A hatékony és persze profitábilis e-mail lista építése minden esetben fogós kérdés – nulláról elindulva, vagy akár a meglévő lista bővítésekor is jól jöhetnek az alant megfogalmazott tanácsok. Ami fix: NE vegyél listákat – de ezt mintha már említettem volna korábbi bejegyzésekben, ugye?
1. Vonzó ajánlat a weboldalon
Ez egy elég régi praktika, de ha egyedi kedvezményt, ajánlatot vagy épp egy érdekes e-bookot ajánlasz fel egy feliratkozásért cserébe, hamar növelheted a listádat. Egyrészt általában már valamilyen formában érdeklődők szoktak egy-egy weboldalra rábukkanni, így hát ezzel a módszerrel már alapvetően releváns usereket húzhatsz be; másrészt pedig a jó ajánlatokra könnyű rászokni – akár azt is elérheted vele, hogy várják az új és újabb hírleveleket tőled.
Szóval legyen az extra kedvezmény, egy e-book vagy épp egy webinar, ne tartsd magadban, építs rá, hogy növeld a hírlevél marketing listád! Íme egy példa, melyet a Yazamo hozott létre:
Jól látszik, hogy ezen a felületen nem csak a legfőbb adatokat kérik be, de máris megkezdik a szegmentálást is!
2, E-mail bar hozzáadása a honlaphoz
Az opt-in sáv hozzáadását minden esetben érdemes kipróbálni – pl. a ManyContacts egy könnyen használható eszköz, egyszerűen telepíthető, és megbízható működéssel hozhat új felhasználókat.
Ha igazán jól optimalizálod, nem fogja a már feliratkozottaknál újra és újra felugrani, és a még fel nem iratkozottakat sem kergeti az őrületbe – erre megint csak oda kell figyelj, hisz ha minden kattintásakor, miközben az oldaladat böngészi, zargatja ez az üzenet, csak visszatetszést kelt!
3. A vezető ajánlataidat jelenítsd meg a közösségi médiában
A weboldaladhoz hasonlóan, sőt, azt kibővítve az első pontban részletezetteket vetítsd ki a közösségi médiára is – hogy melyik felületen, Facebook, Twitter, Pinterest, vagy más, csak rajtad áll. Mint ahogy az is, hogy természetes eléréssel promózol, vagy fizetett hirdetéssel – de ne feledd, minél több usernek jelensz meg, annál jobb!
4, CTA gomb használata a Facebookon
Hogy növeld a lehetséges interakciók számát, használd ki a Facebook adta lehetőségeket! Mivel a Facebook platformja akár webáruházként, akár CTA eszközként is használható, ne légy rest Te sem beépíteni azt!
Íme egy példa, így használja a MOZ ezt a funkciót:
Ez megkönnyíti a közvetlen forgalom generálását a kívánt felületedre.
5. Helyezz el CTA gombot a blogodon
…már ha vállalkozásod rendelkezik bloggal. Ha igen, ne hagyd ki a ziccert, hogy onnan is begyűjtsd a kapcsolatokat – kösd össze egy CTA gomb segítségével a weboldaladat és a blogodat vagy blog felületedet (minden egyes posztnál szerepeljen!), és vezesd el a lehetséges usert a feliratkozói felületedre! Hogy hogyan? Íme egy újabb Yazamo példa:
A másik lehetőség a blogod használatára, hogy ne légy túl direkt, az nem más, mint egy feliratkozás gomb elhelyezése az oldalon. Ez persze egy fokkal kevésbé hatásos, mint a visszatérő CTA, de ettől még lehet vonzó.
6, Ha vendég-blogolsz, mindenképp helyezz el visszalinket magadhoz
Ha lehetőséged van más oldalakon tartalmakat, bejegyzéseket megjeleníteni, ne hagyd ki! Sőt, ez kifejezetten hasznos lehet, de szinte csak akkor, ha a usereket el is irányítod magadhoz – egy releváns, érdekes tartalom, némi elcsepegtetett infó a legjobb reklám lehet!
Persze nem minden oldal enged CTA gombot elhelyezni az oldalon, de a belső linkeket szinte kizárt, hogy bárki megtiltsa. Ha ügyesen szövöd a mondataid, akár több hivatkozást is elbír a szöveg, és még csak az oldal tulajának sem lesz ellenérzése tőle… (Ráadásul azt se feledjük, hogy néhány belső link egy ilyen bejegyzésről javíthatja az oldalad megítélését a keresőmotorok szemében…)
7, Fizetett hirdetések indítása
A forgalom ez irányú irányítása is megszokott, ha valaki komoly e-mail marketing listát akar építeni – releváns kulcsszavakra hirdetve minőségi feliratkozók, lehetséges vevők nyerhetők el. Korábban ezt említettük a közösségi média (pl. a Facebook) esetében, de itt külön kiemelném a Google szolgáltatásait.
A céloldaladra ilyen esetben természetesen kötelező a minőségi ajánlat, a helyesen kidolgozott tartalom és (előszegmentáló) feliratkozói felület – szóval ez a befektetés mellett egy olyan landing oldal létrehozását is igényli, mely a fizetett kattintást feliratkozóvá konvertálja! Előnye, hogy mérhető, és forintosítva megtudhatod, mennyit fizetsz egy-egy feliratkozóért, és ha még azt is tudod, mennyit ér neked rövid-, közép-, és hosszú távon egy új kapcsolat, máris könnyebben optimalizálhatod a futtatott kampányokat!
Tudsz még praktikákat? Oszd meg velünk kommentben!
Forrás: Yazamo.com