Mint Te is tudod, az e-mail marketing egy kiemelkedően fontos eszköz, a marketing stratégiád fontos része lehet, ha még nem az. Segítségével közvetlenül érheted el a jelenlegi vásárlóidat. Feliratkozásukkal releváns információkkal, ajánlatokkal láthatod el őket, úgy, hogy még örülnek is a „reklámoknak” – ezt meg kell ám becsülni!
Létrehozása viszonylag gyors és könnyű – kifejezetten akkor, ha rendelkezel valamilyen automatizálást segítő eszközzel, mint pl. a HírlevélÓriás. Minél többet tudsz ügyfeleidről, minél jobban szegmentálod listád, annál pontosabb ajánlatokat tudsz számukra elküldeni.
Sajnos azonban, mint mindennek, az e-mail marketingnek is megvannak a törvényei. Spammerek árasztják el ezt a zseniális marketing csatornát, és jobb nem tudni, honnan szerzik néha az adatokat… Előfordul az is, hogy spamben kötnek ki valódi cégek hírlevelei is – ők azok, akik véletlenül, vagy pontatlanságból, nem tartották be a spam-szabályokat.
A törvény
Elsőként az Egyesült Államokban lépett életbe spam-törvény, még 2003-ban. George Bush regnálása alatt született az a szabályozás, mely meghatároz bizonyos kritériumokat az elektronikus úton küldött kereskedelmi levelek részére.
Ezen törvény, majd a nemzetközileg szintén bevezetettek tették igazán trükkössé az e-mail marketinget – és a fogyasztó számára segítséget nyújt, hogy ne áraszthassa el postaládáját kéretlen levélszemét. A törvény segít abban is, hogy a nem spamként érkező kereskedelmi levelek megbízhatóbbak legyenek; amennyiben belegondolsz, érthető, hiszen a napi több száz korábban érkező levél közül ugyan ki állíthatta bizonyosan, hogy valódi ajánlatokat, és nem átveréseket tartalmaz? Az e-mal törvények megsértői súlyos pénzbírsággal, eltiltással sújthatók, épp ezért fontosnak tartom, hogy minimum az alap, legfontosabb információkkal tisztában légy – még ha nem is másolom be ide a törvény teljes szövegét…
1. Regisztráció
Csak és kizárólag a felhasználó beleegyezésével vehető fel bárki egy e-mail listára – ennek egyértelműen meg kell jelennie portálodon, feliratkozó felületeden is!
2. Ne használj hamis vagy félreérthető header információt
A felhasználónak joga van tudni, honnan, melyik cégtől érkezik a levele; cégtől vagy magánszemélytől például. A routing információidban ezeket pontosan meg kell adnod, beleértve a küldő domain nevét és e-mail címét is!
3. Ne használj megtévesztő tárgy-sorokat
Megvannak a tipikus spam-tárgyak? „Te egy győztes!”Aha, persze, ugyebár. Az ilyen, és ezt a mintát követő, pontatlan, helyesírásilag helytelen címeket azonnal bünteti a kereső…
4. Határozd meg, hogy ez bizony hirdetés!
Ugyan az ügyfelek többsége tudja, hogy reklámot, kereskedelmi levelet látnak, de azért még mindig sokan vannak, akik figyelmen kívül hagyják ezt. Rengeteg marketinges dolgozik azon, hogy ezek a hirdetések egyediek legyenek – főleg azért, mert a spamszűrők igen komolyan rárepülnek a tucat-felépítésű anyagokra…
5. Áruld el a címed
Ha a levél tartalmazza a pontos, valós, ellenőrizhető címedet, amin keresztül ügyfeleid felvehetik veled a kapcsolatot, no… Ha nem is piros pont, mivel tartalmaznia KELL, de értékeli a spam szűrő is, valamint ezért már nem büntethetnek meg. 🙂
6. Leiratkozás lehetővé tétele
Az e-mail marketingben való részvétel mindig az ügyfél választása – épp ezért (és ezt nagyon szigorúan vedd!) kötelező jól láthatóan elérhetővé tenni a leiratkozási lehetőséget. Nem átlátszó betűvel, nem elrejtve valami mögé – különben jókora büntetésre számíthatsz!
7. Tartsd tiszteletben az elutasítást
A leiratkozási kéréseket nagyon komolyan kell vedd. Miután leiratkozik bárki a leveledről, az összes ehhez kapcsolódó adatot el kell távolítanod 30 napon belül! Nem továbbíthatod senkinek, nem adhatod ki senkinek, nem őrizgetheted – különben ha kiderül, lesújt a törvény szigora!
8. Mindig ellenőrizd, mit csinálnak mások a nevedben
vegyünk egy példát: küldő kiküldőből juttatod el a leveleid a felhasználóidnak, de valamely technikai okból avalamely a fentiek közül nem teljesedik. Nem mondhatod azt, hogy bocs, nem az én hibám! Még ha ki is adod a kiküldést másnak, a Te, a Te céged hírlevelére iratkoztak fel a felhasználók, Te vagy a Céged felel mindenért! És ezt vedd nagyon-nagyon komolyan!
9. A kereskedelmi e-mail definíciója
A Spam törvény meghatározza, mi a kereskedelmi e-mail: olyan elektronikus levél, melynek elsődleges célja az, hogy kereskedelmi, reklám vagy termék/szolgáltatás ajánlását közvetítse, beleértve az egyes weboldalakon közzétett kereskedelmi tartalmakat.
A törvény hatására ha e-mail marketinget folytatsz, ügyelned kell a weboldaladon található kötelező információk megjelenítésére is! Elérhetőségi adatok, jótállási információk, letöltési feltételek – az egész pakk. Ezt minden esetben ellenőrizd, mert szintén problémákat okozhatnak, ha bármi hiányzik!
10. Továbbítás barátoknak
Ha a leveled tartalmaz olyan opciót, mely lehetővé teszi, hogy továbbítsák/megosszák azt, még nem kell aggódnod a spam törvény miatt. Ha azonban a leveled arra buzdít, pl. egy nyereményjáték keretei közt, hogy továbbítsák (pl. kuponkód, etc), máris nagyobb odafigyelés szükséges!
Tedd sínre!
Egyik, magára valamicskét is adó cég sem akarja magát spammernek gondolni. Hát tegyél érte! A hírlevél marketing nagyon szigorú szabályokhoz kötött, ezért tevékenységed mindenképp hangold a fenti szabályokhoz! Ha így teszel, a hírleveled megtette az első lépést a siker felé…
Forrás: ElegantThemes.com