”Hogyan tudnám növelni a blogom forgalmát?” – Ez az egyik leggyakrabban ismételt kérdés, amit az új blogot indítók feltesznek nekem, és mindig ugyanazt mondom nekik! A blogod forgalmának növeléséhez egyszerűen a feliratkozók számának növelésre kell összpontosítani.
Azt fedeztük fel, hogy a feliratkozóid számának tanulmányozása elengedhetetlen a blogod forgalmának növeléséhez! Akkor is, ha új, vagy ha évek óta működik, a szabály egyaránt érvényes!
Habár mindig volt anekdotikus bizonyítékunk arról, hogy a több előfizető nagyobb forgalmat eredményez, pár adattal akartam ezt alátámasztani. Előkerestem a HubSpot Blog ezelőtti éves előfizető adatait, és összevetettem a számokat.
Nézd meg, mit találtam:
Mi van a nagy kiugrásokon 2012 és 2013-ban?
Itt van, mi is történt: 2012 vége felé elkezdtünk pop-upokat hozzáadni a kiemelt fogadó oldalakra, hogy feliratkozási lehetőséget biztosítsunk a bloghoz. Más szavakkal, ha valaki kitöltötte a kérdőívet a HubSpot fogadó oldalán, hogy megkapja az egyik speciális ajánlatunkat (pl. e-book), akkor még feliratkozni is tudtak, hogy a HubSpot blog új tartalmáról is levelet kapjanak.
Ez nagy dolog volt számunkra! Ezeket az előfizetői check boxokat hozzáadtuk sok érkező lapunkhoz, és csupán három hónap alatt megdupláztuk az e-mailes előfizetőink számát. A taktika működött!
2013 végére hozzáadtunk egy blogos feliratkozói rublikát az összes HuBspotos érkező oldalhoz, ami marketinghez fűződő ajánlatokat kínál – ha hiszed, ha nem, ez több, mint megkétszerezte az e-mail blogos előfizetőink számát 2012-től 2013-ra. Az emelkedés 147% volt!
Természetesen mindig érdemes megemlíteni, hogy az összefüggés nem feltétlenül jelent okozatot.
Egy blognál a teljesítményt sok változó befolyásolhatja, mint például a publikáció gyakorisága és minősége, az időzítés, a téma, és a használhatóság egyszerűen elválaszthatatlan! Ez azt jelenti, hogy még nehezebb meghatározni az okozatot. Ez az adat elég meggyőző, ezért az előfizetők növelése az egyik legjobb tanács, amit azoknak az embereknek tudok adni, akik a blogjuk forgalmát szeretnék növelni
Miért jár a több előfizető nagyobb forgalommal?
Amint már tudjátok, az egyik legnagyobb előnye a blogolásnak, az a hosszú távú ROI. Ez azért van, mert az új blog postok nem tűnnek el a publikálást követő napon.
A keresőmotoroknak köszönhetően (és ne feledjük a közösségi médiát sem!), azok az új posztok újra felfedezhetőek napokkal, hetekkel, hónapokkal, vagy évekkel az eredeti kiadás után.
Ami azt jelenti, hogy idővel minél több posztot publikálsz, annál több lehetőséget hozol létre a kereső motorban való rangsoroláshoz és fenntartható forgalmat a honlapodnak.
Valójában időbe telik a blogodnak, hogy nagy mennyiségű tartalmat halmozzon fel és akkora keresési tekintélyt érjen el, ami fenntartható forgalomhoz vezet egységes keresésnél, és ez egy új bloggernek nincs még birtokában. Azonban ennek a kezdeti forgalomnak valahonnan származnia kell, igaz?
Itt jönnek képbe a feliratkozók. Ők szolgálhatnak a kezdeti forgalommal az újonnan kiadott blogposztjaidhoz – így hosszú távon sikeres blogod lehet!
Így működik
Publikálsz egy új posztot és erről természetesen e-mailben értesíted a feliratkozóid! Az e-mailes feliratkozóidtól kapott forgalom nyújtja a kezdeti forgalmat az új posztodhoz. Az e-mailes usereid alapja a visszatérő látogatókból áll, ez azért jó, mert az regisztráltjaid visszajárnak a blogodra, legalább időről időre, ezáltal ők lesznek a blogod legnagyobb fanjai és hívői.
A nagy forgalom ezekből a feliratkozókból közösségi megosztásokhoz, beérkező linkekhez és még több teljesen új látogatóhoz vezet; ez mind segíti a tartalmaid kereső motorban való rangsorolásához – ez idővel a rendszeres keresési forgalom növekedésében nyilvánul meg.
Itt egy pár példaadat a HubSpot Blog egyik valódi posztjából, amit márciusban adtak ki.
Az alábbi ábra lebontva mutatja meg az eredeti forgalmat, amit a poszt generált a közzététel utáni első pár napban:
Az eredeti forgalom 73%-át az e-mailes látogatók generálták – és ez tipikusan majdnem minden bejegyzésnél így van, amit kiadunk.
Az alábbi ábra azt mutatja, mi történt ezzel a bejegyzéssel hosszabb távon. Amíg az e-mailes előfizetők forgalma nagyban hozzájárult az adott kezdő lökéshez, ez a poszt még mindig nagy forgalmat ér el havonta, és ez nagyban a rendszeres keresésekből van.
Ez azért lehetséges, mert a közösség megosztások, a beérkező linkek, és a kezdeti magas olvasottság segíti a keresési rangsorban való előrejutást. Eredetileg a gyakran keresett kulcsszavakra lett ez a poszt optimalizálva.
Növeld előfizetőid folyamatos kiemeléssel!
Amíg az előfizetők növelésére való koncentrálás elengedhetetlen az újonnan induló blogoknál, ez segítheti a folyamatos növekedését is.
Ilyen egyszerű: Minél több feliratkozód van, annál több lehetőséged van még több forgalmat elérni az új látogatók által.
A HubSpot blog 2006 óta létezik és még mindig a feliratkozók növelése az egyik fő célunk.
Most Te jössz! Ötleted, tapasztalatod van? Oszd meg velünk kommentben!
Forrás: hubspot.com