A 8 legjobb B2b kiadó hírlevele

Szerző: | 2015-09-11

A B2B hírlevelek a cégek többsége esetében a marketing-tevékenységek kiemelt része. Legyen szó napi, vagy heti küldésről, minden esetben nagyban elősegíti a kereskedelmi tevékenységeket. Persze ezeknek is rengeteg módja van, épp ezért igyekszem egy kis segítséget nyújtani, hogyan teheted még kreatívabbá őket.

Kis inspirációként, íme a 8 szerintem legjobb B2B hírlevél, amivel találkoztam a közelmúltban:

1) Food Safety Update

Az étel-, és italgyártó cégek nem éppen a fülbemászó címsorokról híresek – ám a fenti példa épp nem ezt a közhelyet erősíti… Az egészséget bújtatottan hirdető Food Safety Update világos, érthető módon igyekszik elérni a célközönségét. Nagyon tetszik levelük letisztult dizájnja, átlátható elrendezése – az olvasó mindig tudja, milyen tartalomra számíthat (kiemelt cikkek, szponzorált tanulmányok, rendezvények, termékek, stb.). Letisztult, ízléses anyagaik párját ritkítják a piacon – és a felépítésre sem lehet panasz, hisz a szövegtörzsek felosztása mellett még a leiratkozás és a social media megosztások is egyszerűek.

1

2) GreenBuilder

A mellett, hogy a GreenBuilder hírlevele kifejezetten igényes, és letisztult kialakítású, kifejezetten imádom benne a felső rész kialakítását. Kialakítottak ott egy szöveges részt, ami nagy segítségére lehet azoknak, akik nem akarják átküzdeni magukat a képek tengerén, csak gyorsan és egyszerűen szeretnék elérni a legfrisebb tartalmakat. A grafika alatt segítenek elválasztani a tömör összefoglalókat és a kapcsolódó cikkeket, a social media megjelenítés pedig itt is gyors és egyszerű.

2

3) InterDrone News

Aha! Azt gondolnád, ha már beválogattam, ez egy szuper hírlevél, igaz? Nos, ez nagyjából igaz is, hiszen igen speciális területről van szó, a levél pedig ehhez nagyon jól kapcsolódik: szuper könnyen olvasható elrendezéssel, közvetlen és lényegre törő írásmóddal megalkotott anyag, ami nem megy el túlzottan a mai tematika szerinti túl-dizájnolt vonulatba – bár épp ezért marad egy nagyon kevés hiányérzete az embernek…

3

4) Dental Products Report

A DPR írja a piacuk leginkább „fülbemászó” címlapjait és címeit, mely eléggé elkapja a fogorvosok figyelmét. Nézz csak rá, és egyértelmű lesz, miért annyira népszerű! Az elrendezés és a képek inkább emlékeztetnek egy jól szerkesztett honlapra, mint hírlevélre, a navigáció egyszerű, a témák jól elrendezettek. A CTA elég egyértelmű, de nem túl tolakvó, sőt, még a social media felhasználás sem marad el! Briliáns munka!

5

4

5) Chemical Processing Weekly

Na, amikor B2B hírlevelekről beszélünk, határozottan nem a Chemical Processing Weekly anyagait várnánk – pedig nem akármilyen hírlevelek ezek! Felejtsd el a tudományos hangvételt! Ez az anyag már több, mint retro, ez egy olyan újság vintage utánérzése, ami visszarepít bennünket a boldog békeidőkbe! A címek ugyan leginkább vegyészmérnököknek mondanak valamit, de a szövegek lead-szerű elrendezése, a tömör tartalom, a jól szervezett, átlátható egész… Le a kalappal!

6

6) Smart Meetings News

Ha vállalati rendezvényszervezésről van szó, ezt a hírlevelet igazán érdemes olvasni – mert nem csupán informatív, de szórakoztató is (pl. Hogyan maradjunk egészségesek a SmartWatch konferenciák segítségével…) Szeretem, ahogy a hírlapok dizájnját ötvözik a honlapjuk megjelenésével – a színek élénkek, a fotók csábítók, és sugall egy olyan fokú életszerűséget, melyek a stock-fotókkal dolgozó ügynökségek munkáiból nagyon hiányoznak…

77) SD Times’ Featured Resources

Leginkább a szoftverfejlesztéssel foglalkozó cégek hírleveleseinek mutatnám ezt az anyagot: lehet ám így is! A rengeteg kiábrándító, egy kaptafára készülő levél helyett végre valami új! Kifejezetten tetszetősen használják a fekete-fehér alap hangulatot, a néhány színes kép kiválóan kiemelkedik, a CTA-k nem temetik túlzottan a szövegbe, és ezzel együtt is merész hatása van!

9

8) SP TechCon News

Na ez az igazi esemény-specifikus hírlevél iskolapéldája! Ráadásul nem cicózik: szégyentelenül kér arra, hogy adj ki egy rakat dollárt a közelgő konferenciára – ugyanakkor a miértekre is kifejezetten jó választ kapunk! Szeretem a közvetlen stílusát (illik a témához, szó se róla), a váltakozó színhasználatot, azt, hogy mennyire nem tematikus a nagy egész!

10

Az iparági sajátságoktól függetlenül is lehet a hírleveleket egyedivé, a nagy többségtől elkülönülővé, feltűnővé tenni. Nézd át a fenti példákat, hogyan rugaszkodnak el a tematizált anyagoktól, és merj Te is kreatív lenni! Megéri!

Ötleted van? Oszd meg velünk kommentben!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük