13 e-mail marketing folyamat, amit érdemes használnod az automatizáláshoz

Szerző: | 2015-10-29

Mennyire használod ki az adatbázisodban rejlő lehetőségeket – kihozod belőle a maximumot, vagy csak hagyod őket szunnyadni? Mert ha nem használsz marketing automatizációkat, akkor a válasz nagy valószínűséggel az utóbbi… Másként fogalmazva: kiváló lehetőségeket szalasztasz el!

Azt tudtad, hogy a Forrester felmérései szerint azok a B2B marketingesek, akik használnak automatizált levelezéseket, átlagban 10%-al növelték a bevételeiket!

Az automatizálás segítségével nagyságrendekkel jobban kihasználhatod az adatbázisod kínálta lehetőségeket, a szegmentálás (ugye szegmentálsz??) és a viselkedés adta adatokat. Gondolj az ügyfeledre, mint egy partnerre; az automatizálás segítségével nagyobb eséllyel elégítheted ki az igényeit! Az automatizálás nem csupán az új ügyfelek aktiválását segíti, de leginkább ösztönzik a a tevékenységeket, további aktivitásokat! Ebből a posztból kaphatsz néhány ötletet, merre indulj el, ha automatizációkat szeretnél bevezetni a levelezésedbe.

Automatizáció beállítása

Talán sejthető, de azért elmondom: különböző munkafolyamatokat kell majd létrehoznod a marketing automatizációk bevezetéséhez! Használj bármilyen szoftvert is a hírleveleidhez (HubSpot, vagy akár HírlevélÓriás), a koncepció mindenhol univerzális.

Létrehozhatsz automatizációt ezer dologra: regisztráció megünneplésére, arra, hogy visszacsábítsd a usert, vagy akár arra is, hogy az eddigi vásárlásai, látogatásai, kattintásai alapján egyedi ajánlatokat állíts össze a részükre. Határ a csillagos ég – na meg az adathalmazod!

És ez még csak a kezdet, amit kezdhetsz ezekkel a munkafolyamatokkal! Lehetővé teszi a partneri adatok frissítését, a vásárlói életciklus lekövetését/irányítását, vagy akár egyéb adminisztratív feladatokra is…

13 példa, amit kipróbálhatsz

1, Munkafolyamatok
Fő esemény: Oldalletöltés vagy ajánlat letöltés

Hozz létre új munkafolyamatot minden egyes olyan oldaladhoz, ahol valamilyen témához tartozó tartalom tölthető le. Például tegyük fel, hogy unikornis tenyésztéssel foglalkozol! Az oldalad fő témái a tenyésztés, az egyszarúak diétája, a felszerelés, és minden oldalhoz tartozik valamilyen letölthető tartalom (pl. e-book, webinárium, stb.), akkor minden oldalhoz tartozzon egy-egy munkafolyamat. Amikor megnyitják, letöltik ezeket az oldalakat, az automatizáció észlelje azt, és bizonyos idő múltén küldjön ajánlást a kapcsolódó oldallátogatásról.

Tehát ha egy látogatód körbenézett az unikornis diéta témakörben, később kapjon egyedi ajánlatot automatikusan a kapcsolódó tartalmaidról: pl. az általad eladásra ajánlott diétás könyvről! Egyszerű, igaz?

2, Feliratkozó üdvözlő
Fő kiváltó: Feliratkozás

Azt hiszem, ez az egyik leginkább egyértelmű munkafolyamat: mikor érkezik egy új feliratkozás, a rendszered automatikusan küldjön egy üdvözlő levelet a számára! Ez tartalmazhatja a fiókja elérését, főbb információkat, sőt, akár kereskedelmi ajánlatokat is!

3, Életciklus változás munkafolyamat
Kiváltó esemény: életciklus szakasz változás

Ha már az üdvözlésnél tartunk, mindenképp érdemes kiemelni a vásárlói életciklusokat. Állíthatsz be munkafolyamatot külön arra, ha egy userhez új folyamat köthető. Ez lehet az első, vagy épp a 10. vásárlása, az első vásárlásának egy éves évfordulója (ilyenkor akár kuponajándék is dukál, ami új konvertálásra is sarkallhat…), vagy bármi hasonló.

Ez segít egyrészt visszahúzni az oldaladra a usert, újraaktiválni, de a céged pozitív megítélésének alakulásában is segítséget nyújthat.

4, Aktív kapcsolat munkafolyamat
Kiváltó esemény: látogatások, űrlapbeküldések, kattintások

Hozz létre olyan dinamikus listákat, melyek tartalmazzák, és folyamatosan figyelik a legaktívabb usereidet! A létrehozáshoz használj erős kritériumrendszert: sok webhelyen töltött idő, magas hírlevél kattintási szám, etc, és ehhez kapcsolj olyan kiemelt ajánlatokat, melyek csak a top ügyfelek számára elérhető! Ezzel alaposan segíteni tudod a lojalitásuk fenntartását, még inkább „hívőiddé” válhatnak… Ráadásul az ilyen elkötelezett userek hajlamosak meg is osztani vagy továbbküldeni az ilyen jellegű anyagokat, mely segíthet a híred virális terjedésében!

5, Bevezető ajánlatok
Fő kiváltó: Több kattintás, de még nem konvertált

Sokszor előfordul olyan is, hogy az első vásárlást nehezen teszi meg egy-egy user. Félnek a netes fizetéstől, bizalmatlanok a kiszállítással, a minőséggel kapcsolatban – bármi lehet. Az ilyen jellegű userekre is megéri építeni, akár úgy, hogy őket leválogatva külön munkafolyamaton keresztül egyedi, még inkább akciós áron kínálsz általuk (az előzetes látogatások, kattintások alapján) kívánt termékeket vagy szolgáltatásokat!

6, Belső értékesítő munkafolyamat
Fő kiváltó: legalacsonyabb ár elérése

Az érdeklődő usereket be lehet vonzani úgy is, ha ár-összehasonlítást alkalmazol. Érdemes képben lenni a legnagyobb versenytársakkal, és ha biztosan piacvezető az árad, a kattintástörténet alapján egy-egy terméket legjobb árúként is érdemes kiemelned!

7, Visszahúzó munkafolyamat
Fő kiváltó: inaktív kapcsolat

A listád mutatóinak növeléséhez az egyik alapvetés, hogy az inaktív kapcsolatokat ne hagyd veszni! A külön rájuk célzott (pl. 10 levél óta nem nyitott, nem kattintott) automatizált levelek pozitív hatással lehetnek a konverzióidra – minden szinten! A levelük tartalmazhat extra ajánlatot, kupont, ajándék-tartalmat – a lényeg, hogy visszacsábítsuk az aktív adatbázisba!

8, Esemény munkafolyamat
Kiválthatja: regisztráció vagy jelenlét visszajelzése

Eseményt hozol létre, ahol vendégül látnád a usereid? Simán lehet erre is célozni automatizált levelet! Az esemény előtt, alatt és után is alkalmazható.

Pl. a regisztrálók kapjanak automatikusan levelet a főbb infókról, majd emlékeztetőt, sőt, egy utolsó felszólítást is! Utána érdemes visszajelzéseket kérni, az eseményhez kapcsolódó ajánlatokat összeállítani, így lesz teljes az automatizáció kihasználtsága!

9, Elhagyott kosárhoz tartozó munkafolyamat
Fő kiváltó: elhagyott kosár

Ha e-kereskedelemmel foglalkozol, biztosan szembesültél már a kosárelhagyás problémájával. A koncepció itt egyszerű: ha a user egy bizonyos idő múltán nem végzi el a vásárlást, egy óvatos emlékeztetőt rendelhetsz az eseményhez. Érdemes akár egy kisebb értékű kuponnal motiválni a kosárelhagyást – bár nem mindegyiket, nehogy hozzászokjanak!

10, Értékesítésbővítő munkafolyamat
Fő kiváltó: korábbi vásárlások

A vásárlás megvalósulása után nem állunk ám le  a kommunikációval, igaz?? Gondolj bele, tökéletes alkalom kiegészítő termékeket ajánlani ilyenkor. Egy jól megtervezett levéllel és egy xml feeddel nagyon jó kis értékesítésbővítést érhetsz el! Például vesz valaki egy túranadrágot – miért ne ajánlhatnál hozzá túracipőt-, és kabátot is??

11, Ügyfél elégedettség munkafolyamat
Kiváltó esemény: Magas vagy alacsony elégedettség

Ha rendszeresen használsz értékeléseket egy-egy vásárláshoz, akár erre is alapozhatsz munkafolyamatokat! Egyszerűen határozd meg, melyik a „magas” ügyfél-elégedettség mértéke, és mely az alacsony – az ehhez kötött levelezés beállítása már gyerekjáték! Exkluzív ajánlatokkal, tartalmakkal, akciókkal jutalmazhatod az elégedett ügyfeleket, míg az elégedetleneket kvázi jóvátételként kuponokkal, vagy nagyon nagy kedvezményekkel teheted újra boldoggá…

12, Ügyfél sikerességi munkafolyamat
Fő kiváltó oka: termékek sikeressége

Ha követed a vásárlás sikerességi mutatókat, könnyen elképzelhető, hogy profitálhatsz ebből a trigger-lehetőségből is. Pl. ha visszajelzéseket veszel alapul egyes termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatban, akár be is építheted azokat az egyedi ajánlataid közé, legsikeresebb ötletként. Segítséget nyújthat abban is ez az e-mail, hogy a sikertelen termékeket/szolgáltatásokat helyettesítsd, vagy ajánlj mást helyettük az elégedetlenek számára.

13, Közelgő vásárlásokra emlékeztető
Esemény: vásárlások egy ciklusra

Tartalmaz fő vásárlási időszakokat a rendszered? (Ha nem, miért nem? Jól jön, nagyon is!) Mert ha igen, erre is építs folyamatot: ha pl. jellemzően októberben mindig vásárol valaki, szeptemberben jelezd neki, hogy várod vissza. Persze ez csak egy példa, ez ugyanúgy működik a jellemzően hétvégi (vagy egyéb…) vásárlások esetén!

Most Te jössz! Milyen javaslataid lennének még trigger levelezésre?

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük