Előfordulhat, hogy annyi, de annyi e-mailt kapnak nap nap után, hogy egyszer csak kiborul a bili, elegük lesz – egy rosszabb napon ez könnyen a leiratkozást is jelentheti!
Mindenesetre fontos (és persze törvény által előírt!), hogy leiratkozási lehetőséget biztosítsunk a számukra. Ez megtérül a számodra, hisz egy-egy ilyen címzett nem rontja majd a megnyitási-, és átkattintási arányaidat, egészségesebb képet mutat a konverziós mutatód.
A Can-SPAM törvény miatt (is) tudjuk, meg kell adni ügyfeleinknek a kiutat. Vannak egyszerű módok, és persze vannak olyanok is, melyek akár komikusak, vagy plusz érzelmet gerjesztők is – íme 9 példa ezekre:
1) J.Crew Factory
A J. Crew leiratkozó oldala nem hétköznapi módon adja meg a leiratkozás lehetőségét: elismeri, hogy előfordulhatott, hogy nem minden érdekelte a fogyasztót, és lehetővé teszi, hogy mielőtt leiratkozna, személyre szabhatja a marketing levelek témaköreit. Ez jól illik a J. Crew-hoz, ráadásul nagy lehetőséget ad, hogy olyan e-maileket kapjanak az ügyfelek, melyek valóban érdeklik!
2) Barneys New York
A Barneys egy ‘Hiányozni fogsz’ üzenettel nyit, és a leiratkozáshoz egy egyszerű felmérést is kér, melyen megadhatja az ügyfél, miért iratkozik le. Ez egy lépésben egyszerű folyamatot kínál a leiratkozni vágyó ügyfélnek, és segíti a marketingesei munkáját, hogyan optimalizálják e-mail marketingjüket, hogy ne legyen túl sok egy-egy dologból.
3) Puma
A játékos, sportos márka, a Puma egy meglehetősen jól konvertáló üzenettel búcsúzik feliratkozójától. „Emlékezz a szép időkre” – mondja, és egy vidám filmtekercses ikonnal fejezi ki a visszaemlékezést.
Igaz ugyan, hogy a leiratkozó szándékot ez nem feltétlenül semlegesíti, de jó esély van rá, hogy a leiratkozó értékeli a humort, és újra feliratkozik…
4) Bed Bath & Beyond
Az otthoni pékáru óriás, a Bed Bath & Beyond egy olyan oldallal fogadja a leiratkozni vágyót, mely felkínálja a lehetőséget a hírlevél szegmentálására. Leiratkozás helyett javasol, választási lehetőségeket kínál fel! Okos!
5) Free People
A Free People nevű ruházati cég barátságos hangvétellel ajánlja fel, hogy szegmentáljon az ügyfél, gondolja át, nem-e csak a témák nem feleltek meg neki. Bár a dizájn kissé lányos, ugyanakkor épp annyira barátságos hangulatú, hogy adott esetben a leiratkozni vágyó meggondolja magát!
6) charity: water
A charity: water nevű nonprofit szervezet a humort veszi elő: vagy megerősíti a leiratkozást az ügyfél, vagy végignézi, hogyan locsolják nyakon a vezérigazgatót… Ez elsőre talán megrökönyödést kelt, de akkor jöjjön egy számadat: tavaly több, mint 70.000 címzettnek küldtek levelet, 100 iratkozott le – és 740 inkább a videót választotta!
Ha indokolt, és belefér egy márka arculatába, a humor segíthet egy-egy ügyfél megtartásában. Max. a vezérigazgató fázik meg kicsit…
7) Sidekick
Mint a Free People-nál, a Sidekick is egyszerűsíti a folyamatot, a leiratkozási linkre kattintva viszont ad egy lehetőséget, hogy mégis visszacsináljuk az egészet! Az e-mail azt mondja: „Jó pihenést – leiratkoztunk!”, azonban a levél végén található CTA gomb („Várjatok, tartsatok a listán!”) gombra kattintva lehetőségünk van visszairatkozni. Egy egyszerű esély – ki tudja, be is jöhet!
8) Fab
A Fab a Sidekickhez hasonló módszert használ, leiratkozáskor a kiküldött levélben szereplő STOP azonban tud olyan helyzetet eredményezni, hogy eléggé felhívja a fogyasztó figyelmét, és visszacsinálja a leiratkozást.
9) Groupon
Amikor rákattintunk a Groupon leiratkozó linkre, kér egy megerősítést. Ha ez megtörtént, felugrik egy lap, rajta egy giffel, amin Derrick látható egy íróasztalnál. A gifben látható apró poén személyiséggel és humorral tölti fel a nagy egészet, és pozitívumként az olvasó is tapasztalhat némi kielégülést, ha megvigasztalják Derricket. Win-win szitu, igaz?
Mitől működhetnek ezek az oldalak?
Három visszatérő technikában foglalható össze a válasz:
1, Leiratkozáskor lehetőséget adnak a beérkező levelek mennyiségének és témájának személyre szabására.
2. Végezzen visszajelzés kéréssel e-mail marketinget: „Túl sok már az e-mail? Ossza meg velünk véleményét, hogy tudjuk, mire figyeljünk oda!” – de ez csak egy példa, ugyanakkor járható út lehet, sőt, e módon inaktív felhasználókat is aktívvá tehetünk!
3, A humor örök fegyver, igaz, vannak olyan komoly cégek, melyek arculatába egyáltalán nem fér bele egy vödör víz a vezérigazgató nyakába…
Amellett, hogy hatékony, releváns üzeneteket gyártasz, fontos megjegyezni, hogy nem csak az automatizált (pl. CRM) kiküldésekből származnak a leiratkozások. Győződj meg róla, hogy a platform, amit használsz, jó-e, tesztelj, végezz A/B teszteket! Ez normális és fontos része a hírlevél marketingnek!
Neked milyen tapasztalataid vannak? Láttál igazán jó leiratkozó oldalakat? Oszd meg velünk commentben!
Forrás: HubSpot.com