A jó vagy a rossz hírt mondjam először?
Kezdjük a rosszal: átlagosan minden e-mail adatbázis évente 22,5%-al csökken – leiratkozások, címváltások okán. Amikor pl. munkahelyet vált egy ügyfeled, könnyen elveszti a korábban nap nap után használt e-mail címét is – az ilyen esetben az elvesztett ügyfél jó eséllyel nem jön vissza soha már.
A HubSpot és az Eventbite közös felmérése alapján mind a mai napig az e-mail a leginkább hatékony marketing csatorna – ha pedig a fentiekből indulsz ki, kötelező folyamatosan új kapcsolatokkal frissítened a listád! (Elvégre több kapcsolat = több értékesítés, nemde?)
És akkor jöjjön a jó hír: van ám bőven olyan eszköz, mely segítségedre lesz a listádon évente támadó lyukak betömésében, sőt, akár jókora bővülést is érhetsz el általuk!
Íme 5db az általam kipróbált és jónak tartott eszközök közül, hogy segítsem a munkád:
1, A Pop-Up
Biztosan rengeteg kritikát hallottál már a pop-upok megjelenítéséről a weboldalakon. Természetesen van abban valami, miszerint sok marketinges szerint a pop-up használata meglehetősen invazív a mai marketingben, azonban ne feledd: lehet egyszerre fontos és értékes is! Függ az oldalad dizájnjától, illetve attól, hogyan építed bele, részévé teszed-e; hogy mennyire hat zavarólag, illetve egyáltalán zavarólag hat-e? Mert másrészről a pop-up használat egy kiváló módja a listád építésének!
Mondok egy példát: Chris Penn, egy elég menő szerző-blogger átdolgozta a honlap-dizájnját, és ennek keretein belül eltávolította a pop-upot is, és inkább beépítette a feliratkozó mezőt a honlapba. Néhány hónap alatt azt vette észre, hogy meredeken zuhan a feliratkozók száma…
Arról nem is beszélve, hogy a Social Media Examiner kutatása szerint egy pop-up használatával átlagosan 234%-ot tud növekedni egy e-mail adatbázis – márpedig ez nem épp lebecsülendő arány! A cég alapítója, Mike Stalzer szerint az esetek 70%-ban, ha megfelelően beépítik a honlapba, a pop-up tökéletesen segíti a feliratkozó szám növelést.
Ezek az eredmények – úgy gondolom – magukért beszélnek, de vannak azért ennél kevésbé kemény módjai a pop-up használatának. Az egyik legjobban működő út az, hogy scroll-érzékelőt használsz: ez kiválthatja a hagyományos pop-up-ot, és csak akkor jelenik meg, ha az olvasó elég érdeklődő, és lefelé görget (akár többet is) a honlapon – Ezek az úgynevezett CTAS oldalak csak ilyenkor úsznak be oldalra a helyett, hogy kitöltenék a teljes képernyőt – mint pl. ez:
Természetesen a pop-uphoz hasonlóan a CTAS-nél is rengeteg beállítási mód (késedelem, csak egyszeri megjelenés, etc.) létezik, amivel testre szabhatod, hogy még inkább a saját elgondolásaid szerint használd. Az Everbite-nál pl. ezt a módszert alkalmazzák:
Mint látható, elég sok módod van arra, hogy pop-upokat használ a weboldaladon – és persze elég sok okod is! A számok, ugye, magukért beszélnek:
Lehetséges eszköz
Szeretnél kipróbálni egy pop-upot az oldaladon? Tedd próbára az alapból ingyenes SumoMe alkalmazást, mely könnyen testre szabható, és ha komolyabban el szeretnél merülni benne, esetleg több opciót is ki szeretnél használni, a három szintű díjszabása között biztosan megtalálod a neked valót!
2, A kiemelt sáv
Ha nem tudod elfogadni a gondolatot, hogy pop-upot helyezz el a lapodon, neked ajánlom a kiemelt sávot! Ez a sáv, melyet hívhatunk „ragadósnak” is, egy teljes képernyő szélességű sáv, mely megragad az oldal tetején, és követi a látogatót, ha épp lapozgat az oldaladon.
Hogy is néz ki ez a valóságban? Íme:
Jól megfigyelhető, a tartalom a görgetéssel változik, de a feliratkozói opció, vagyis a kiemelt, ragadós sáv folyamatosan követi a látogatót.
Ez a technika talán kevéssé zavaró, és tolakodó, mint a pop-up, de segítheti a legfőbb célod, a konverzió megvalósulását! És! Ha már a konverziónál tartunk, nem szabad lebecsülni ezt az eszközt – a ProBlogger szolgáltatás csak ennek a használatával 25%-al növelte az adatbázisát!
Az eszköz, amit javaslok:
Ha elhelyeznél egy kiemelt sávot a lapodon, akkor kapásból kezd az egyik vezetővel e téren: a HelloBar-ral! A működtetése, telepítése pofon egyszerű, könnyű módosítani – ráadásul az alap felhasználása ingyenes is!
3, A „kilépést megelőző” Pop-up
Ez a meglehetősen speciális pop-up eszköz más, mint az először említett: érzékeli a felhasználók viselkedését, és csak akkor jelenik meg, ha úgy gondolja, hamarosan elhagyni szándékoznak a weboldalt. Időben beavatkozva ez az extra pop-up fantasztikus módja lehet annak, hogy fenntartsd a figyelmet, hogy okot adj a maradásra.
Íme egy példa az eszköz használatára:
Az eddig említett lehetőségekhez hasonlóan egy egész sereg ok van rá, mely igazolja ennek a pop-up módszernek az eredményességét.
A WP Beginners oldala például a kilépési szándék pop-up használatával 600%-al növelte meg a regisztrációs arányát, ami azért nem egy kis szám! Hogy mennyire? A napi 70-80 feliratkozó helyére 445-470 közöttire ugrott!Neil Patel blogján ugyanezen módszer használatával 46%-os növekedést értek el, de ezt elkülönítették a mérés során az egyéb forrásokból érkező regisztrációktól.
Az eszköz, amire szükséged lehet
Ha szeretnéd Te is kipróbálni ezt a pop-upot, javaslom, a Hold On Stranger eszközt használd! Bár ez az eszköz nem ingyenes örökké (ugyebár, minden jó véget ér egyszer…), de 14 napos tesztverziót kínál, a későbbiekre pedig 60 napos pénz visszafizetési garanciát, és nagyon kedvező belépő havi árazást. Ez elég barátian hangzik, ugye?
4, A tartalomba ágyazott feliratkozó box
Egy másik nagyszerű lehetőség a feliratkozás-növelésre, ha a tartalomban helyezel el regisztrációs dobozt. Így nem zavaró, de nem is sikkad el a látogató figyelme – a tartalomba való beépítéssel megragadod azt az esélyt, ahol a legbiztosabban találkozik vele a user. (Ha nem akarod közvetlenül a tartalomba helyezni, nyugodtan beillesztheted a post végére is…)
Az Everbite Ireland így használja, és meglehetősen sikeres:
Mit használj?
Szeretnéd te is kiaknázni a beágyazott regisztráció kínálta lehetőségeket? Mi a MailMunch Embedded Opt-In Forms-t használjuk, oda szúrjuk be, ahová tetszik, úgy, ahogy tetszik. Ráadásul nincs fizetett verzió, csak regisztrálni kell a honlapon, és máris ingyen integrálhatod a lapodba!
5, A Twitter Lead generált megjelenés
És a végére egy teljesen más, ami hazánkban még finoman mondva sem elterjedt…
A pop-upok, és egyéb követő eszközök akkor hatékonyak, ha a látogató már valódi látogatóvá vált, tehát eljutott a lapodra, miért várnád meg, hogy eljussanak oda.
A Twitter Lead generált eszköz akkor is feliratkozásra buzdíthat, ha még életükben nem jártak a lapodon – ellenben a Twitteren igen.
Íme egy példa:
Minden esetben tartalmaz egy rövid leírást, egy képet és egy CTA-t.
A cél, hogy a Twitter felhasználók megosszák veled a címüket. Szóval tedd fel magadnak a kérdést: milyen értéket tudsz nyújtani cserébe ezen a felületen? A kép csak figyelemfelkeltésre használható, az ajánlatot ennek a fényében alakítsd ki! (Ha kiválasztasz egy képet, vésd eszedbe, a kijelzők mérete meglehetősen kicsi!) A CTA pedig legyen egyszerű és figyelemfelkeltő.
Az eszköz, amit javaslok:
Ha szeretnél úttörő lenni e téren is, nincs másra szükséged, mint egy Twitter fiókra. Az induláshoz látogass el a Twitter Ads oldalra, és válaszd ki a megfelelőt – akár ingyenesen is fogod tudni használni őket, mérhető eredménnyel! (Bár javaslom, egy keveset azért költs promóciós hirdetésekre is, hisz hazánkban a Twitter még kevésbé elterjedt, így az ottani ügyfélkör kialakítása és bővítése is szükséges…)
Van még ötleted? Te milyen eszközt használsz még címgyűjtésre? Oszd meg velünk kommentben!
Forrás: HubSpot.com