Emailt küldeni olyannak, akit nem ismerünk mindig idegtépő. Nem veszik észre, kitörlik, vagy még rosszabb, elolvassák és nem válaszolnak. Ezért elengedhetetlen megtanulni az emailes bemutatkozást, ha online dolgozol.
Egy tökéletes bemutatkozó email létrehozása egy erős képesség, ami segít neked növelni a professzionális hálód és több munkát szerez. Ebben a cikkben arról fogunk beszélni hogy mi a bemutatkozó email és miért fontos. Azt is megmutatjuk, hogy mutasd be magad és másokat a legjobb módon emailen keresztül.
Vágjunk bele!
Mi a bemutatkozó email ( És mikor jöhet jól)
Fogadunk hogy rengeteg ember van a szakmádban akikkel beszélni, vagy hálózatot kiépíteni szeretnél. De a legtöbb esetben nem leszel elég szerencsés, hogy ismerj valaki mást aki bemutathatna. Ha ez a helyzet, a legjobb, amit tehetsz ha saját magad töröd meg a jeget egy egyszerű emaillel.
Egy bemutatkozó email nem ugyanaz, mint egy cold pitch email. Az utóbbi fő célja a címzett konverziója, vagy egy ajánlat eladása. Más szóval, a cold pitchek az eladásra fókuszálnak. Egy bemutatkozó emailben azt akarod, hogy a másik ember megismerjen, és megismerje, miért maradjon veled kapcsolatban. Ezt figyelembe véve, itt van pár szituációs példa, amikor használhatod:
- kapcsolatot tartani más emberekkel a szakterületeden
- potenciális mentorlehetőségeket találni
- potenciális kliensek tudtára adni hogy dolgoznál velük együtt
- elindítani az üzleti együttműködéseket más szakemberekkel és vállalatokkal
Ez mind jól hangzik, de mint tudjuk, emaileket kapni olyan emberektől akiket nem ismersz nem olyan dolog amit a legtöbb ember örömmel fogad. Ez azt jelenti, hogy ha választ akarsz, biztosra kell menned hogy a bemutatkozó emailed felkelti a címzett figyelmét. Beszéljünk arról hogyan kell ezt csinálni.
3 alkotóeleme egy sikeres bemutatkozó emailnek
Minden jó bemutatkozó email 3 közös alkotóelemet tartalmaz, amiket könnyű megjegyezni. Nézzük meg mik ezek!
- Készíts egy vonzó tárgyat
Hogy valaki megnyissa az emailed, a tárgynak fel kell kelteni a figyelmet. Ideálisan nem csak a figyelmet kelti fel, hanem tartalmazza a leveled célját, hogy elkerüld hogy spamnek tűnjön. Itt van pár példa, olyan tárgyakról amiket nem ajánlanánk hogy használj.
- SÜRGŐS: ezt most el kell olvasnod!
- Lépjünk kapcsolatba!
Ha olyan vagy mint mi, ez a két email hamar a spam mappába landol. A bemutatkozó emaileknél a tárgy hangsúlya a levél céljától függ. Ha olyannak írsz akivel kapcsolatot akarsz kiépíteni, olyasmit mint például ’Érdeklődnél X-ről’ lehet felkelti a figyelmét ha van köze a szakterületével.
Egy üzleti együttműködéshez egy tárgy mint „ Üzleti együttműködés” túl generikus lenne. Másrészről egy szimpla „Érdekelne egy potenciális üzleti együttműködés” pont úgy hangzik mint amire ráklikkelünk.
Kitalálni a leveled tárgyát kétség nélkül a legnehezebb része a bemutatkozó leveled írásának. Ha növelni szeretnéd a siker esélyét, utána kell járnod a személynek akinek írsz. Tudd meg mi érdekli őket, és találd ki milyen értéket ajánlhatsz hogy felkeltse az érdeklődésüket.
2 Említsd a közös kontaktokat.
A legkönnyebb módja hogy megtörd a jeget, az hogy megemlíts bármilyen közös ismerőst. Itt egy példa egy ilyen bemutatkozó emailről:
„ Hello Laura,
A nevem John Doe. Régebben dolgoztam együtt Jane Doe-val aki sokszor említett téged. Nagy rajongója vagyok…()”
Ez a stílus ebben a példában valamelyest ismerős, és csak azért működik mert a közös ismerős megalapoz egy magasabb alapszintű bizalmat. A közös ismerős nélkül nulláról indulsz, szóval azzal kell kezdened a bemutatkozó emailed hogy gyorsan elmondod miért érdekljük őket, amit hamarosan elmagyarázunk.
- Magyarázd el az emailed célját
Új levelezőtársat szerezni jó, de a mi célunkra, a bemutatkozó emailek biznisz és karrier lehetőségek kiépítéséről szólnak. Ez azt jelenti, hogy közvetlenül kell lekommunikálnod hogy miért írsz nekik, ami különösen fontos ha nincs közös ismerettség.
Itt egy példa, mi hogyan írnánk egy egyszerű bemutatkozó emailt egy idegennek:
„ Hello Laura,
A nevem John Doe. Egy e-kereskedelmi boltot vezetek, hozzád hasonlóan, de mi csak organikus mogyoróvajra fókuszálunk méz helyett. Tetszenek a termékeid és a blogbejegyzéseid, és úgy hiszem lennének érdekes lehetőségek az együttműködésre. Ha van időd, szeretnék ötleteket cserélni.
A legjobbakat „
Az első dolog amit csináltunk a fenti példában, hogy megalapoztuk miért érdekelje a másik embert hogy kik vagyunk. Ezután továbbléptünk és megmutattuk hogy vannak közös érdekeink, és végül felfedtük az emailünk célját.
Ez sok dolog amit le kell fedni, de mi pár sorban megtettük ezt, ami kulcsfontosságú. Végülis, senki sem akar egy 5 oldalas emailt olvasni egy idegentől.
Hogyan mutatkozz be ( és mutass be másokat ) emailen keresztül
Már lefedtük a kulcsfontosságú elemeket a bemutatkozó emailben, és mutattunk pár példát. Ezt figyelembe véve, ugorjunk tovább egy sablonhoz amit használhatsz a jövőben.
„ Hello Jane
A nevem John Doe, én [kvalifikációid, vagy más releváns információk) vagyok. [említs közös ismerősöket ha vannak, és tömören magyarázd el honnan ismeritek egymást]
[említs meg vonatkozásokat a címzett munkájával kapcsolatban, és azt is hogy miért érdekel ez téged.] [említsd meg a leveled célját]
[formális vagy informális elköszönés] ”
Struktúrálisan nézve, a bemutatkozó emailek nagyon egyszerűek. A kulcs, mint előbb is említettük, hogy használj tökéletes tárgyat és keltsd fel a figyelmet. Ha megnyitották az emailt, meg kell alapoznod az értékedet, és rátérni a tárgyra.
Kulcsfontosságú tényező hogy emlékezz arra hogy az emailed célja nem egy konverzió elérése. Amit akarsz az egy válasz, ami megnyitja az utat további beszélgetésre.
Néhány esetben, olyan helyzetben találod magad, hogy be kell mutatnod valakit egy másik kontaktnak. Ez sokat segít az előbbinek abban hogy kapcsolatba lépjen az utóbbival, és ez mindig szép dolog amit megteszel egy kollégának. Ebben az esetben, a bemutatkozó email sablon ilyen módon változik:
„ Hello Jane,
[gyors formális vagy informális köszöntés] Azért írok hogy bemutassam egy kollégámat, John Doe-t. Ő és én a [professzionális múlt ismertetése] ismerjük egymást.
John-nak sok tapasztalata van a te szakmád terén, és kapcsolatba akart kerülni veled mert [taglald az emailed célját]
Tudom hogy segíthettek egymáson, sok sikert!
A legjobbakat, ”
A hangsúly ebben az esetben inkább alkalmi, mivel te inkább a kerítő szerepét játszod két ember közt akiket ismersz. Persze természetesen lehetsz formálisabb ha az megfelelő. A fontos dolog az, hogy megalapozd hogy a személyt akinek írsz miért érdekelje a személy akit bemutatsz neki.
Ha kupidóként eljátszottad a szereped, a te dolgod véget ért. A legjobb módja ennek hogy mindkét személy másolatot kapjon a beszélgetésről, így folytathatják a beszélgetést nélküled. Akár csak be is írhatod a kollégád elérhetőségét a bemutató emailedbe. Így ez az egész kevésbé tolakodó, mivel a címzettedtől függ hogy felvegye-e vele a kapcsolatot vagy sem.
Következtetés:
Ha olyannak írsz levelet akit nem ismersz, fenn áll az esélye hogy ignorálnak. De ha tudod hogy hogy írj egy olyan bemutatkozó emailt ami felkelti a figyelmet, sokkal több esélyed van arra hogy kitűnj és választ kapj.
Ezzel a tudással felszerelve könnyebben fogsz tudni kapcsolati hálót kiépíteni, klienseket találni, együttműködéseket létrehozni több céggel. Csak legyen a bemutatkozó emailed rövid, biztosítsd hogy a másik személy megérti mit tudsz ajánlani, és írj egy meggyőző tárgyat.