A kettős opt-in marketing fontossága és haszna

Szerző: | 2015-09-15

Ó, igen, e-mail marketing… Hasonlóan az online marketinghez, a hatékony listaépítés szintén egy olyan dolog, amit mindannyian szeretnénk profi szinten űzni ebben a szakmában…

Vannak ugye bevett módszerek…:

  • Igazán epic tartalmak, ajánlatok gyártása, hogy azt adjuk, amire a feliratkozóink vágynak
  • Egy webhelyre, vagy épp blogra való csábítás, hogy minél több feliratkozót szerezzünk
  • Pop-upok segítségével, hogy felhívjuk a látogatók figyelmét a feliratkozásra

Biztosan van még néhány megszokott módszer, most kb. csak a hasamra ütöttem, és írtam néhányat – de bármelyiket használd is, akár olyat, ami itt most nem szerepel, a lényeg, hogy tudatosan szeretnéd növelni a feliratkozóid számát.

Mármost a listanöveléskor jön a nagy kérdés: az egy dolog, hogy szépen sokasodik az a lista, na de az új feliratkozók közül hány a valódi, hasznos kontakt, hányan kattintanak vagy csak nyitják meg a leveleidet?

A legjobb módja, hogy ezt megtudd, a folyamatos elemzés, a kettős opt-in, amire a minőségi hírlevél szolgáltatóknál van lehetőséged – ilyen pl. Magyarországon a HírlevélÓriás is!

De mi az a kettős opt-in e-mail marketing?

Persze mindenek előtt fel kell tenned a kérdést, mi a különbség az egyszeri opt-in, illetve a kettős között.

A kérdés jó! Általánosságban elmondható, hogy egy-egy hírlevél küldő platformnál (már ha minőségi), van lehetőséged az egyszeri (single) és a kettős opt-in közül választani.

Képzeld el így a single opt-int: Felajánlod a lehetőséget a feliratkozásra, pl. a weboldaladon. A látogató úgy dönt, nosza, engem érdekel a téma, jöjjön a hírlevél – beírja az e-mail címét, és automatikusan bekerül a listádra. Nem kérsz további adatokat, nincs más megerősítésre szükség.

A kettős opt-in némileg másképp működik. Az alap persze ugyanaz, érdeklődés, e-mail megadása, de e ponton a rendszer megerősítő üzenetet küld a usernek, kéri, hogy igazolja vissza a feliratkozás tényét. Ez az, amit kettős opt-innek nevezünk. Elég egyszerű, ugye?

Na most, azt gondolhatod, ez csak egy plusz macera lehet a usernek, a legjobb ölet az, ha nem nyaklatjuk további lépésekkel, kerüljön csak fel a listára – de van néhány ok, amiért az egyszerű opt-int nem javasoljuk használni.

Az egyszeri opt-in opció szörnyű ötlet?

A kérdés megválaszolása elég összetett, de általánosan elmondható, nem, nem az egyszeri opt-in nem a legrosszabb dolog a világon – az állott kávé.. na, az ténylg az egyik legszörnyűbb dolog. Mindazonáltal mondok most neked ár dolgot, miért kerülendő a használata!

Pro és kontra
Pro: két lépés helyett egy lépésben felkerül a listára

A legtöbbet vitatott kérdés a dupla és az egyszeri opt-in között az a tény, hogy pontosan kétszer annyi lépésbe kerül a listára kerülés. Hiszen mindannyian azt szeretnénk, ha minél egyszerűbben jussanak el a listánkra nem?

Pro: Sokkal gyorsabb a lista növekedése…

Kontrák: …na de ott vannak a spam feliratkozók, sőt, ne feledkezzünk meg a rengeteg spambotról!

…és máris ott tartunk, hiába az első két pro, egy kontrával térdre vagy kényszerítve!

Ha bármilyen típusú ösztönzést használsz a listád bővítésekor, az egyszeri opt-in lehetőséget ad azoknak, akik hamis címet megadva csak szeretnék látni a jutalom-tartalmat, vagy az ingyenes információt.

Ez a usernek egy igazi win szitu, a te részedről viszont hatalmas blama, hisz hiába a jól hangzó, figyelemfelkeltő tartalom, ha kijátszható a rendszered.

Ráadásul ne feledkezzünk meg a spamrobotokról se, amik csak veszélyeztetik a megbízhatóságod: ha nem létező postafiókokra küldesz e-maileket, hatalmas lesz a bounce arányod, leromlik a megnyitási-, és kattintási átlagod, és majd csak pislogsz, mi történhetett!??!?

Szóval tedd fel magadnak a kérdést, megéri-e olyan információkhoz jutni könnyen és gyorsan, melyek akár totálisan hazavághatják a listádat? Ugye te is azokat akarod elérni, akik relevánsak számodra, és valós konverziókkal kecsegtetnek?

Ezért jobb a kettős opt-in

Ha az eddigiek nem győztek meg, jöjjenek számok a kettős opt-in mellett – mert nem mindegy az sem, mennyi az annyi! A MailChimp 2011 óta méri az egyszeri és a dupla opt-in közti különbségeket – az évek alatt pedig elég nagy mennyiségű adat gyűlt fel, hogy biztosat mondhassunk.

  • A kettős opt-in alkalmazott listák 72,2%-al jobb a megnyitási aránya (ez egyedi megnyitási ráta, tehát az új feliratkozók darabszámához is aránylik)
  • A kettős opt-in listák megnyitási aránya 144%-al nagyobb az egyszerinél
  • A kettős opt-in listák esetében 48,3%-al alacsonyabb a visszafordulási arány
  • A leiratkozási arány tekintetében a kettős opt-in listák 7%-al jobban teljesítenek.

Szóval van még kérdés? Mondjuk úgy, a MailChimp adatgyűjtése eléggé árulkodó… Vagy nevezzük nevén: az adatgyűjtés alapján egyértelműen meghatározható, a kettős opt-in listák nagyságrendekkel hatékonyabbak az egyszeri opt-int alkalmazóknál.

A számok nem hazudnak. Nyilván van előnye is az egyszeri opt-in listáknak is (minimum a számosság), de a hatékonyság egyértelműen a kettős mellett áll, ami pedig manapság a legfontosabb! Ugyan kevésbé gyarapszik gyorsan a listád, de -ahogy mondtam korábban is- minőséget kapsz, és nem mennyiséget!

A kettős opt-in jelenleg akkor is a legjobb választás a részedről, ha plusz munkát is kíván meg a feliratkozódtól. A minőségi listáért melózni kell, és néha el kell fogadnunk, hogy nem minden feliratkozó (darabra) ér ugyanannyit.

Neked mi a tapasztalatod a kettős opt-inről? Oszd meg velünk kommentben!

Forrás: ElegantThemes.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük