Így kezelik a marketingesek a social média stratégiát általában:
- Poszt, érdekesség, frissítés készítése,
- Kiválasztja a Facebookon, a LinkedIn-t és a Twittert
- Mindhárom hálózatra kinyomják ugyanazt.
Van azonban ezzel a stratégiával egy kis bibi… A felhasználók minden közösségi csatorna tartalmát másképp fogyasztják. Ez pedig azt jelenti, hogy az egyes platformokra külön-külön kell optimalizálni a megjelenéseket!
Következő posztunk végigvezet Téged az ideális (vagy ahhoz a megszokott metódusnál jóval közelebb álló) állapotfrissítés-készítés mechanikán, melyet a Facebook, a LinkedIn és a Twitter csatornán jól használható – legalábbis eleddig 100 ezer olvasó találta hasznosnak ennek a posztnak az eredetijét… Reméljem Neked is hasznos lesz!
Máris egy figyelmeztetéssel kezdenék: a social média világa akár napról-napra is változik, és bár a most következő megállapítások és adatok gyakorlatban már számtalan ízben beváltak, és erős alapot nyújtanak a kezdésnek, de semmi nem lehet jobb, mint ha alaposan megvizsgálod a saját közönséged, és az itt leírtakat rájuk optimalizálod!
Bevált Facebook eljárások
A Facebook adatai szerin naponta egy felhasználó 1500 lehetséges frissítéssel találkozhat – ugyanakkor a különböző szűrők felértékelődése folytán alig 300 kerül be a hírfolyamba. Szóval: hogyan biztosítsuk a jelenlétünket ebben a bűvös 300-ban?
Nézzünk egy Facebook-specifikus kiküldést:
1, Kapcsolódj fotókkal a rajongóidhoz!
Bár a FB próbál gátat szabni a fotó + link alapú posztoknak, eddig úgy tűnik, hogy továbbra is a legjellemzőbb, és leginkább jövedelmező posztforma. Egy játék megszervezéséhez, vagy a kötődés kialakításához mindenképp használj sok, jó minőségű képet üzleti oldaladon!
2, Adj minőségi vizuális élményt!
Ahogy mondtam, a minőség fontos, ugyanakkor az is, hogy a látvány illeszkedjen méretezésben is! Íme három fő képméret:
- Üzenőfali kép: 1200×1200 (igazából 504x méretre butítja ezt a FB, de érdemes az eredeti méretezést használni, a minőségi kijelzők kedvéért)
- Megosztott link előnézete: 1200×628 px (ezt 484×252-re húzza le, de azonos minőségű)
- Megosztott videó előnézete: 504×283 px
3, Töröld a megosztott link másolatát!
Amikor linket osztasz meg, mindenképp töröld azt a borzalmasan hosszú URL-t, amit másolatként megjelenít a rendszer. Egyrészt ocsmány látvány, másrészt a megjelenített posztterület véges, és ha fel szeretnéd ébreszteni az olvasód érdeklődését, minden betűre szükséged lesz!
4, Növeld posztjaid hosszát!
A TrackMaven felmérése szerint a 80+ szót tartalmazó posztok jobban lekötik a rajongókat, közel kétszer nagyobb az általános érdeklődés ezek iránt! Ez persze nem jelenti azt, hogy ész nélkül kisregényeket kellene írni, és a Facebookos kontextusra is ügyelned kell!
5, Próbálj ki különböző írásjeleket!
Ugyanezen TrackMaven tanulmány szerint a változatos írásjelek használata növeli az eredményességet- Mindig érdemes a témához igazítani azokat. Például:
- A Hashtagot tartalmazó (#) posztok 60%-al nagyobb hatást vált ki átlagosan.
- A felkiáltójelet 2,7%-al nagyobb hatást váltanak ki.
- Az a hozzászólás, mely kérdést (?) tartalmaz, 23%-al nagyobb kötődést vált ki átlagosan.
6, A hírfolyamban tégy közzé először képet, ne albumban!
Sok szervezet posztol komplett képgalériákat, ugyanakkor ezek az albumok korlátozottan jelennek csak meg a rajongóknak – felméréseink között számtalan olyan albumot találtunk, mely nulla hozzászólást, nulla likeot kaptak. Épp ezért érdemes először egy-két képet a hírfolyamban megfuttatni, majd később (kb. 5 óra múlva) posztolni csak az albumot! Jobban jársz így!
7, Tartsd a link címed 100 karakter alatt!
Amikor feltöltesz egy linket a hírfolyamba, a link címe általában túl hosszú. A Facebook minden címet elvág 100 karakternél, épp ezért érdemes Neked is eleve tartani ezt a limitet!
8, Csak a munkaidő után tégy közzé posztot!
Szintén a korábban említett tanulmány szerint a délután 17 és éjjel 1 között közzétett anyagok 11%-l nagyobb elérést biztosítanak, mint a nap folyamán megjelentek. Az is megfigyelhető a tanulmány készítői szerint,hogy az éjjel 1, és reggel 8 között közzétett posztok is jóval nagyobb elérést biztosítanak, mint a munkaidőben megosztottak. Mindez szükségszerűvé teszi, hogy Te is átgondold, mikor is éri meg bármit megosztani… Természetesen a legjobb módszer a szokásos: tesztelj!
9, A hétvégét se hagyd ki!
A TrackMaven azt is megállapította, hogy a cégek túlnyomó része hétvégén alig posztol bármit is. Ilyenkor 25%-al növekszik az átlagos megjelenések száma, mint pl. egy szerdai posztesetében. Vagyis erősen megfontolandó, hogy érdemes kísérletezni a hétvégével…
10, Kísérletezz hangulatjelekkel!
Az AMEX Open Forum szerint a hangulatjelek javíthatnak az eredményeiden a Facebookon:
- A hangulatjelekkel ellátott FB posztoknak 33%-al magasabb a megosztási aránya
- A hangulatjelekkel ellátott FB posztoknak 33%-al magasabb a hozzászólási aránya
- A hangulatjelekkel ellátott FB posztoknak 57%-al magasabb a like aránya
Bevált LinkedIn praktikák:
A LinkedIn szerint több, mint 4 millió cég rendelkezik LinkedIn Céges oldallal. Továbbá, a felhasználók 87%-nak bizalmát növeli a cég felé, ha a forrás LinkedIn fiókkal van megtámogatva, befolyásolja a döntéshozatalt. Szóval elég fontos, hogy a LinkedIn fiókunk is rendben legyen! Íme, néhány segítő praktika:
1, Tartsd a link címét 70 karakter alatt
Hasonlóan a FB gyakorlatához, a LinkedIn esetében sem érdemes túl hosszú címet megadni, mert ők is megvágják. Igaz, ők még szigorúbban; Náluk 70 a limit!
2, A link leírását tartsd 250 karakter alatt
Ugyanaz pepitában – a LinkedIn az állapotfrissítéseknél 250 karakternél vágja meg az anyagot. Szóval a lényeget e fölé!
3, Szerepvállalással ossz csak meg anyagot!
A QuickSprout szerint a LinkedIn hozzászólások 200%-kal több elkötelezettséget termelnek így!
4, Ossz meg képeket véleményezésre!
A QuickSprout szerint 98%-al magasabb komment arányt érhetsz el így!
5, Tégy közzé megosztható videókat!
A QuickSprout szerint 75%-al nőhet a megosztások száma videók használatával!
6, Naponta nagyjából egyszer ossz meg állapotfrissítést!
A LinkedIn adatai szerint havi 20 hozzászólás lehetővé teszi, hogy a közönséged 60%-át elérd – minimum!
7, A rajongói oldalakat alakítsd át ajánlatokká!
Míg a legtöbb social média felületen meg kell találni a megfelelő arányokat az vezérelt és nem-vezérelt tartalmak között, a LinkedIn kicsit más. Adataink azt mutatják, hogy 277%-al megbízhatóbb forrásnak tartják felhasználói, mint a Facebookot és a Twittert – persze csak addig, míg megmarad a jelenlegi érdekes, értékes tartalmi rendszer.
8, Küldj ki LinkedIn közleményeket!
A LinkedIn közlemények kifejezetten hatékony eszközt jelentenek manapság! Megfigyelhető, hogy egy jól időzített közlemény egy-egy érdeklődési csoport felé nagyban növelheti az elérések számát, sőt, ha létrehozunk saját csoportot, még kiválóbb eredményeket érhetünk el!
Javasolt Twitter praktikák
Alig valamivel több, mint három éve küldték el az első tweetet – és mára nagyon közel vagyunk a milliárdhoz! Hogyan biztosítsuk, hogy a tartalmunk megjelenjen ebben a zajban? Íme, néhány bevált módszer:
1, Tartsd röviden!
Két oka is van, hogy rövidnek kell lennie az ideális tweetnek:
A Social Media Scientist felmérése szerint a legsikeresebb tweetek 120 és 130 karakter között mozognak.
Ez a szám lehetőséget nyújt a usereknek, hogy könnyen retweetteljék az anyagot, másolás nélkül. Ha újra megosztható tweetet teszünk közzé (ne hagyjuk ki az „RTusername:” kódot se) akkor a felhasználó rövidítheti azt, vagy törölhet az anyagból.
2, RTS használata tweeteknél
Ha megosztasz egy idézetet, statot, márkát vagy cikket és ez tartalmazza a márkát, vagy a tárgy felhasználót, akkor jóval nagyobb eséllyel retweetelik, így pedig eljuthatsz mások közönségéhez is. Minél nagyobb a megosztások száma, annál jobban terjed az üzeneted!
3, Értesd meg a különbséget a megemlítés és a válasz között!
Ez a szabály sokaknak zavaros lehet. A megemlítés közzéteszi az anyagot a másik oldalán, míg a válasz nem, ezt el kell különítened!
4, Használd ésszel a hashtagokat!
Különböző kutatások kimondják, hogy #azok # #posztok #ahol #túl #sok #hashtagot #használnak 21%-al alacsonyabb elérést kapnak, mint ahol max 2-3 szerepel.
5, Ne erőltesd a trendi hashtagokat!
A kezdeti időkben a legtrendibb dolog volt mindent hashtagolni. Mára ez szerencsére változott, hisz a hashtag segít kiemelni dolgokat, így ha tényleg csak a FONTOS anyagokat hashtagelik, megfontoltabb színezetet ad egy-egy üzenetnek!
6, Ne felejtsd a vizuális tartalmakat!
A Twitteren gyakorta elfelejtik a képek használatát, noha minden értékesítési csatornán fontos a látvány. Pedig ez a Twitterre is tökéletesen igaz – a megfelelően használt vizuális tartalom akár 55% százalékkal növelheti a követések, megosztások, illetve egyéb visszajelzések számát!
7, Ne auto-posztolj Instagram képeket!
Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha automatikus megosztást engedélyezel Twitter fiókodra az Instagramodból! A megosztott anyag nem élesben jelenik meg, ha valaki meg szeretné nézni, azonnal át lesz irányítva az Instagramodra, ergo nem csak, hogy megosztásokat veszthetsz, de még idegesítheted is a usereket! A fényképek közvetlenül feltölthetők a Twitterre, szóval, többet hoznak, szóval: hagyd az automatikus megosztást!
8, Megfelelő mérettel tölts fel fotókat!
Amikor fotókat töltesz fel, ne feledd optimalizálni azokat a tényleges Twitter tevékenységedre! A minden esetben alkalmazható, vagyis ajánlott méret a 440×220 pixel!
9, Címkézd a felhasználóidat a fotóidon
A Twitter lehetővé teszi a fotókon történő címkézést – a taggelés közli a userrel a fotó feltöltését, növelve a valószínűségét a retweetnek!
10, A linkeket a tweeted közepén helyezd el!
Tudom, hogy unalmas, de érdemes a fenti metódust használni – mintegy 25%-os növekedést érhetsz el. A kutatások azt mutatják, jóval nagyobb átkattintási arányt érsz el, mintha a link a végén lenne. A rövid tweet segít, hogy hamarabb elkapd az olvasó figyelmét!
11, Tisztább a tweet, ha rövidebb a link!
Link megosztásakor a legfontosabb gyakorlat, hogy rövidítsük le annyira a linkünk, amennyire lehet. Nem csak a fogadók számára könnyíted meg a dolgodat, de Te is több infót tudsz közzétenni, és ne felejtsd, említettük korábban az ideális tweet karakterszámot is!
12, Optimalizáld naptárad!
Nem mindegy ám, mikor tweetelünk! Dan Zarrella kutatása szerint a legjobb hétfőtől csütörtökig 13.00-15.00 között, valamint pénteken 16.00-17.00 között közzétenni bármit – százalékos arányban ilyenkor a legnagyobb az elérés!
Forrás: HubSpot.com