A rettegett „leiratkozás”… Viszont nagyban hozzájárul ahhoz is, hogy egészségesen tartsuk a névjegyzékünket, sőt – inkább iratkozzon le az irreleváns kontakt, mint hogy folyamatosan spamnek jelölje a leveleinket! Viszont az is tény: minél több e-mailt küldünk, annál magasabb lesz a leiratkozó szám is, és bizony ezek közül nem mindenki volt irreleváns ügyfél…
Feltételezve, hogy elég időt töltöttél a listád kialakításával (és nem vetted, ugyebár…), felveti a kérdést: miért ilyen magas a leiratkozási arány, ha számára érdekes témára iratkozott fel? Próbálunk választ találni a kérdésre!
Küldj kevesebb levelet: Fókuszban az adatbázis konszolidáció!
Túl gyakran fordul elő manapság, hogy a cégek irgalmatlan mennyiségű levelet küldenek ki; így pedig lehetetlen igazán hatékonyan kommunikálni. Sajnos a közönség nem áll le átgondolni, mikor milyen e-mailt miért küldesz: csak azt látja, hogy naponta kapja az új és újabb leveleket, sőt, sok esetben akár naponta többször is! Ugyanattól a feladótól, ugyanattól a cégtől korlátlan mennyiségű levél… nos, ilyenkor vonzóvá tud válni a leiratkozás gomb…
Az első lépés tehát, hogy értelmes szintre szorítsuk le a kiküldött mennyiséget. A kevesebb több-alapon vonjunk össze leveleket, keressük ki, mely tartalmak voltak a leginkább kattintottak/megnyitottak; ebből következtethetünk arra is, mely témák érdeklik leginkább a usereinket. Fókuszáljuk a kommunikációt, hisz a sok kiküldés a fenti eredményeket hozza.
Mondok is egy példát: ha azt látod, a usereid nagy mennyiségben kattintották a kézműves söröket hirdető leveleidet, ne légy rest extra ajánlatokkal meglepni őket, méghozzá úgy, hogy melléktartalomként további lehetőségeket is felajánlasz, melyek másik levélbe kerültek volna önálló tartalomként. Így eljuthat több üzenet is, és máris szűkítettél a kiküldendő levelek listáján!
Ha úgy tapasztalod, ez nem működőképes, akkor viszont a teljes szegmentáció lehet a megoldás: szűrd érdeklődés, téma szerint a usereket, és csak agyon kirívó esetben küldj ezekről szögesen eltérő leveleket.
Alakítsd át adatbázisod!
- Hozz létre e-mail naptárat, adj meg kiküldési időt és célszámot is!
- Gondold át, hogyan tudod kombinálni a leveleidet, mennyire fűzhető össze egy-egy téma
- Teszteld, hogy a több, vagy a kevesebb kiküldés a sikeresebb! Többet ér a több kiküldés, mint a kevesebb leiratkozó?
Küldj relevánsabb leveleket: Fókuszban a közösségi viselkedés
Ha jobban megérted a usereid viselkedését, akkor hatékonyabban fogsz tudni velük kommunikálni! Ha tudjuk, milyen hangulatú, stílusú levelekre reagálnak, melyek nyerik el a tetszésüket, ha tudjuk, melyik olvasónkkal hogyan kommunikáljunk, máris nyert helyzetben lehetünk. Gondolj bele, Te is másként beszélsz egy kislánnyal, egy anyukával vagy egy nagymamával – nincs ez másként az e-mailek esetében sem!
Ahhoz, hogy ezt a metódust használhasd, már a regisztrációkor többet kell kérned, mint a neve és a mail címe! Kérj további részleteket, akár kifejtősen is, és ne légy lusta kielemezni, feldolgozni az így elnyert információkat – levéllistád legértékesebb címzettjei lehetnek!
Természetesen érdemes akár a social media elérhetőségüket is elkérni, és ezen a módon gyűjteni anyagokat – érdeklődés, hangnem szerint! Ezek a kiegészítő adatok olyan mélységű szegmentációt eredményezhetnek, mely segítségével nem csak személyesebbé, de relevánsabbá is teheted kommunikációd!
Az összehangolt és releváns tartalom a kulcsa annak, hogy az olvasók elkötelezettek maradjanak e-mailjeidhez, cégedhez. Keményen dolgozol, hogy növeld a listád – ne hagyd, hogy lemorzsolódjanak a nehezen megszerzett kontaktok!