Egyesek szerint a Facebook marketing halott.
Még én is így gondoltam addig, amíg el nem olvastam egy cikket, ami megváltoztatta a véleményem.
A cikk arról szólt, hogy egy Facebook oldal hogyan gyűjtött össze 8000 tényleges kedvelést hirdetések nélkül. Én nem hittem el! Hát nem mindenki az organikus határ halálára gondol?
Úgy döntöttem adok egy próbát a taktikájuknak.. és WOW!
A cikk egy hatalmas változás kezdete volt a Super Baby Facebook oldal számára.
Követtem a 4 javaslatot és egy dologra rájöttem: a Facebook marketing (és az organikus határ) határozottan nem halott!
Tehát ha gyors növekedést szeretnél elindítani a Facebook oldaladon, olvass tovább! Megmutatom neked, hogy hogyan tudod megcsinálni ugyanazt a te oldaladon.
Helyzet a nagy változás előtt
Super Baby online-nál, mérhetetlenül a Facebookban bíztunk, hogy vevőket csalogassunk a weboldalunkra, így nagyon sok Facebook Boost Post (kiemelt hirdetés) reklámozást futattunk azért, hogy kiterjedést érjünk el.
Ez nem vitt minket messzebbre.
Vess egy pillantást a Facebook Boost Post eredményünk példájára
Ez volt az egyik posztunk, ami magas határt szerzett.
De ahogyan azt láthatod, 20 152 a 21 972-ből (92%) fizetve van. Ki akarod találni, hogy mennyibe került ez nekünk? (add a legjobb formád a kommentekben)
Ami még rosszabb, a Boost ellenére csak 2 kommentet és 9 megosztást szereztünk az erőfeszítéseinkkel!
(Mondhatjuk, hogy a szegény elkötelezettség a nap kifejezése lehet)
Itt egy másik példa arra, hogy hogyan kaphatsz (vagy nem kaphatsz) több kedvelést a Facebook oldaladra
Ez a Facebook Boost Post segített nekünk abban, hogy 14 kedvelést, kommentet és megosztást kaptunk végösszegként és a határ több mint felét fizették.
Nem számít mit próbáltunk, az organikus eredményeink mintegy 2000 határ átlagot értek el, és a kötelezettségi számok mindig lehangolóak voltak.
Ez volt azelőtt mielőtt elolvastam a cikket.
Hogyan történt a varázslat miután megcsináltuk
Láttam egy Poszt Tervező cikket, a címe:
Hogyan kaphat egy Facebook oldal 8000 kedvelést majdnem zéró hirdetéssel!
Az én kezdeti reakcióm az volt: ˝Igen, oké!˝, de megnyitottam a posztot és elkezdtem mindenesetre olvasni.
Határos voltam a reménytelennel.
A cikk végén 4 elvihető megoldás volt felsorolva. Kalkuláltam: ˝Mit veszíthetek egy próbával?˝ és úgy döntöttem elengedem.
Regisztráltam a Poszt Tervező Guru Tervére (hogy biztos legyek abban, hogy van hozzáférésem a top végrehajtó tartalmi opciók választékához) és elindultam az ígéret földjére.
Itt van mi is történt:
Az oldalunk óriási 3000%-os növekedést realizált az organikus határban (átlag 2000-ről 58336 embert ért el)
És ez a reklámozás teljesen ingyen volt!
(Megjegyzés: a kedveléseink 3130-ra nőttek és 71 kommentet kaptunk)
Több mint, amit vártunk!
Szeretném, hogy még inkább növekedjünk, de legalább a jó irányba haladunk.
Itt egy másik példa, amit 4 nappal később indítottunk. Ez az egy az organikus határt 49216-ig húzta.
Organikus kedvelések (INGYEN) leverik a Boot Post kezét!
Nem azt mondom, hogy soha nem okos dolog fizetni a Boost-okért vagy a hirdetésekért.
Amit mondok az az, hogy nem szükséges fizetned az eredményekért.
Miért nem hozza ki a legtöbbet az organikus munkád és használsz fizetett posztokat a növekedéshez (inkább mintsem fordítva)?
Ahogyan azt láthatod, csak miután csökkentettük ezeket az elszakadási pontokat, az oldalunk organikus kedvelései akkor lettek a legmagasabbak (majdnem 3000%-os növekedés).
És minden egyes kedvelés, megosztás és komment ingyen volt!
(Természetesen más, mint az a 19 dollár, amit a Poszt Tervezőnek fizettem azért, hogy használjam a Guru applikációjukat)
Ha hitetlen vagy, akkor vess egy pillantást arra, hogy az új Poszt Tervezővel fűtött stratégiánk hogyan tolta az átlag kötelezettséget/poszt a Super Baby versenyzők fölé (nézd a képernyőképet).
Az a barátom, akit úgy hívnak: ˝Pénz a bankban!˝
Tanulságok arról, hogy hogyan reklámozd a Facebook oldalad
Itt van néhány azokból a tanulságokból, amiket megtanultunk utunk során. Reméljük, hogy használni tudod (a cikkel együtt) az eredményeid hirtelen megemeléséhez!
1.Legyél az adathajtó a posztolásodban
Hagyd abba a találgatást, hogy milyen tartalomra fognak az emberek reagálni.
Hagyd abba a gyanús posztolást!
Helyette használj Poszt Tervezőt, hogy megtaláld azt a tartalmat, ami már bizonyított az elmúlt tapasztalatokban (más oldal által lett posztolva). Ezután a posztolási döntéseidet tényleges adatokon alapozhatod meg, nem reményeken és gyanúkon!
2.Mindig gondolkodj a közönség szemszögéből
A Facebook azt ígérte, hogy olyan tartalmakat tud mutatni a felhasználóinak amilyet szeretnének. Így azt gondoltuk: Mit szeretne látni a mi közönségünk? És működött!
A Google Trend egy go eszköz, amit ahhoz használunk, hogy elemezni tudjuk mi az irányvonal és fontolóra vegyük vajon tudunk e valami relatívat posztolni.
2.Ne feledd, hogy a minőségi tartalom a király
A Facebook ugyanannyira törődik az olvasók kötelezettségével, mint te.
A cikkek, amiket olvasol Klout-ot ad neked. A gyors ˝lepattanó˝ látogatók aránya (nem elég érdekesek, hogy olvassák) sértheti a pozíciódat.. akár Facebook-kal akár más keresőmotorral.
És nincs annál jobb hely minőségi tartalmakat találni, hogy megosszuk őket, mint a Poszt Tervező. Az eszköz megmentette az irhánkat.
3.Adj az embereknek idézeteket, amihez kötődhetnek
Az idézetek jók. De nem minden idézet jó. Gondolj azon fajta idézetekre, amiket a közönséged szeret és légy biztos abban, hogy olyan idézeteket választasz, amik már bizonyítottak régebbi posztokban.
Minél több kedvelést, megosztást és kommentet kapnak a posztjaid, annál valószínűbb, hogy egy magasabb határt érsz el.
4. Posztolj ételekről, ha növelni szeretnéd a listádat
Mindenki szereti az ételeket. És mindenki szereti az ételekről készült cikkeket és fotókat. A piaci résedtől függően, nehéz lehet az ételt a képbe vinni, de mindig lehetséges.
Minden poszt, amit az ételről osztottunk meg, sztár szereplő volt.
Minden egyes!
5.Mesélj történeteket és a közönséged hallgatni fog
Ha van egy érdekes történeted eredeti képekkel, oszd meg. A világ imád való életről szóló történeteket olvasni. Ha nincs saját sztorid, oszd meg valaki másét.
Emberek és az ő történeteik arról, hogy hogyan győzték le a szerencsétlenségüket az inspiráció soha véget nem érő forrása.
Befejezésként: hagyd abba a próbálkozást, hogy olyan okos dolgokon gondolkozol, amiket Facebook-on mondhatsz és legyél inkább helyette adathajtó
Tehát, mire vársz?
Használd a Poszt Tervezőt, én csak kijelöltem az egyértelmű és bizonyított ösvényt, amin haladhatsz tovább.
Tehát gyerünk! Láss munkához. Növeld az organikus határodat ma!
Amikor van néhány számod, amiről henceghetsz, akkor oszd meg kommentben!