Hogyan hozzunk létre olyan e-maileket, amit el is olvasnak…?

Szerző: | 2015-10-02

Ez a cím a legtöbb marketingesnek elég erősen hangozhat… Üldögélsz egy konferenciateremben, és azon agyalsz: hogyan tudnál nagyobb bevételt termelni? Hogyan juttathatnád el az üzeneted több embernek? Hogyan tudnád az oldaladra irányítani folyamatosan az érdeklődőket? A válasz persze a hírlevél, de csakis az olyan, amit el is olvasnak!

A megnyitási és kattintási arányok nagyon fontosak – az meg még inkább, hogy folyamatosan növelni tudd ezeket a számokat, hiszen ez tuningolhatja a bevételeidet is.

Jól hangzik?

Gondolkodtam én is épp eleget, jártam a Te ciődben én magam is. Ugyan a hírlevelek a leggyakrabban küldött e-mail típusok, de hihetetlenül nehéz megtalálni azt az egyensúlyt, ami az elsődleges postafiókba juttatja az anyagot, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfeleink meg is nyissák azokat, hovatovább még kattintsanak is! Rengeteg különböző típusú tartalom (cikkek, ajánlók, szolgáltatások, akciók…), melyek az aktuális üzleti célokhoz kapcsolódnak – így egyensúlyt találni embert próbáló feladat!

Ráadásul ahhoz, hogy a megfelelő célokat elérd, de egységes arculatot is teremts, és megfelelő legyen a CTA-d… háát…

Persze ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen célt tűztünk ki magunk elé! Minél többet dolgozol az adatbázisodon, minél többet tesztelsz, minél jobban elmerülsz a potenciális kattintói, megnyitási szokásokban, annál nagyobb eséllyel érheted el a sikert.

Szeretnél egy ász új hírlevél projectet? Vagy épp ráncfelvarrást végeznél a jelenlegin? Az alábbiakban 10 fontos tanácsot nyújtok, ami segítségedre lehet!

10 tipp olyan hírlevél létrehozásához, amit el is olvasnak

1, Tényleg szükséged van hírlevélre?

Tudom, nem egyszerű ezen gondolkodni, pláne, ha a főnökeid a nyakadba varrják, de tudnod kell: tényleg szüksége van a cégnek hírlevélre? Megtérül? Mert ha nem, bizony abba kell hagyni!

Amennyiben igen a válaszod, először felmérést kell végezned: kik azok, akik a te iparágadban jó hírlevelet gyártanak? Mi teszi őket vonzóvá? Hogyan iratkoztatnak fel? És persze: hogyan lehetsz jobb náluk?

Meg kell vizsgálnod az üzleti céljaid! Megtérül a hírlevélbe feccölt idő és energia, valamint költség? Több ügyfél jön be általa? Nőnek a konverziók?

Mert hát van az a téma, ami egész egyszerűen nem működik hírlevélben; nem vesznek tudomást róla a népek, nem kattintják – így pedig sokkal hasznosabb területekre is be tudná fektetni a céged a hírlevélre költött forrásokat.

Oké, tegyük fel, úgy döntöttél, kell a hírlevél, meghatároztad a célokat, felkészültél az ellenlábasokból. Mi következik?

2, Találd ki, milyen hírlevelet szeretnél küldeni

Az egyik leggyakoribb hírlevél probléma az átgondolatlanság: túlzsúfoltak, céltalanok, és egyáltalán nem könnyítik meg a vevők választását. A termék hírek mellé közvetlenül bekerülnek a PR ajánlók, a blogbejegyzéseket eventek törik meg, a CTA-k elbújnak… kell neked ez a rendetlenség? A működő e-mailhez kell egy központi szál, egy téma, amire felfűzöd a tartalmat!

Például ha találsz egy speciális témát (vegyük a kék színt), az nagyban megkönnyíti a dolgot, hogy ne legyen zagyva a hírleveled (bepakolhatod a legjobb kék színű ruhadarabokat, ha pl. egy fashion webáruházad van).

Ilyen példa a a BuzzFeed „Egy hét macskákkal” című hírlevele, ami kiváló lehetőség, hogy ötleteket meríthess!

1a

3, Egyensúlyozd a hírleveled: 90% érdekesség, 10% ajánlat!

Nem véletlen az alcím: az ügyfelek nem akarják az idejük 100%-ban csak azt olvasgatni, milyen jó a terméked vagy szolgáltatásod!

Pl. ha én feliratkozok egy oldalra, mely kiváló cipőket árul (jhó, férfi létemre nagy gyengéim a cipők, na és??), és a cég 2-3 naponta újra és újra ajánlatokat küld, hogy vásároljak, vásároljak, vásároljak… No, hiába szeretem a cipőket, ennyire azért nem! Szóval ezek után ha csak meglátom a feladót, már dobom is a kukába, egy idő után meg vagy spamnek jelölöm, vagy leiratkozom… Ha viszont érdekes tartalmakat küldenek, információkkal látnak el, sokkal könnyebben ráharapok a kevesebb, de igazán figyelemfelkeltő ajánlatukra!

Ne légy az a marketinges, aki túltolja az önreklámot! Vedd figyelembe az előfizetői szokásokat, keltsd fel az érdeklődésük, tedd őket lojálissá – na, így sokkal könnyebben születnek konverziók, és ami a legfőbb: sokkal tovább marad meg az ilyen ügyfél!

4, Tedd érdekessé, informatívvá a feliratkozó oldalt!

A feliratkozó oldaladon nem érdemes ködösíteni. Légy egyértelmű, tudasd az ügyfeleiddel, milyen témákkal számolhatnak, mennyi hírlevelet kapnak majd tőled hetente vagy épp havonta! Sőt, érdemes akár egy okos linket is beilleszteni, hogy megtekinthessék egy hírlevél előnézetét! Miért? Mert ha így teszel, már ismerősként köszönthetik a leveled!

2a

Ha feliratkozóként ezzel találkozol, nem lesz félelmetes a dolog. Az emberek nyitott szemmel járnak, nem adják olcsók a regisztrációjukat, információra van szükségük! Ne hallgasd el előlük azokat!

5, Használj kreatív címeket!

Még ha fel is iratkozik bárki a hírleveleidre, nincs rá garancia, hogy meg is nyitják azokat! Sok marketinges azzal próbál hatni, hogy ugyanazzal a tárggyal és feladóval bombázza a címzettjeit hétről-hétre, hónapról hónapra.

De lássuk be, ez nem épp egy jó ötlet. Miért? Mert nincs ösztönzés, nincs, ami felkeltse a figyelmet. A kreatív megközelítés mindig jobb! Példának okáért íme a Thrillist pár tárgya:

3a

6, Válassz elsődleges CTA-t!

Oké, ami a hírlevelet hírlevéllé teszi, az épp az, hogy ösztönözzük az olvasókat valamilyen tevékenységre – kattintás, válaszadás, vásárlás… Persze lehet több cél (több akció) a leveledben, de az elsődleges CTA-t nem szabad, hogy figyelmen kívül tudják hagyni!

Ki kell jelölnöd, mi a legfontosabb, hova szeretnéd a leginkább irányítani az ügyfeleid – és ha rendelkezik a hírleveled több linkkel, az amolyan „ha van még időd, és érdekel” típusúnak illene lennie!

Példa érdekel? Íme a Second Glass anyaga:

4a

7, Tartsd a dizájnt minimálison

Ahogy mondtam, a hírlevelek gyakran túlzsúfoltak – és nem csak az ajánlatok száma, de a túltolt dizájnhasználat miatt is!

Ha valóban azt szeretnéd, hogy az előfizetőid megmaradjanak, és érdeklődjenek az anyagaid iránt, tartsd az átlátható szinten a képhasználatot. A tömörség a hírlevelekben nem hogy nem baj, de egyenesen kötelező is!

Nézd meg a Tom Fishburne blogjához készített hírleveleket, hogy hogyan kell ezt csinálni:

5a

8, Győződj meg róla, hogy a képek rendelkeznek alt szövegekkel!

Tekintettel arra, hogy a vizuális tartalom nagyon fontos, nem mondom azt, hogy ne használd képeket – de könyörgöm, vedd figyelembe, hogy rengeteg az olyan e-mail szolgáltató, ami elsőre nem jeleníti meg azokat!

Ugye nem akarsz krikszkrakszokat küldözgetni? Van ennek persze egy trükkös módja, amivel sok idő elmehet, de amennyiben alternatív szövegeket (alt textek) használsz a képeidhez (pláne, ha azok figyelemfelkeltők), máris növelheted a kattintások esélyét!

9, Könnyítsd meg a leiratkozást!

Talán ez kevésbé tűnik intuitívnak, de kulcsfontosságú ahhoz, hogy tisztán tartsd a listádat, valamint hogy elkerüld a spam veszélyt! A nyilvánvaló leiratkozási folyamat segít abban, hogy azok, akik számára érdektelenek az anyagaid, ne spamnek jelöljék az anyagaid!

Így használja például a charity: water a leiratkozó linket:

6a

10, Tesztelj, tesztelj, tesztelj!

Tudom, hogy csak kilenc dolgot soroltam fel, és a tizedik „csak” a tesztelés – de sokan minduntalan kihagyják ezt! Márpedig mindig idomulnod kell a piacodhoz, mindig utána kell nézned, mi hat a leginkább, mi az, ami megnyitásra, kattintásra ösztönzi a feliratkozóidat!

Tehát az egyes hírlevelekre úgy gondolj, mint kiindulópont – és kísérletezz, újra és újra, hiszen tökéletes recept nem létezik! De folyamatosan közelíthetsz hozzá!

Most Te jössz! Ötleted van? Oszd meg velünk kommentben!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük