Hogyan írjunk tökéletes „hideg” e-mailt: 5 pont, amit fontolj meg küldés előtt

Szerző: | 2015-12-22

Mint marketinges, heti rendszerrel több száz, vagy akár több százezer e-mailt küldesz egy héten. Alkalmanként (sőt, elég sokszor…) úgy küldjük ezeket a leveleket, hogy alig van fogalmunk arról, mi érdekli, mi érdekelheti a usereinket…

Ezt nevezzük hideg küldésnek, és néha jobban, néha rosszabbul, de célravezető.

A legtöbb esetben szükségszerű hideg e-maileket küldeni ahhoz, hogy kitapasztaljuk a feliratkozó érdeklődését. De hogyan tegyük ezt a nélkül, hogy azonnal a spamben kössünk ki? Hogy oldjuk meg ezt a nagy feladatot, hogy mérhető eredménye legyen?

E fontos kérdésekre keressük most a választ, és 5 sarkalatos pontba szedtünk össze néhány fontos tudnivalót! Olvass tovább!

1, Relevancia

Nemrég kaptam egy levelet a BackLinko-nál dolgozó Brian Deantől.

Elég egyszerű volt. Dean a miatt ír, hogy megismertesse velem a Felhőkarcoló link stratégiát, illetve úgy gondolta, érdemes lenne, hogy tudassa velem, egy új kapcsolódó esettanulmány születését.

Íme a pontos forgatókönyv:

Hogyan írjunk tökéletes "hideg" e-mailt: 5 pont, amit fontolj meg küldés elõtt

Miért szerettem Brian levelét? Mert fontos, releváns volt számomra!

A fogalmazásból kitűnik, csak egy tippet akar adni, segítséget akar nyújtani. A cikk linkje nincs is hozzáadva, ellenben engedélyt kér arra, hogy elküldje!
Megjegyzi, hogy úgy tudja, ismerem és kedvelem ezt a stratégiát, mivel látott nyilatkozni róla, és felajánlja, legyek az elsők között, akik megismerik a tanulmányt.

Röviden: minden csak hozzáadott érték. Mondanom sem kell, beleegyeztem, hogy elküldje a tanulmányt, mikor elkészül.

Megjegyzés: Gondold át, milyen pályán tudsz kapcsolódni a usereidhez, mint blogger, vagy épp kereskedő vagy szolgáltató! Például mutass be egy újdonságot, legyen az akár egy tanulmány, akár egy új termék, de ne túl hosszan – inkább kérdezz rá, érdekli-e bővebben!

2, Időzítés

Sokan alábecsülik az időzítés hasznát. Ez leginkább azért van, mert amekkora haszna van, annál nehezebb pontosan eltalálni, és nem lehet folyamatosan alkalmazni. Néhány alkalommal azonban olyannyira adja magát, hogy ha ki tudod használni, az nagyban növeli a siker esélyét.

Nemrég például a Product Hunt-on böngésztem, és rábukkantam Noah Kagan kurzusára, a Traffic1m-re. Miután vetettem néhány pillantást a honlapjára, azonnal tudtam: ez valami olyasmi, aminek részese akarok lenni! Volt ott szó 16 marketing szakértőről, de senki nem hozta fel a befolyásoló marketing témakörét, szóval kíváncsi lettem: vajon van még egy hely a csapatban?

Szóval én lőttem neki egy levelet:

Hogyan írjunk tökéletes "hideg" e-mailt: 5 pont, amit fontolj meg küldés elõtt

Szóval készülnek elindítani a tanfolyamot. Azt akarják, hogy legyen annyira átfogó, amennyire csak lehetséges egy olyan összetett területen, mint a marketing. Lássuk be, ez nem egyszerű. És most itt vagyok, bemutatom magam, a saját tudásom, amivel hozzá tudok járulni a tanfolyam sikeréhez.

Tökéletes időzítés.

Néhány levélváltás után felírhattam magamra a 17 számot! A bemutatkozásom sok száz jövendőbeli résztvevőnek lett kiküldve, és hatalmas hírt kerekítettek belőlünk.

Tipp: Gondold át, hogyan kapcsolódhatsz egy eseményhez, hogyan fordíthatod hasznodra az aktuális történéseket – és ne légy rest belevágni!

3, Kreativitás

Nemrég olvastam egy cikket a VideoFruit-os Brian Harristől, melyben megosztja az egyik legegyszerűbb és leginkább kreatív stratégiát, amivel mostanában találkoztam. A folyamat olyan egyszerű, ugyanakkor olyan könnyű figyelmen kívül hagyni, hogy akinek eddig csak említettem, mind annyit tudtak rá mondani: „Ezt muszáj kipróbálnom!”

Itt van a módszer:

Iratkozz fel annak a személynek/cégnek a hírlevelére, akivel kapcsolatba akarsz kerülni.
Válaszolj az első levelükre, amit küldenek.
Gól! 🙂

Íme egy példa a Harris-féle módszerre:

Hogyan írjunk tökéletes "hideg" e-mailt: 5 pont, amit fontolj meg küldés elõtt

Válaszolni egy hírlevélre, kérdezni, érdeklődni – azt mutatja, igazi rajongó vagy! A legtöbb marketinges értékeli az érdeklődést, a visszacsatolást, azt a finom különbséget, hogy vetted az energiát és a bátorságot, hogy írj nekik. Így ráadásul kevésbé érzik a hideg kapcsolatfelvétel hátrányait, sokkal inkább egy tájékoztatás, beszélgetés lesz a dologból!

Tipp: Annak érdekében, hogy kitűnj a több száz hírlevél közül, amit a usereid kapnak hetente, létfontosságú, hogy kreatív légy. Melyik az a csatorna, melyen keresztül a leginkább kamatoztathatod a kreativitásod?

4, Hitelesség

Amikor valaki érdeklődik egy márka, egy cég vagy épp egy szolgáltatás iránt, szinte minden esetben utána jár a social médiában való jelenlétre, különösképp a visszajelzésekre. Különösen fontos figyelni erre, ha a usered rákeres:

– A hozzászólásokra
– A termék véleményekre
– Egy affiliate kapcsolatra

…vagy épp bármi olyanra, mely befolyásolhatja a céged, a terméked vagy épp szolgáltatásod iránti érzékenységét.

Íme egy jó példa erre:

Hogyan írjunk tökéletes "hideg" e-mailt: 5 pont, amit fontolj meg küldés elõtt

Látod, hogyan építi a Turnbull a hitelességét?

Először is, megemlíti, hogy több, mint hétezer feliratkozóval rendelkeznek. Ez nem kis szám, és bizonyítja, egy erős márkáról van szó.

Másodszor hivatkoznak a KissMetrics-en és a Shopify-on található hozzászólásokra – ez újabb két köztiszteletben álló márka.

Végül még rátesz egy lapáttal azzal, hogy közel 300%-os növekedést értek el a tanulmányuk hatására.

Mindenekelőtt meg kell azt is jegyeznem: szerettem, hogy nem kérkedéssel találkoztam, mindent nagyon finoman hoznak a tudtomra.

Tipp: Kérdezd meg magadtól, hogyan tudnád még inkább építeni a hitelességed? A usereid számára fontos, hogy megbízható, értékes céggel álljanak kapcsolatban!

5, Perszonalizáció

Mind az öt elem közül talán ez a legfontosabb, ha az e-mail marketingről beszélünk. Minden olyan információs script, mely valamilyen fokon személyre van szabva valamivel több, mint az átlag!

Példaként vegyük az alábbi levelet, melyet a SparringMind írója, Gregory Ciotti küldött Derek Siversnek:

Hogyan írjunk tökéletes "hideg" e-mailt: 5 pont, amit fontolj meg küldés elõtt
Látod?

Ez a levél nem csak arra vonatkozik, hogy Sivers zenész, és hogy Ciotti mennyire szereti. Azon túl, hogy Ciotti hivatkozott Sivers filozófiájára a fogyasztói elkötelezettséggel kapcsolatban, és ennek szentelt egy cikket. Ez a cikk volt az igazi cél, annak az elérésének a növelése, valamint természetesen a blog bemutatása.

Ez a perszonalizáció!

A hatása? Sivers megosztotta a levelét a közösségi médiában – az eredményt több ezer új követő, és olvasó a cikken. Egy egy címzettes levél hatásáról beszélünk!

Tipp: Csak azért, mert sokat hallasz a személyre szabásról, nem kell közhelynek tekinteni! Vedd komolyan, hiszen egy jól felépített levél drasztikusan növelheti a konverziódat!

Hogyan tovább?

Nem biztos, hogy minden esetben mind az öt elemet be fogod tudni építeni. Függetlenül attól, melyeket tartod szem előtt az öt elem közül, csaknem biztos, hogy jobb eredményeket fogsz elérni, mint eddig… Szóval: hajrá!

Van még ötleted? Oszd meg nekünk kommentben!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük