A B2B hírlevelek a cégek többsége esetében a marketing-tevékenységek kiemelt része. Legyen szó napi, vagy heti küldésről, minden esetben nagyban elősegíti a kereskedelmi tevékenységeket. Persze ezeknek is rengeteg módja van, épp ezért igyekszem egy kis segítséget nyújtani, hogyan teheted még kreatívabbá őket.
Kis inspirációként, íme a 8 szerintem legjobb B2B hírlevél, amivel találkoztam a közelmúltban:
1) Food Safety Update
Az étel-, és italgyártó cégek nem éppen a fülbemászó címsorokról híresek – ám a fenti példa épp nem ezt a közhelyet erősíti… Az egészséget bújtatottan hirdető Food Safety Update világos, érthető módon igyekszik elérni a célközönségét. Nagyon tetszik levelük letisztult dizájnja, átlátható elrendezése – az olvasó mindig tudja, milyen tartalomra számíthat (kiemelt cikkek, szponzorált tanulmányok, rendezvények, termékek, stb.). Letisztult, ízléses anyagaik párját ritkítják a piacon – és a felépítésre sem lehet panasz, hisz a szövegtörzsek felosztása mellett még a leiratkozás és a social media megosztások is egyszerűek.
2) GreenBuilder
A mellett, hogy a GreenBuilder hírlevele kifejezetten igényes, és letisztult kialakítású, kifejezetten imádom benne a felső rész kialakítását. Kialakítottak ott egy szöveges részt, ami nagy segítségére lehet azoknak, akik nem akarják átküzdeni magukat a képek tengerén, csak gyorsan és egyszerűen szeretnék elérni a legfrisebb tartalmakat. A grafika alatt segítenek elválasztani a tömör összefoglalókat és a kapcsolódó cikkeket, a social media megjelenítés pedig itt is gyors és egyszerű.
3) InterDrone News
Aha! Azt gondolnád, ha már beválogattam, ez egy szuper hírlevél, igaz? Nos, ez nagyjából igaz is, hiszen igen speciális területről van szó, a levél pedig ehhez nagyon jól kapcsolódik: szuper könnyen olvasható elrendezéssel, közvetlen és lényegre törő írásmóddal megalkotott anyag, ami nem megy el túlzottan a mai tematika szerinti túl-dizájnolt vonulatba – bár épp ezért marad egy nagyon kevés hiányérzete az embernek…
4) Dental Products Report
A DPR írja a piacuk leginkább „fülbemászó” címlapjait és címeit, mely eléggé elkapja a fogorvosok figyelmét. Nézz csak rá, és egyértelmű lesz, miért annyira népszerű! Az elrendezés és a képek inkább emlékeztetnek egy jól szerkesztett honlapra, mint hírlevélre, a navigáció egyszerű, a témák jól elrendezettek. A CTA elég egyértelmű, de nem túl tolakvó, sőt, még a social media felhasználás sem marad el! Briliáns munka!
5) Chemical Processing Weekly
Na, amikor B2B hírlevelekről beszélünk, határozottan nem a Chemical Processing Weekly anyagait várnánk – pedig nem akármilyen hírlevelek ezek! Felejtsd el a tudományos hangvételt! Ez az anyag már több, mint retro, ez egy olyan újság vintage utánérzése, ami visszarepít bennünket a boldog békeidőkbe! A címek ugyan leginkább vegyészmérnököknek mondanak valamit, de a szövegek lead-szerű elrendezése, a tömör tartalom, a jól szervezett, átlátható egész… Le a kalappal!
6) Smart Meetings News
Ha vállalati rendezvényszervezésről van szó, ezt a hírlevelet igazán érdemes olvasni – mert nem csupán informatív, de szórakoztató is (pl. Hogyan maradjunk egészségesek a SmartWatch konferenciák segítségével…) Szeretem, ahogy a hírlapok dizájnját ötvözik a honlapjuk megjelenésével – a színek élénkek, a fotók csábítók, és sugall egy olyan fokú életszerűséget, melyek a stock-fotókkal dolgozó ügynökségek munkáiból nagyon hiányoznak…
7) SD Times’ Featured Resources
Leginkább a szoftverfejlesztéssel foglalkozó cégek hírleveleseinek mutatnám ezt az anyagot: lehet ám így is! A rengeteg kiábrándító, egy kaptafára készülő levél helyett végre valami új! Kifejezetten tetszetősen használják a fekete-fehér alap hangulatot, a néhány színes kép kiválóan kiemelkedik, a CTA-k nem temetik túlzottan a szövegbe, és ezzel együtt is merész hatása van!
8) SP TechCon News
Na ez az igazi esemény-specifikus hírlevél iskolapéldája! Ráadásul nem cicózik: szégyentelenül kér arra, hogy adj ki egy rakat dollárt a közelgő konferenciára – ugyanakkor a miértekre is kifejezetten jó választ kapunk! Szeretem a közvetlen stílusát (illik a témához, szó se róla), a váltakozó színhasználatot, azt, hogy mennyire nem tematikus a nagy egész!
Az iparági sajátságoktól függetlenül is lehet a hírleveleket egyedivé, a nagy többségtől elkülönülővé, feltűnővé tenni. Nézd át a fenti példákat, hogyan rugaszkodnak el a tematizált anyagoktól, és merj Te is kreatív lenni! Megéri!
Ötleted van? Oszd meg velünk kommentben!
Forrás: HubSpot.com