti eredmények, ezeknél tükrözi a legtisztábban az arányokat. Egy 1-10 fős vállalat általában 35,3% megnyitási és 6,9% körüli átkattintási arányt ér el. Ez egy nagyobb társaság esetében 32,3% és 6,3%.

Cégek 11-25 munkavállaló között: Ezekre a leginkább jellemző a 31+ e-mail kampány küldése havonta, és ahogy említettem, itt már torzulnak az eddigi adatok. Az átlagos megnyitási arányuk 32,4%- ugyanakkor a legtöbb kattintást (6,7%) akkor érik el, amikor betartják a 16-30 közötti átlagos havi kiküldést.

Azoknál a vállalatoknál, melyek 201 főnél többet foglalkoztatnak, a frekvencia sokkal alacsonyabb, mint a többi cég esetében. A legmagasabb megnyitási arány 32,2%, de ez havi 3-5 kampány esetében valósul meg, a legmagasabb átkattintási arány (7%) havi 6-15 kampány esetében valósult meg.

A történet tanulsága? Attól függően, mekkora a céged, igazítsd hozzá a kiküldéseket is!

Miben eltérő a B2B és a B2C vállalkozások megnyitási és átkattintási aránya?

Egy másik szempont alapján is szegmentáltuk az adatainkat, és ez nem más, mint hogy a cég B2B vagy B2C!

A megnyitási arányok egy B2B vállalat esetében 30% környékén ingadoznak. A B2C arányai 30,5 és 34,9% között mozognak – ezt az arányt pedig havi 16-30 hírlevél kiküldésével érik el.

Milyen a jó megnyitási és átkattintási arány? Milyen a jó megnyitási és átkattintási arány?

A B2C vállalatok esetében jellemzően magasabbak a megnyitási arányok, de egy B2B vállalat esetében viszont az átkattintási arányok voltak pozitívabbak. A B2B e-mailjei esetében minél több hírlevelet küldtek, annál jobban nőttek a kattintások. Talán csodálkozásra ad okot, de azon B2B céges esetében, melyek betartották a havi 16-30-as „aranyszabályt”, közel 6%-os átkattintási arányt értek el. Ehhez képest némileg alacsonyabb a B2C céges esetében, 5,6%.

Milyen a jó megnyitási és átkattintási arány?

Íme tehát néhány szegmentált adat, melyek áttekintésével képet kaphatsz arról, milyen arányok a megfelelőek – igaz, határ a csillagos ég! És akkor következik a tennivalók listája! Te mit kezdesz ezekkel az adatokkal? Hajrá!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük