12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

Szerző: | 2015-06-26

Mindenkivel előfordul, hogy inspirációra van szükségünk. Egyáltalán nem számít, veterán marketinges vagy-e, aki éveken keresztül sikerrel vette az akadályokat, vagy épp zöldfülű kezdő, aki épp kijött az iskolapadból… Az inspiráció segít új utakat találni, és jobbá tenni a saját ötleteket!

Az e-mail marketing inspirációhoz viszonylag könnyű hozzájutni – hiszen a legtöbb marketing tartalom nyilvánosan hozzáférhető… elég kutakodni egy kicsit az interneten.

Azonban van egy értékesítési csatorna, ahol nagyon nehéz megtalálni az IGAZÁN jó anyagokat: pechünkre ez épp az e-mail… Nincs egy összefogott lista, nincs varázsütésre olyan feliratkozás, ami tutira jó anyagokat fog nekünk küldeni, marad a nagy számú feliratkozás… Ez meg ugye azzal jár, hogy nap nap után százszámra kapjuk a leveleket; ezt ember legyen a talpán, aki feldolgozza, könnyen elveszik a drágakő a sok szemét között.

Mivel elég nehéz megtalálni az igazán jó e-mail marketing példákat (pláne, ha a külföldiekkel nem is igazán törődsz…), úgy döntöttünk, most egy csokorra valót bemutatunk. Íme néhány remek ötlet, na meg az is, hogy mi teszi őket naggyá!

1, Warby Parker

A Warby Parker munkatársai elég jól összekötötték a vénykötelességet az új szemüveggel – és nem csak szerintem. A tárgy ennyi: „O-ó, lejár a vényed!” Már azért megszerettem őket, mert figyelmeztettek…

Ami külön kiemelendő: nem csak vásárlásra buzdít a levél, de kapásból tudsz véleményt is kérni egy optometristától, és ehhez csak egy e-mailt kell írnod, a kapcsolatot adják. Mindent az ügyfélért, igaz?

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

2, charity: water

Amikor a hírlevél marketingről beszélünk, sokszor elfelejtjük az ún. tranzakciós leveleket – ez öreg hiba, de még nagyobb hiba, ha egyáltalán nem használjuk. Ezek a mailek akkor kerülnek kiküldésre, miután pl. rendel a honlapodon – vagy épp a példa kedvéért, mikor jótékonykodik. A charity: water nem egy egyszerű visszajelzést küld, hanem státuszriportot is (hogy amire adakoztál, az éppen hol is tart), sőt, rengeteg információt is! Na erre köss görcsöt: az itthon megszokott köszönjük, hogy vásároltál- sablon helyet megpakol információkkal, és beleég az agyadba – mert hogy a levél jól is néz ki. Így kell ezt!

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

3, BuzzFeed

A BuzzFeed cuccait imádom – a 70 Halloween jelmezes kutyás kép anyaga megvan? És nem csak ezért!

A BuzzFeed használja talán a legokosabban azt a negatívumot (mármint ami sokaknak negatívum), hogy a képek nem mindig jelennek meg elsőre, hanem engedélyezni kell a levelezőprogramban. Pl nézd ezt:

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

Miután megnyitottam a levelet, az még mindig elég nagy volt, így a gmail megvágta a tartalmat, vagyis elrejtette a képet. Láss csodát, a BuzzFeed elég jól megoldotta az alt text kérdést – figyelemfelkeltően és viccesen!

Kép nélkül:

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

Képpel:

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

4, Canva

A Canva e-mailjei a maguk egyszerűségével gyönyörűek! Amikor elindítanak egy új koncepciót, egy, a lentihez hasonló levelet küldenek, némi leírással, és arra biztatnak, hogy próbáld ki magad. Hát éljen a minimalizmus!

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

5, Birchbox

A Birchbox a szakmában a zseniálisan alkalmazott tárgyaival lett híres. Ha megnézed a példa e-mailt, ehhez annyit írtak: „Kihagytuk valamit fontosat a februári leveledből!”

Persze ha elolvasod a levelet, rájössz, igazából megkaptad már februárban a kedvezményt – ez csupán egy emlékeztető. No de milyen okos módon emlékeztetnek? Na, ez a lényeg, hiszen elsőre felkeltik a figyelmed…

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

6, Cook smarts

Megvallom, elég rég rajongója vagyok a Cook Smarts „Heti betevő” hírleveleinek – a cég mindig ínycsiklandozó ételek receptjeit küldi el, ráadásnak étkezési terv formájában! Imádom az elrendezését, az átláthatóságát, és azt, hogy olyan könnyen át tudom futni – nem kényszerít egy túlzsúfolt szöveghalmon átrágni magam, nem kell vadásznom arra, ami érdekel benne.

Na, meg azt se felejtsük el, milyen okosan van jelen a levélben a továbbküldési lehetőség! Én számtalanszor átküldtem már recepteket barátoknak, ismerősöknek – csorgassák a nyálukat ők is. Szerinted hányan iratkoztak fel a továbbított levelek hatására a Cook smartshoz? Majdnem mindenki…

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

7, Dropbox

Azt hihetnénk, nehéz lenne szeretni egy társaságot, kiknek a szolgáltatását nem használjuk már… De a Dropbox simán megoldotta, hogy a „gyere vissza hozzánk” kampányuk ne legyen tolakodó – ehhez pedig egy aranyos, vicces e-mailt, egy kis hangulatjelet és egy rajzfilmet használtak fel. Nézd át alaposan és tanulj Tőlük! (Egyébként az ilyen visszacsábító kampányhoz érdemes valami extra kedvezményt vagy épp valamilyen kupont mellékelni…)

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

8, Paperless Post

Ha az ünnepi hírlevél küldés megemlítésekor azonnal a karácsonyra asszociálsz, állítsd át szépen az agyad! Itt vannak például a Paperless Post levelei, akik igen hatékonyan mennek rá a Valentin napról kezdve a Gyermeknapon át mindenre – ráadásul nem is akármilyen dizájnnal! Ráadásul a képen látható kártyák mindegyike önmagában is egy-egy CTA – akármelyikre kattintva azonnal lehetőséged van a vásárlásra!

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

9, Stitcher

A userek személyre szabott élményekre vágynak. Nincs ebben semmi új, ez tény. Amikor olyan e-maillel találkoznak, ami különösen Nekik szól, úgy érzik, fontosak, számítanak Neked – ez a bizalmi tőke építésének egyik legjobb módja!

Épp ezért szeretem a Stitcher „Neked ajánljuk” leveleit – a kiváló szegmentálásnak, illetve az eddigi viselkedésem adatait elemezve totálisan úgy sikerült összeállítani a podcast listát, hogy tutira bejöjjenek!

A dizájn meg… A színek élénkek, az összhatás nem túlzsúfolt, a CTA-k elég nagyok, de nem zavaróak – minden része egyértelmű. Ráadásul mobilra is kiválóan optimalizálnak a fiúk – gratula ezért is!

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

10, Turnstyle Cycle

Amikor megkaptam ezt az e-mailt, úgy éreztem, mintha egy barátomtól kaptam volna.

A dizájn nagyon okos: a márkát feltüntető fejléc, és lábléc közé sima szöveget helyeztek el, de amin külön megakadt a szemem, az a tárgy volt: „Tudjuk, hogy elfoglalt vagy, de nem szeretnénk, hogy ezt kihagyd…” Barátságos, mégis őszinte, nem? A szövegben is ugyanez a hangvétel fogad (segíteni akarunk…) – plusz nem hagynak ki egyetlen lényegi információt sem.

Ha ér kritizálni egy kicsit, egyedül a CTA gomb hiányzik nekem egy kicsit, de az tény, idegenül hatott volna ebben a barátságos levélben. Vajon sokat gondolkodtak rajta, hogy rakjanak-e bele?

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

11, Poppin

Az ügyfeleid tudni AKARNAK az igazán kedvezményes ajánlatokról, na meg arról, hogyan takaríthatnak meg pénzt. A Poppin nem csak, hogy jól használja a promóciós e-mailt, de a merész, ütős színekkel még rá is tesznek egy lapáttal. (Plusz imádom a jó szójátékokat, legyenek azok bármilyen nyelven…:)

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

12, Drybar

Néha a legjobb e-mailek a legegyszerűbbek – ilyen például a Drybar levele is. Szuper gyorsan végig lehet futni, az üzenet gyorsan átjön, a színek harmonikusak, tökéletesen illeszkedik a levél hangulata a márkához – mi kell még? Szóval le a kalappal a Drybar marketingesei előtt!

12 kiváló e-mail marketing példa (és az is, miért olyan jók)

Mutatnál Te is jó e-mailt? Oszd meg kommentben, kíváncsian várjuk, mit tartasz Te igazán jónak, inspirálónak!

Forrás: HubSpot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük