Ha ezt olvasod, valószínűleg van e-mail címed (vagy akár több is…). Sőt, az évek során biztosan kismillió levelet kaptál, melyek közül… mondjuk úgy, sok volt „megkérdőjelezhető” minőségű…
De voltak köztük váratlan, informatív, figyelemfelkeltő tárggyal rendelkező is, igaz? Szóval elég nagy a szórás.
Míg az e-mail marketing napról-napra változik, sajnos sok marketinges nem tudja, vagy nem is akarja lekövetni ezeket a változásokat. Ha viszont nem frissítjük a stratégiánkat, beleveszünk az unalomba…
Hogy ötleteket adjunk ehhez, íme ez a poszt, ahol innovatív, modern, vagy valamely okból figyelemfelkeltő anyagokat tartalmaz. Ne feledd, a legjobbaktól nem szégyen tanulni!
1, PayPal
Ha van, akiknek szeretem a leveleit, az a PayPal. Nem csak a bevezetése világos, de az egész koncepció is – egységes, és hűen tükrözi a szolgáltatás hasznát! Gondolj csak bele: hányszor voltál már olyan helyzetben, hogy egy barátokkal közös vacsora után hirtelen jól jött volna egy kevés pénz? Na, aki átélt már ilyen kellemetlen szitut, annak könnyen felkelti az érdeklődését egy ilyen típusú levél!
2, ModCloth
A nagy cégek is folyamatosan fejlődnek, az ügyfelek pedig elvárják ezt; kell, hogy megtapasztalják a változást. Amivel viszont sokan nem törődnek, az épp az: sose felejtsük el kommunikálni ezeket a változásokat! Ebben a ModCloth üdítően az élen jár. Ha változásokat vezetsz be, gondolták, azt bizony minden szinten kommunikálni kell – és tették ezt ők nem is akárhogy!
3, Tory Burch
Láttad? Mekkora király már! Egy kis animáció annyira fel tud dobni egy levelet, hogy az hihetetlen! (oké, a képből nem jön le, de a kapuszárnyak nyílnak ki eredetileg). A privát akció hatását brutálisan erősíti az eredeti animáció – ne félj néha használni Te sem, extrán ráerősít mindenre!
4, Zipcar
Mióta feliratkoztam a Zipcar oldalára, én is rendszeresen használom a lenti levéltípust. Oké, ez nem egy tipikus hírlevél, hanem egy emlékeztető, de szövegközpontúsága miatt sokkal inkább szeretik a levelezőrendszerek (nézted már, hogy néz ki néhány képes anyagot pl. Outlookban?), ráadásul a „helyes irányba” tereli a usereid?
Használd ezt a módszert akkor, ha webhelyed látogatói elhagyják befejezetlenül a kosarukat – íly módon, egy jó szövegezéssel emlékeztetheted őket, hogy „van még egy befejezetlen ügyük”…
5, RunKeeper
A RunKeeper előszeretettel tesz erőfeszítéseket arra vonatkozólag, hogy visszacsábítsa az inaktív felhasználóit. A kevésbé agresszív szövegezés, és az egész levél barátságos hangulata messze van a hírlevelek hangulatának nagy átlagától – nem csoda, hogy rászánják az időt az ilyesmire, bizonyosan van foganatja!
6, Litmus
Íme egy újabb kitűnő példája annak, hogy az animációk mennyire fel tudják dobni a hírlevél marketinget. A statikus szöveggel szemben a mozgás jobban ösztönzi a usereket, hogy belevessék magukat a mélyebb tartalomba. Nem beszélve arról, hogy a fejléc mennyire kifejező, mennyire megmutatja, miről is szól a levél!
7, Loft
A Loft célja ezzel a levéllel az, hogy kifejezzék, mekkora értéknek tartják az adott user postafiókját. Annak az érdekében, hogy igazán releváns levelet kaphasson egy-egy feliratkozó, kérik, frissítsék a preferenciákat – kvázi a szegmentálást, és a célzást elősegítő adatokat bekérve tőlük, mely segítségével hatékonyabban és persze konverzió-optimalizáltabban küldhetnek leveleket. A levél ráadásnak szuperhatékony lehet abban is, hogy mutassa a userek felé, hogy a véleményük valóban számít!
8, UncommonGoods
Említettük már jó párszor, a hatékony CTA azonnali cselekvésre sarkall – hiszen ez vezet a konverziókhoz, nem igaz?! Nos, az UncommonGoods levele ennek a tökéletes iskolapéldája!
A helyett, hogy azt mondanák „Rendelje meg az Anyák napi ajándékot most!” , az e-mail azt mondja: „Nem gondolod, hogy Anyu szerette volna időben megkapni az ajándékát?” Oh, és tényleg, Anyák napja! Köszi szépen, szerintem is időben szeretné megkapni, már rendelem is….
9, JetBlue
Megvallom: odavagyok a JetBlue marketingjéért. Amióta ismerem őket, ilyen és ehhez hasonló, vicces, néha kicsit pofátlan levelekkel operálnak, mint ez itt, mely célja az, hogy viccesen próbáljon visszacsábítani ügyfeleket. A kontrasztos CTA, a szellemes szöveg, a finoman egyszerű dizájn – mind egységes, kedves képet mutat, a helyett, hogy tolakodó lenne.
10, Bonobos
Egyszerű: ha azt akarod, hogy kedveljék a leveleid, okot kell adnod rá. Ez a tiszta, minimalista és kattintásbarát e-mail kampány interaktív élményt teremt, és arra ösztönzi a címzettet, hogy megtegye a következő lépést.
Azzal, hogy azok számára, akiknek nem lenne idejük hosszasan böngészni a lapot, lehetőséget teremt egy kattintással elérni a kívánt méretezést, nagyban elősegíti a vásárlás-élmény megvalósulását. Pazar ötlet!
11, Amazon Local
Ez az Amaton Local elég célratörő, csak egy CTAból áll: mondja meg a user, mit szeret és mit nem. Ez a korábbiakhoz hasonlóan egy preferencia-e-mail, mely a jövőben kapott leveleket segíti optimalizálni. De nem csak az egyszerű felépítés, de az oldal és a levél dizájnjának összhangja is elismerésre méltó! Vess rá egy pillantást:
Figyeljük meg, milyen egyszerűen és mégis célratörően építették fel a téma-szegmentációt! Ez egy igazán egyszerű, mégis nagyszerű módja annak, hogy minél több személyre szabott levelet küldhessünk – így nagyobb lesz az esély a megnyitásra, és persze az átkattintásra is!
12, Focus Point Global
Az FPG olyan fókuszcsoportos kutatásokat végez vállalkozásoknak, melybe belefér akár a hússal kapcsolatos piackutatás is. Míg a kutatás maga bonyolult, a levél maga lenyűgözően egyszerű. Minden információ, melyre szükséged lehet ahhoz, hogy meghatározd, szeretnél-e részt venni, rendelkezésedre áll, és csak ez után kapsz egy viszonylag rövid magyarázó szöveget.
Mi a felmérés témája? mennyi időbe telik? Hol is kezdjem? Aztán rájövünk, hopp, itt van minden infó az orrunk előtt! Levelük törekszik a tömör, mégis egyértelmű információnyújtásra – ami, valljuk meg, nagy hibapont sokak levelezésében…
13, Harpoon Brewery
Nézd végig a lenti levelet, és mondd azt, hogy nem egy rendkívül átgondolt példány! Ugye, hogy nem megy? Ez az egyszerű, gyors levél mintapéldája annak, mikor úgy érzem, egy cimborámtól kaptam épp egy e-mailt. Egy olyan korban, mikor automatizált e-mailek garmadája önti el a postafiókomat, üdítő egy ilyen levelet kapni! Nem érzem azt, hogy valami robot-levél, emberinek, közelinek találom magamhoz.
Ha szeretnéd elérni, hogy az ügyfeleid jó ismerősként tekintsenek rád, hogy megerősítsd a kapcsolatod velük, szánd rá az időt ilyen típusú e-mailek készítésére is!
14, Bonafide
A Bonafide a lenti levelével igyekszik ápolni az ügyfeleivel a kapcsolatot, és feleleveníti azt a meglehetősen alapvetést, hogy az ügyfeleid (pláne, ha inaktívak) már lehet arra sem emlékeznek, ki is vagy!
Vess egy pillantást a narancssárgával kiemelt részre – az első bekezdés elmondja az olvasónak, egyáltalán hogyan kerültetek kapcsolatba, miért kapsz tőlük levelet! Mivel mindannyian szenvedünk a postafiókunk túlterheltségétől, ez egy kifejezetten jó módszer arra, hogy megelőzzük a leiratkozást (vagy spamnek jelölést…), és hatására akár újra aktiválhatunk felhasználókat is!
15, Rip Curl
„Csatlakozz a forradalomhoz!”
Ez így elég erős, nem? A Rip Curl, ez az Ausztrál szörf ruházat elég attraktív kampánnyal állt elő – szinte tényleg „forradalmi” az a lendület, ahogy levelezésüket kezelik, a CTA nem csak erős, de hatékony is. A nap végén, mikor már mindenkinek elege van mindenből, és szívesen részt venne valamiben, ami „nálánál nagyobb”, tökéletes motivációként fogadja eme levél…
16, J.Crew Factory
Sokunk számára, amikor eljön az ajándékozás ideje, az egyben a harc ideje is… A J.Crew Factory felismerte ezt a problémát, és azok számára igyekszik megoldást nyújtani, akik ezzel küzdenek. Ajándék kártyájuk e-mailben kommunikálják, méghozzá elég képzelet gazdag módon. A figyelemfelkeltő dizájnhoz jól kapcsolódik az üzenet, ezzel önmagában is egy kiváló CTA-t alkot!
Ez csak néhány példa volt – és most Te jössz, mesélj, mit találtál még igazán jónak? Honnan vettél át ötleteket?
Forrás: HubSpot.com